Ihminen joka menee töihin jossa saa saman verran kuin toimeentt
Toimeentulotuesta, on vitun tyhmä. Täällä joku oli et "työtön lusmukaverini kieltäytyi töistä vaikka olisi saanut saman verran kuin nyt sossusta" no mitä ihmettä? Tottakai kieltäytyy, tyhmähän menee töihin ja raahaautuu perse hiessä siellä montakytä tuntia kuin istua himassa ja poltella pajarit tai harrastaa joogaa ja lukea kirjoja. Kyllä mä menen kuule töihin vasta kun mulle tarjotaan lain mukainen minimipalkka. Jos saisin kolme sataa euroa työstä ja sossun tuet päälle eli yhteensä 1200 e niin menisin, en ole ahne ja vaadi 4000 vaan ihan minimipalkalla menisin mutta ei tyhmäkään saa olla.
Kommentit (9)
Ja nää on aina työssäkäyviä jotka valittaa, ei taida se työ maistuu itsellekkään, jos olisi kivassa duunissa raha asiat ok, ei välittäisi tekeekö naapurin Pirkko Suihkonen töitä vai ei.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:29"]Työkokemus avaa ovia niihin parempiin töihin huomattavasti helpommin kuin tyhjä cv.
[/quote]juu totta, ja olen käynyt työharjoitteluissa kokemusta karttamaan mutta nyt kun haen työtä, haluan työn enkä harjoittelua, tai harjoittelupaikkaa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:29"]
Ja nää on aina työssäkäyviä jotka valittaa, ei taida se työ maistuu itsellekkään, jos olisi kivassa duunissa raha asiat ok, ei välittäisi tekeekö naapurin Pirkko Suihkonen töitä vai ei.
[/quote]
Kuule, ei Suomessa sellaista ihmistä ole joka ei elämästään valittaisi.
Mä en saa toimeentulotukea, kun tulee työmarkkinatukea reilu 500€ ja asumistukea reilu 300€ per kuukausi, mutta tekisin ihan mielelläni töitä rahani eteen, koska tylsistyn kotona ja kyvyt menee hukkaan, en mä kohta enää muista miten kassakone tai taloushallinnonjärjestelmät toimii...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:30"]
juu totta, ja olen käynyt työharjoitteluissa kokemusta karttamaan mutta nyt kun haen työtä, haluan työn enkä harjoittelua, tai harjoittelupaikkaa. Ap.
[/quote]
Se on sinun valintasi. Salli muille oman harkintansa mukaiset valinnat, vaikka ei samaa mieltä olisikaan.
Työssäkäynti nyt on joka tapauksessa 100% typerää järjestelmässä jossa kaiken höydyn työntekijän työstä kerää omistajat.
Minulla on oletettavasti pienempi palkka osa-aikatyöstäni kuin mitkään tuet, enkä edes erityisesti pidä työstäni, mutta eipähän tarvitse tehdä tiliä kellekään oman rahani käytöstä.
joo, mutta työstä saa muutakin kuin liksaa. uusia kontakteja. ei jää aukkoa työhistoriaan. rytmiä päivään. jne
Työkokemus avaa ovia niihin parempiin töihin huomattavasti helpommin kuin tyhjä cv.