Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki lentoasema. TÖRKEÄÄ ylihinnoittelua

Vierailija
21.07.2015 |

croisantti 3.30

iso tuoppi 10 e

nukkuminen jossain helevetin tuolissa 9 e TUNTI

pizzan pala 8 e ( siis pala)

ovat hinnoitelleet itsensä niin ulos että kukaan ei osta enää mitään.  Sitä paitsi kuluttavat miljoonia vuodessa siiheb, että remppaaavat KOKO ajan kauppoja ja ravintoloita. Alentaisivat sillä rahalla hintoja.

ps. Voit käydä ostamaaa alakerran salesta normaalihinnalla vaikka mitä ruokaa ja voit tuoda sen turvatarkastuksen läpi, jos ei ole nestettä

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kotona/matkalla kentälle niin ei tarvitse nähdä nälkää terminaalissa.

Vierailija
22/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nut mainittu Siwa, Sale ja Alepa.
Mikä niistä siellä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako Suomesta mitään. Vain sillä tämä mädännäisyys poistuu

Vierailija
24/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:34"]

Tässä on nut mainittu Siwa, Sale ja Alepa. Mikä niistä siellä on?

[/quote]

kvg

https://www.s-kanava.fi/toimipaikka/alepa-lentoasema/700963861

Vierailija
25/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vaan siitä ettei täällä mitään lamaa ole vaikka Kokoomus väittä että ostovoimaa ei ole. Kyllä sitä on näköjään.

Vierailija
26/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin, kun siellä oli 0,5 limsapullo 3,90€ ja luki, että "kampanjahinta"! :) Missään en ole nähny noin kallista limsapulloa myytävän.

Parin kymmenen metrin päästä automaatista sai saman pullon 2,50€ ihan ilman kampanjoitakin...

Vierailija
27/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:34"]Tässä on nut mainittu Siwa, Sale ja Alepa.
Mikä niistä siellä on?
[/quote]
Alepa terminaali 2 tuloaulassa. Siellä mistä non-schengen alueen lennot tulee.

Vierailija
28/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kentillä joilla olen itse vieraillut matkustaessa on poikkeuksetta kalliimpi hintataso verrattuna maan ns. Normi hintoihin. Kannattaako sitä lähteä reissuun jos se on muutamasta eurosta kiinni. Vedä napa täyteen himassa niin ei tarvi kentällä syödä.

Vierailija
29/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisellä maailman lentokentällä jolla olen käynyt, hinnat ovat aina yläkanttiin. Ei vain Helsinki-Vantaalla.

Käytän palveluita kentillä, jos niin haluan, kukaan ei ole siihen vielä minua pakottanut =)

Vierailija
30/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:26"]

Samaa mieltä, naurettavaa ja säälittävää kiskontaa. Hyvä kuva suomesta !!!

ravintoloista vastaa sen nepotismin takia erotetun akan tyttö.  Siis se Soile, joka erotettiin finaviasta kun suosi sukulaisiaan..

alakerran sivasta voi hakea normaalihintaiisia tuotteita ja tuoda ne turvatarkastuksen läpi

[/quote]

se oli Alepa.....   ;)

ja kuinka monella lentokentällä olet käynyt, kun haukut Hki-Vantaata kalliiksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn....

Vierailija
31/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:41"]Joka ikisellä maailman lentokentällä jolla olen käynyt, hinnat ovat aina yläkanttiin. Ei vain Helsinki-Vantaalla.

Käytän palveluita kentillä, jos niin haluan, kukaan ei ole siihen vielä minua pakottanut =)
[/quote]
Nimenomaan.
Esim Turkissa Antalyan kentällä pizza slice tuplahintainen verrattuna kaupungin hintoihin. Kyllä ne kuulkaa muuallakin osaa ylihinnoitella.

Vierailija
32/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Sale ole landen Alepa, joten aika sama, kummalla nimellä kutsuu...

Vierailija
33/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:26"]

Samaa mieltä, naurettavaa ja säälittävää kiskontaa. Hyvä kuva suomesta !!!

ravintoloista vastaa sen nepotismin takia erotetun akan tyttö.  Siis se Soile, joka erotettiin finaviasta kun suosi sukulaisiaan..

alakerran sivasta voi hakea normaalihintaiisia tuotteita ja tuoda ne turvatarkastuksen läpi

[/quote]

Pätee ihan kaikilla maailman kansainvälisillä lentokentillä. Mutta sulle kaikki, mitä tulee tai tapahtuu Suomessa, on "noloa". Ei ole mullekaan jäänyt huono Brasilia-kuva , vaikka sielläkin Rio de Janeiron kentällä tuli syötyä ylihinnoiteltu lounas ennen lentoa.

Vierailija
34/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä esim. Bangkokin lentoasema on kohtuu kallis. Ruoka on kallista verrattuna kaupungin hintoihin, hajuvedet ja muut jopa kalliimpia kuin vastaavilla Eurooppalaisilla asemilla. 

Vierailija
35/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jostainhan ne rahat maakuntien tappiollisten lentokenttien ylläpitoon pitää saada.

Vierailija
36/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa matkatessa nälkä iskee just siinä turvatarkastuksen jälkeen. Olen yrittänyt syöttää etukäteen, ei maita. Sitten kun halvempaa ruokaa ei enää saa on kiljuva nälkä. Ja jano. Siinä sitten menee helposti muutama kymppi muutamaan suupalaan. Kolme lasta ja esim. 3 x pizzanpala + 3 x vesi (ei voi juoda automaatista) = 24 + 10 = 34 euroa. Välilasku jos sattuu kohdalle, niin sama uusiksi. 

Vierailija
37/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:40"]

Niillä kentillä joilla olen itse vieraillut matkustaessa on poikkeuksetta kalliimpi hintataso verrattuna maan ns. Normi hintoihin. Kannattaako sitä lähteä reissuun jos se on muutamasta eurosta kiinni. Vedä napa täyteen himassa niin ei tarvi kentällä syödä.

[/quote]

Suomessa on muutenkin kallista niin ei välttämättä olla. Edes verovapaalla vyöhykkeellä. Mutta, yllätys, onkin kalliimpaa :).... no, ei ole yllätys; onhan kyseessä SuoMaa.

Vierailija
38/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:48"]

Lasten kanssa matkatessa nälkä iskee just siinä turvatarkastuksen jälkeen. Olen yrittänyt syöttää etukäteen, ei maita. Sitten kun halvempaa ruokaa ei enää saa on kiljuva nälkä. Ja jano. Siinä sitten menee helposti muutama kymppi muutamaan suupalaan. Kolme lasta ja esim. 3 x pizzanpala + 3 x vesi (ei voi juoda automaatista) = 24 + 10 = 34 euroa. Välilasku jos sattuu kohdalle, niin sama uusiksi. 

[/quote]

Oma on häpeäsi.

Vierailija
39/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa lentää niin on myös lienee varaa maksaa eväistäkin.. Mitäköhän mahtaa maksaa ruuat lennolla nykyään?

Vierailija
40/208 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:40"]

[/quote]

Suomessa on muutenkin kallista niin ei välttämättä olla. Edes verovapaalla vyöhykkeellä. Mutta, yllätys, onkin kalliimpaa :).... no, ei ole yllätys; onhan kyseessä SuoMaa.

[/quote] Siis. tarvitsisi olla...