Aito Avioliitto, yli 50 000 nimeä
Aamu TV:ssä oli keskustelua asiasta. Kyllä mielestäni lapsen asema ja lähtökohtainen oikeus isään ja äitiin on jäänyt selvittämättä viime syksynä hyväksytyssä lakimuutoksessa. Laitoin nimeni kansalaisaloitteeseen.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:28"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:51"]http://yle.fi/uutiset/hompsonpompson__avioliittolaista_keskusteltiin_raivokkaasti_ylen_aamu-tvssa/8169617 Aamu TV:ssä oli keskustelua asiasta. Kyllä mielestäni lapsen asema ja lähtökohtainen oikeus isään ja äitiin on jäänyt selvittämättä viime syksynä hyväksytyssä lakimuutoksessa. Laitoin nimeni kansalaisaloitteeseen. [/quote] mistä tuon kansalaisaloitteen löytää, laitan nimeni myös siihen. Ei ole mitään homoseksuaaleja vastaan, enkä tunne inhoa tai minkäänlaista tarvetta parjata heitä, mutta minun näkökantani on että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Ja lasten kuuluisi kasvaa äidin ja isän kanssa (älkääkä ruvetko nostelemaan täällä mitään yh äläkkää tai leski juttuja). Niin on aina ollut ja niin sen toivon olevan. [/quote] Sä varmaaan haluat orjuudenkin takasin, kun se oli aikoinaan niin toimiva systeemi ja niin oli aina ja sillai? :)) Onko sun sisälukutaidossa jotenkin vikaa? Tai loogisessa päättelykyvyssä, kun itse vielä mainitsit sen perustelun, miksi sun "mielipide" on aika..... vajaa? [/quote] sulla taitaa olla vikaa monessakin kohtaan... Herää tähän päivään ja vie ne orjas ihan muualle...
[/quote]
Anteeks nyt vaan, mutta millä perusteella se orja-viittaus muka on asiaton? Sehän on ihan samanlainen tilanne, että joitain asioita pitäis pitää samanlaisena vaan sen takia, kun ne on aina ollu samanlaisia. Asiat muuttuu, ihmiset muuttuu, yhteiskunnat muuttuu. Homous ja sen ymmärtäminen normaalina osana elämää ei ole mitenkään sen kummallisempaa kuin ymmärtää ettei ihonväri tee ihmisistä esimerkiksi arvoiltaan ja moraaliltaan poikkeavia. Samanhenkiset ihmiset ennen väitti ettei naisille voi antaa oikeuksia, koska mies on aina päättänyt. Sattuko jotain kamalaa, kun naiset saikin itse oikeuksia? Ei. Sattuukohan jotain kamalaa, jos aikuinen ihminen saa ihan itse päättää kenen kanssa haluaa naimisiin? No ei.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:00"]Miksi tätä lähtökohtaisesti-sanaa sovelletaan vain homokysymykseen? Lähtökohtaisesti puolet heteroliitoista päätyy eroon, joten lähtökohtaisesti joka toista lasta odottaa avioero. Itse tunnen naisen jolla on viisi lasta viiden eri miehen kanssa. Missä on uskovaisten aloitteet avio-oikeuden ja erojen rajoituksiin heteroilla? [/quote] joillekkin ei se merkkaa mitään. Itselläni on lapset saman miehen kanssa ja olen tämän miehen kanssa edellleen. Minusta kun tällaiseen asiaan sitoutuu niin kyllä hautaan asti ollaa. Yhdessä
[/quote]
Eikös ole vähän tekopyhää, sanoa että arvostaa avioliittoa jne. Mikset sitten salli muille tätä mahdollisuutta arvostaa myös sitä? Ne tyypit on hyvinkin voinu oottaa 10v. että sais vihdoin mennä rakastamansa ihmisen kanssa naimisiin, ja silti sä vaan haluat syrjiä? Miksi?
[/quote] en ole niin väittänyt eikö tätä suotaisi homoseksuaaleille myös... Ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:26"]Miten laki tasa-arvoisesta avioliitosta lisää homoperheissä elävien lasten määrää tai heikentää näiden asemaa? Adoptiot tapahtuvat ulkomailta, ja melkein mikään tyypillinen adoption lähtömaa ei anna lasta homoparille. Tähän ei vaikuta Suomen lainsäädäntö. Samoin sijaiskohdun käyttö on Suomessa laitonta homojen oikeuksista riippumatta. Lesbopari puolestaan pääsee hedelmöityshoitoihin, vaikka ei olisikaan naimisissa. Yksikään homo- ja lesboparien "lapsenhankkimismenetelmistä" ei riipu siitä, ovatko vanhemmat keskenään naimisissa vai eivät.
[/quote]
Voisiko joku homojen avioitumista vastustava vastata tähän? Olen esittänyt saman kysymyksen jo useissa keskusteluissa saamatta ikinä vastausta. Homoperheissä elää lainsäädännöstä riippumatta tietty määrä eri tavoin alkunsa saaneita lapsia. Miten vanhempien avioituminen heikentää heidän asemaansa? Miten avioitumisoikeus lisää näiden lasten määrää?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:26"]Miten laki tasa-arvoisesta avioliitosta lisää homoperheissä elävien lasten määrää tai heikentää näiden asemaa? Adoptiot tapahtuvat ulkomailta, ja melkein mikään tyypillinen adoption lähtömaa ei anna lasta homoparille. Tähän ei vaikuta Suomen lainsäädäntö. Samoin sijaiskohdun käyttö on Suomessa laitonta homojen oikeuksista riippumatta. Lesbopari puolestaan pääsee hedelmöityshoitoihin, vaikka ei olisikaan naimisissa. Yksikään homo- ja lesboparien "lapsenhankkimismenetelmistä" ei riipu siitä, ovatko vanhemmat keskenään naimisissa vai eivät.
[/quote]
Voisiko joku homojen avioitumista vastustava vastata tähän? Olen esittänyt saman kysymyksen jo useissa keskusteluissa saamatta ikinä vastausta. Homoperheissä elää lainsäädännöstä riippumatta tietty määrä eri tavoin alkunsa saaneita lapsia. Miten vanhempien avioituminen heikentää heidän asemaansa? Miten avioitumisoikeus lisää näiden lasten määrää?
[/quote] koska homoliitot ovat luonnottomia, yksinkertaista
Uutisissakin mainitun mielipidetiedustelun tuloksen mukaan lakivaliokunnan ylivoimainen enemmistö ei kannata tuota teidän adressianne eikä lämpene sille enää yhtään. Soutamiseen ja huopaamiseen ei lähdetä mukaan, senverran pitkään asiaavatvottiin jo ja siitä käytiin kaikki keskustelut.
Vika on myös siinä, että ensinnäkään ole mikään yhtenäinen ryhmä ( homoseksuaalien oikeuksiahan voi vastustaa (ja on vastustettu) niin Raamatun kuin Koraanin ,tai vaikka minkä pelkkien omien ennakkoluulojen ja antipatioiden pohjalta)
Ryhmäetua joka teitä kaikkia koskettaisi ei siis voi olla,ettekä ryhmänä ole ajamassa (kuten lakialoitteissa yleensä on tapana) mitään itsellenne ,vaan pelkästään muilta pois. Sellaista "ryhmäetua" taas ei demokraattisessa päätöksenteossa ole tapana noteerata.
Saatte siis pitää nyt ääntä,koska sananvapaus, mutta ei tuo 'jälkiuusintayrityksenne 'tule vaikuttamaan enää jo periaatteessa päätettyyn ja sovittuun asiaan. Uskoisin ,että reaktionne oli vain odotettavissa olevaa ja siihen osataan myös sellaisena suhtautua eli toistona vain entisistä argumenteistanne.
Ne taas on jo käsitelty ,joten ei tule menemmän läpi tuo teidän yrityksenne enää.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:26"]Miten laki tasa-arvoisesta avioliitosta lisää homoperheissä elävien lasten määrää tai heikentää näiden asemaa? Adoptiot tapahtuvat ulkomailta, ja melkein mikään tyypillinen adoption lähtömaa ei anna lasta homoparille. Tähän ei vaikuta Suomen lainsäädäntö. Samoin sijaiskohdun käyttö on Suomessa laitonta homojen oikeuksista riippumatta. Lesbopari puolestaan pääsee hedelmöityshoitoihin, vaikka ei olisikaan naimisissa. Yksikään homo- ja lesboparien "lapsenhankkimismenetelmistä" ei riipu siitä, ovatko vanhemmat keskenään naimisissa vai eivät. [/quote] Voisiko joku homojen avioitumista vastustava vastata tähän? Olen esittänyt saman kysymyksen jo useissa keskusteluissa saamatta ikinä vastausta. Homoperheissä elää lainsäädännöstä riippumatta tietty määrä eri tavoin alkunsa saaneita lapsia. Miten vanhempien avioituminen heikentää heidän asemaansa? Miten avioitumisoikeus lisää näiden lasten määrää? [/quote] koska homoliitot ovat luonnottomia, yksinkertaista
[/quote]
Saat luvan lukea viestini 50 uudestaan. Voi kuule avata aika paljon maailmoja!
T. 50
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:26"]Miten laki tasa-arvoisesta avioliitosta lisää homoperheissä elävien lasten määrää tai heikentää näiden asemaa? Adoptiot tapahtuvat ulkomailta, ja melkein mikään tyypillinen adoption lähtömaa ei anna lasta homoparille. Tähän ei vaikuta Suomen lainsäädäntö. Samoin sijaiskohdun käyttö on Suomessa laitonta homojen oikeuksista riippumatta. Lesbopari puolestaan pääsee hedelmöityshoitoihin, vaikka ei olisikaan naimisissa. Yksikään homo- ja lesboparien "lapsenhankkimismenetelmistä" ei riipu siitä, ovatko vanhemmat keskenään naimisissa vai eivät. [/quote] Voisiko joku homojen avioitumista vastustava vastata tähän? Olen esittänyt saman kysymyksen jo useissa keskusteluissa saamatta ikinä vastausta. Homoperheissä elää lainsäädännöstä riippumatta tietty määrä eri tavoin alkunsa saaneita lapsia. Miten vanhempien avioituminen heikentää heidän asemaansa? Miten avioitumisoikeus lisää näiden lasten määrää? [/quote] koska homoliitot ovat luonnottomia, yksinkertaista
[/quote]
Homous on täysin luonnollista, myös muissa eläinlajeissa on homoja. Perehdy biologiaan ennen kuin tulet mesoamaan.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:26"]Miten laki tasa-arvoisesta avioliitosta lisää homoperheissä elävien lasten määrää tai heikentää näiden asemaa? Adoptiot tapahtuvat ulkomailta, ja melkein mikään tyypillinen adoption lähtömaa ei anna lasta homoparille. Tähän ei vaikuta Suomen lainsäädäntö. Samoin sijaiskohdun käyttö on Suomessa laitonta homojen oikeuksista riippumatta. Lesbopari puolestaan pääsee hedelmöityshoitoihin, vaikka ei olisikaan naimisissa. Yksikään homo- ja lesboparien "lapsenhankkimismenetelmistä" ei riipu siitä, ovatko vanhemmat keskenään naimisissa vai eivät.
[/quote]
[/quote] koska homoliitot ovat luonnottomia, yksinkertaista
[/quote]
Onko tämä nyt ainoa vastaus, jonka tähän saan? Riippumatta siitä, mitä mieltä joku on homoliittojen luonnottomuudesta, näitä perheitä on. Miten perheiden olemassaoloon vaikuttaa se, ovatko vanhemmat naimisissa vai eivät?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:24"]Uutisissakin mainitun mielipidetiedustelun tuloksen mukaan lakivaliokunnan ylivoimainen enemmistö ei kannata tuota teidän adressianne eikä lämpene sille enää yhtään. Soutamiseen ja huopaamiseen ei lähdetä mukaan, senverran pitkään asiaavatvottiin jo ja siitä käytiin kaikki keskustelut.
Vika on myös siinä, että ensinnäkään ole mikään yhtenäinen ryhmä ( homoseksuaalien oikeuksiahan voi vastustaa (ja on vastustettu) niin Raamatun kuin Koraanin ,tai vaikka minkä pelkkien omien ennakkoluulojen ja antipatioiden pohjalta)
Ryhmäetua joka teitä kaikkia koskettaisi ei siis voi olla,ettekä ryhmänä ole ajamassa (kuten lakialoitteissa yleensä on tapana) mitään itsellenne ,vaan pelkästään muilta pois. Sellaista "ryhmäetua" taas ei demokraattisessa päätöksenteossa ole tapana noteerata.
Saatte siis pitää nyt ääntä,koska sananvapaus, mutta ei tuo 'jälkiuusintayrityksenne 'tule vaikuttamaan enää jo periaatteessa päätettyyn ja sovittuun asiaan. Uskoisin ,että reaktionne oli vain odotettavissa olevaa ja siihen osataan myös sellaisena suhtautua eli toistona vain entisistä argumenteistanne.
Ne taas on jo käsitelty ,joten ei tule menemmän läpi tuo teidän yrityksenne enää.
[/quote] mahdatko lukea lehteä? Suosittelen... Käsittelyyn meinaan meni...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:00"]Miksi tätä lähtökohtaisesti-sanaa sovelletaan vain homokysymykseen? Lähtökohtaisesti puolet heteroliitoista päätyy eroon, joten lähtökohtaisesti joka toista lasta odottaa avioero. Itse tunnen naisen jolla on viisi lasta viiden eri miehen kanssa. Missä on uskovaisten aloitteet avio-oikeuden ja erojen rajoituksiin heteroilla? [/quote] joillekkin ei se merkkaa mitään. Itselläni on lapset saman miehen kanssa ja olen tämän miehen kanssa edellleen. Minusta kun tällaiseen asiaan sitoutuu niin kyllä hautaan asti ollaa. Yhdessä
[/quote]
Eikös ole vähän tekopyhää, sanoa että arvostaa avioliittoa jne. Mikset sitten salli muille tätä mahdollisuutta arvostaa myös sitä? Ne tyypit on hyvinkin voinu oottaa 10v. että sais vihdoin mennä rakastamansa ihmisen kanssa naimisiin, ja silti sä vaan haluat syrjiä? Miksi?
[/quote] enkä ole missään kohtaan sanonut että minulla olisi niiden liittoa vastaan jotain
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote] enkä ole missään kohtaan sanonut että minulla olisi niiden liittoa vastaan jotain
[/quote]
Nyt en kyllä ymmärrä. Kerrot aloituksessa allekirjoittaneesi "Aito avioliitto" -aloitteen. Aloitteen tarkoitus on kumota voimaan astuva lakimuutos, joka antaa oikeuden solmia avioliitto sukupuolisesta suuntauksesta riippumatta. Edustatko siis sitä kantaa, jonka mukaan homoille pitäisi kehittää jokin toisenniminen liitto erotukseksi avioliitosta vai mitä tarkoitat?
Miksi homot ja lesbot haluaa hyvin heteromaiselta kuulostavaan avioliittoon? Oikein naimisiin pitää päästä :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote] olen tuo 61 joka kirjoitti nuo kaksi vikaa...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:07"]
Mun sydäntä ihan särkee tällainen julmuus ja välinpitämättömyys.
Arman jo linkkailiki, että vielä ei oo myöhäistä perua naisten äänioikeutta. Ehkä rotuerotteluki saatais vielä takaisin? :)))
[/quote]
Sä olet kyllä varsin tukevasti aivopesty. Harmi etteivät aivopestyt tajua its olevansa aivopestyjä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:07"]
Mun sydäntä ihan särkee tällainen julmuus ja välinpitämättömyys.
Arman jo linkkailiki, että vielä ei oo myöhäistä perua naisten äänioikeutta. Ehkä rotuerotteluki saatais vielä takaisin? :)))
[/quote]
Sä olet kyllä varsin tukevasti aivopesty. Harmi etteivät aivopestyt tajua its olevansa aivopestyjä.
[/quote]
Ymmärsitköhän lainaamasi viestin sisällön ihan oikein?
" Viimeinen epätoivoinen yritys ja 'oljenkorsi' "...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:32"] Puhuin kyllä suvaitsevaisuudesta yleensä enkä sukupuolisen suuntautumisen nostamisesta jalustalle. Pidän aika selvänä, että homoperheissä kasvaessa keskimäärin oppii suvaitsevaisemmaksi ja hyväksymään erilaisuuden paremmin, kun vanhemmilla on aiheesta omakohtaisia kokemuksia. En esimerkiksi ole kuullut yhdestäkään homorasistista.
[/quote]
Rasismi on vähintäänkin yhtä suuri ongelma seksuaalivähemmistöjen keskuudessa kuin muuallakin. Henkilökohtaisella tasolla tuo voi olla suurempikin ongelma - ei riitä, että tulee syrjityksi valtaväestön toimesta seksuaalisen suuntautumisensa takia, vaan sen lisäksi saattaa joutua etnisin perustein syrjityksi vielä sen oman alakulttuurinsa keskuudessa.
Ihanaa kun vasta-aloite on kerännyt yli 50 000 ääntä :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:58"]No sitten sun pitää vastustaa myös yksinhuoltaja- ja leskivanhempia, tai muuten olet pelkkä homofoobikko.
Miten on, haluatko kieltää yksinhuoltajuuden ja leskivanhemmuuden?
[/quote]
Eikä pidä. Homous ei ole normaalia. Sekö pitäisi vielä lailla sinetöidä. Eikö heille riitä siviilivihkiminen tms. Tai menköön Venäjälle, siellähän heitä arvostetaan.
Jos homous olisi luonnollista niin täällä av ei kirjoittaisi yksikään.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:04"]
[/quote]