Helsinki lentoasema. TÖRKEÄÄ ylihinnoittelua
croisantti 3.30
iso tuoppi 10 e
nukkuminen jossain helevetin tuolissa 9 e TUNTI
pizzan pala 8 e ( siis pala)
ovat hinnoitelleet itsensä niin ulos että kukaan ei osta enää mitään. Sitä paitsi kuluttavat miljoonia vuodessa siiheb, että remppaaavat KOKO ajan kauppoja ja ravintoloita. Alentaisivat sillä rahalla hintoja.
ps. Voit käydä ostamaaa alakerran salesta normaalihinnalla vaikka mitä ruokaa ja voit tuoda sen turvatarkastuksen läpi, jos ei ole nestettä
Kommentit (208)
Tässä on nut mainittu Siwa, Sale ja Alepa.
Mikä niistä siellä on?
Älkää ostako Suomesta mitään. Vain sillä tämä mädännäisyys poistuu
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:34"]
Tässä on nut mainittu Siwa, Sale ja Alepa. Mikä niistä siellä on?
[/quote]
kvg
https://www.s-kanava.fi/toimipaikka/alepa-lentoasema/700963861
Kertoo vaan siitä ettei täällä mitään lamaa ole vaikka Kokoomus väittä että ostovoimaa ei ole. Kyllä sitä on näköjään.
Repesin, kun siellä oli 0,5 limsapullo 3,90€ ja luki, että "kampanjahinta"! :) Missään en ole nähny noin kallista limsapulloa myytävän.
Parin kymmenen metrin päästä automaatista sai saman pullon 2,50€ ihan ilman kampanjoitakin...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:34"]Tässä on nut mainittu Siwa, Sale ja Alepa.
Mikä niistä siellä on?
[/quote]
Alepa terminaali 2 tuloaulassa. Siellä mistä non-schengen alueen lennot tulee.
Niillä kentillä joilla olen itse vieraillut matkustaessa on poikkeuksetta kalliimpi hintataso verrattuna maan ns. Normi hintoihin. Kannattaako sitä lähteä reissuun jos se on muutamasta eurosta kiinni. Vedä napa täyteen himassa niin ei tarvi kentällä syödä.
Joka ikisellä maailman lentokentällä jolla olen käynyt, hinnat ovat aina yläkanttiin. Ei vain Helsinki-Vantaalla.
Käytän palveluita kentillä, jos niin haluan, kukaan ei ole siihen vielä minua pakottanut =)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:26"]
Samaa mieltä, naurettavaa ja säälittävää kiskontaa. Hyvä kuva suomesta !!!
ravintoloista vastaa sen nepotismin takia erotetun akan tyttö. Siis se Soile, joka erotettiin finaviasta kun suosi sukulaisiaan..
alakerran sivasta voi hakea normaalihintaiisia tuotteita ja tuoda ne turvatarkastuksen läpi
[/quote]
se oli Alepa..... ;)
ja kuinka monella lentokentällä olet käynyt, kun haukut Hki-Vantaata kalliiksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn....
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:41"]Joka ikisellä maailman lentokentällä jolla olen käynyt, hinnat ovat aina yläkanttiin. Ei vain Helsinki-Vantaalla.
Käytän palveluita kentillä, jos niin haluan, kukaan ei ole siihen vielä minua pakottanut =)
[/quote]
Nimenomaan.
Esim Turkissa Antalyan kentällä pizza slice tuplahintainen verrattuna kaupungin hintoihin. Kyllä ne kuulkaa muuallakin osaa ylihinnoitella.
Eikö Sale ole landen Alepa, joten aika sama, kummalla nimellä kutsuu...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:26"]
Samaa mieltä, naurettavaa ja säälittävää kiskontaa. Hyvä kuva suomesta !!!
ravintoloista vastaa sen nepotismin takia erotetun akan tyttö. Siis se Soile, joka erotettiin finaviasta kun suosi sukulaisiaan..
alakerran sivasta voi hakea normaalihintaiisia tuotteita ja tuoda ne turvatarkastuksen läpi
[/quote]
Pätee ihan kaikilla maailman kansainvälisillä lentokentillä. Mutta sulle kaikki, mitä tulee tai tapahtuu Suomessa, on "noloa". Ei ole mullekaan jäänyt huono Brasilia-kuva , vaikka sielläkin Rio de Janeiron kentällä tuli syötyä ylihinnoiteltu lounas ennen lentoa.
Kyllä mun mielestä esim. Bangkokin lentoasema on kohtuu kallis. Ruoka on kallista verrattuna kaupungin hintoihin, hajuvedet ja muut jopa kalliimpia kuin vastaavilla Eurooppalaisilla asemilla.
No jostainhan ne rahat maakuntien tappiollisten lentokenttien ylläpitoon pitää saada.
Lasten kanssa matkatessa nälkä iskee just siinä turvatarkastuksen jälkeen. Olen yrittänyt syöttää etukäteen, ei maita. Sitten kun halvempaa ruokaa ei enää saa on kiljuva nälkä. Ja jano. Siinä sitten menee helposti muutama kymppi muutamaan suupalaan. Kolme lasta ja esim. 3 x pizzanpala + 3 x vesi (ei voi juoda automaatista) = 24 + 10 = 34 euroa. Välilasku jos sattuu kohdalle, niin sama uusiksi.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:40"]
Niillä kentillä joilla olen itse vieraillut matkustaessa on poikkeuksetta kalliimpi hintataso verrattuna maan ns. Normi hintoihin. Kannattaako sitä lähteä reissuun jos se on muutamasta eurosta kiinni. Vedä napa täyteen himassa niin ei tarvi kentällä syödä.
[/quote]
Suomessa on muutenkin kallista niin ei välttämättä olla. Edes verovapaalla vyöhykkeellä. Mutta, yllätys, onkin kalliimpaa :).... no, ei ole yllätys; onhan kyseessä SuoMaa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:48"]
Lasten kanssa matkatessa nälkä iskee just siinä turvatarkastuksen jälkeen. Olen yrittänyt syöttää etukäteen, ei maita. Sitten kun halvempaa ruokaa ei enää saa on kiljuva nälkä. Ja jano. Siinä sitten menee helposti muutama kymppi muutamaan suupalaan. Kolme lasta ja esim. 3 x pizzanpala + 3 x vesi (ei voi juoda automaatista) = 24 + 10 = 34 euroa. Välilasku jos sattuu kohdalle, niin sama uusiksi.
[/quote]
Oma on häpeäsi.
Jos on varaa lentää niin on myös lienee varaa maksaa eväistäkin.. Mitäköhän mahtaa maksaa ruuat lennolla nykyään?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:40"]
[/quote]
Suomessa on muutenkin kallista niin ei välttämättä olla. Edes verovapaalla vyöhykkeellä. Mutta, yllätys, onkin kalliimpaa :).... no, ei ole yllätys; onhan kyseessä SuoMaa.
[/quote] Siis. tarvitsisi olla...
Syökää kotona/matkalla kentälle niin ei tarvitse nähdä nälkää terminaalissa.