Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puhuisit lapsen laihduttamaan?

Vierailija
21.07.2015 |

Millä tapaa asian uskaltaa/voi esittää lapselle niin että lapsi ymmärtää? Alakouluikäinen ei ehkä osaa ottaa vakavasti sydän- ja verisuonitautien riskiä, mutta sen ikäisen lapsen on jo itse otettava osa vastuusta.

Meillä selitettiin lapselle ettei noin pyöreänä voi käyttää kesämekkoja ja sovittiin että saa ensi kesänä kauniin hellemekon jos saavuttaa tavoitepainon. Miten teillä muilla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:43"]

Puhuttiin siitä että tulee koulussa kiusatuksi kun ei jaksa juosta kuten muut. Kesän aikana laihduteltu että syksyllä voi sitten tutustua uuteen porukkaan helpommin

[/quote]

"Muutu, jotta sinua ei kiusata. Jos et muutu, sinua saa kiusata. Kiusaaminen on ok, sinun olemuksesi ei!"

[/quote]

No katopa tämän palstan bloggaaja-keskusteluja. Kyllä se on edelleen niin, että ne kiusaajat valitettavasti näyttävät voittavan. Tälläkin palstalla riehuvat ihan koko ajan ja vielä liittoutuvatkin menestyksekkäästi.

Vierailija
22/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:48"]

Parhaan ystäväni äiti sanoi ystävälleni, että tämä on lihava ja hänen pitäisi laihduttaa, kun tämä oli 12-vuotias. Ystävälläni on tämän jälkeen ollut laaja kirjo erilaisia mielenterveysongelmia, syömishäiriöitä ja hän on yrittänyt tappaa itsensä neljä kertaa.

Haluatko lapsellesi samanlaisen tulevaisuuden?

[/quote]

Joo, kaikki tuon yhden kommentin takia.

Kumma kun minulle sanottiin jo 9-vuotiaana samat enkä ole tappanut itseäni.

[/quote]

Kaikki eivät ole yhtä ameeboja kuin sinä. Erityisherkkiä on paljon, joilla on rikas sisäinen maailma ja ajatusmaailma. Se, että sinulle kaikki on ihan sama, ei ole sitä kaikille.

Voi luoja kuinka toivon ettet ole äiti.

[/quote] Ja ne helvetin erityisherkät piti vetää tähänkin. Tämä sakki jonka vuoksi ei saa käyttää mitään hajusteita, olla omia lemmikkejä, pitää meteliä, pitää kirkkaanvärisiä vaatteita, tehdä äkkinäisiä liikkeitä ulkona tai tervehtiä tuntemattomia. Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta tarvitse ohjata laihduttamaan. Ruokailu- ja liikuntatottumukset kuntoon (koko perheelle), pituuskasvu hoitaa loput.

Vierailija
24/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaamalla terveellisempää ruokaa, jos kerta alakouluikäinen.

Vierailija
25/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, mä haluan naimisiin sun kanssa! Aivan paras asenne, olet varmasti hyvä isä." - Kaunis kiitos. - Toivottavasti olen vielä joskus kelvollinen  isä ja hyvä kumppanikin jollekulle, sillä olen sekä lapseton että sinkku... 

Vierailija
26/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparkoja, on heillä  vaan karmea kohtalo. Vanhemmat asettavat rakkaudelleen ja hyväksymiselleen ehtoja: rakastamme sinua, jos olet meidä kriteerien mukainen. Jos et, niin et saa luvattua vaatakappaletta tai jotain muuta luvattua. Liian nuorelle sälytetään vastuu omasta ravitsemuksesta, jos vaaditaan, että lapsen pitää kouluruokailussa laskea tarkkaan, ettei vaan tule tyhjiä hiilareita. Kuitenkin malli tulee kotoa eli jos kotona syödään ensinnäkin koko perhe yhdessä ja terveellistä ruokaa, niin siinähän se lapsikin oppii, mikä on terveellistä ja mikä ei. Mutta ei sitä pidä jatkuvasti jankuttaa. Ja kotoa ne tulevat muutkin mallit, mm. liikkuminen. Jos vanhemmat istuvat perä leveänä kaiket päivät seslongilla, niin mistä se lapsi mallinsa saa? Ruuasta ja ravitsemuksesta pitää toki keskustella, mutta ei syyllistäen.

Vierailija
27/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:11"]"Hei, mä haluan naimisiin sun kanssa! Aivan paras asenne, olet varmasti hyvä isä." - Kaunis kiitos. - Toivottavasti olen vielä joskus kelvollinen  isä ja hyvä kumppanikin jollekulle, sillä olen sekä lapseton että sinkku... 
[/quote]

Täällä toinenkin, joka mielellään menis naimisiin sun kanssa! :D (ohis)

Vierailija
28/28 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:11"]"Hei, mä haluan naimisiin sun kanssa! Aivan paras asenne, olet varmasti hyvä isä." - Kaunis kiitos. - Toivottavasti olen vielä joskus kelvollinen  isä ja hyvä kumppanikin jollekulle, sillä olen sekä lapseton että sinkku... 
[/quote]

Täällä toinenkin, joka mielellään menis naimisiin sun kanssa! :D (ohis)
[/quote]

Tästä saisi hyvän netti-realityn :-D
Kenet av-mies valitsee, kuka paljastuu nimimerkin takaa ja miten alkaa parin tosielämä...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan