Työttömät ei halua töihin
Hyvä että tämä asia on nyt otettu esille pääotsikoin lehdissä. Tästähän tällä palstalla on jo pitkään keskusteltu mutta onneksi nyt myös laajemmalti. Vain suurta palkkaa ja mukavaa työtä vastan joku saattaa harkita mutta duurin osa ei siltikään koska tuet on liian hyvät. Jopa kotihoidontuki kuntlaisällä usein korkeampi kuin 2000e palkka verojen jälkeen, lastenhoitokulujen (äkkiä lasten hoitokulut melkein 700e).
Kommentit (114)
Tuet hyvät.voi jessus salli mun nauraa.
480e saan sossusta fyrkkaa. Sinusta sekin liikaa?
Kyllä mä töitä tahdon tehdä. Kukaan ei vain tahdo maksaa mulle työehtosopimuksen mukaista palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:54"]Tuet hyvät.voi jessus salli mun nauraa.
[/quote]Suurin osa kieltäytyy töistä koska saavat enemmän tukea kuin työssäkäynnin kulut. Silloin jossain mättää.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:54"]
480e saan sossusta fyrkkaa. Sinusta sekin liikaa?
[/quote]
120e enemmän kuin kreikkalaisilla.
Mä saan kuukaudessa ennen mitään pakollisia menoja 800€ rahaa, onko se sun mielestä paljon? Kyllä mä paljon mieluummin menisin töihin, kuin koittaisin kuluttaa päivät kotona, mutta oman alan töitä ei ole juurikaan tarjolla ja mihinkään muuhun työhön, edes siivoojaksi en ilman koulutusta useista hakemuksista huolimatta ole päässyt, joten no can do.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:53"]Mikä voi olla ratkaisu, tukien pienentäminen? Päivähoitomaksujen pienentäminen vai mikä? Kellä on enää nykypäivänä varaa käydä töissä?
[/quote]
Se, että tuki on nolla, jos on mahdollisuus palkkatyöhön.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:54"]480e saan sossusta fyrkkaa. Sinusta sekin liikaa?
[/quote]kerro tilanteesi tarkkaan. Itse saan tuon verran käteen kotihoidontukea ja kuntalisää. Se on enemmän kuin mitä 2000e palkasta jää verojen (550e), hoitomaksujen (700e), bensakulujen (300e) jälkeen, lisäksi monia muita kuluja. Lopetin työt ja jäin kotihoidontuella koska rahaa jää käteen enemmän meidän talouteen.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:56"]Mä saan kuukaudessa ennen mitään pakollisia menoja 800€ rahaa, onko se sun mielestä paljon? Kyllä mä paljon mieluummin menisin töihin, kuin koittaisin kuluttaa päivät kotona, mutta oman alan töitä ei ole juurikaan tarjolla ja mihinkään muuhun työhön, edes siivoojaksi en ilman koulutusta useista hakemuksista huolimatta ole päässyt, joten no can do.
[/quote]Mun mielestä on paljon, 2000e palkalla ei jää noin paljoa käteen.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:53"]Mikä voi olla ratkaisu, tukien pienentäminen? Päivähoitomaksujen pienentäminen vai mikä? Kellä on enää nykypäivänä varaa käydä töissä?
[/quote]
Se, että tuki on nolla, jos on mahdollisuus palkkatyöhön.
[/quote]juuri näin + päivähoidon kuluja pienennettävä. Sain älyttömän kivan työn mutta koska päivähoitokulut 700e niin en voi ottaa vastaan kun meidän talous menee miinukselle.
Eikä suomalaisia työttömiä kiinnosta edes mahdolliset 12000 euron tienestit parissa kuukaudessa. Thaimaasta asti pitää poimijat tuoda...
http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1406093320301
Eilen tuli dokumentti USA:n työttömistä, ihan hyvissä ammateissa olleista. Minimaalinen työttömyyskorvaus loppuu 99 viikon jälkeen, sen jälkeen pankki myy asunnon alta ja poliisi tulee kantamaan tavarat pihalle.
Kokoomuksen unelma?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:56"]Mä saan kuukaudessa ennen mitään pakollisia menoja 800€ rahaa, onko se sun mielestä paljon? Kyllä mä paljon mieluummin menisin töihin, kuin koittaisin kuluttaa päivät kotona, mutta oman alan töitä ei ole juurikaan tarjolla ja mihinkään muuhun työhön, edes siivoojaksi en ilman koulutusta useista hakemuksista huolimatta ole päässyt, joten no can do.
[/quote]Mun mielestä on paljon, 2000e palkalla ei jää noin paljoa käteen.
[/quote]
No eiköhän vika ole silloin siis ihan jossain muualla, kun tukien maksussa, jos niistä kerran jää ihan oikeesti enemmän käteen, kuin 2000 euron palkasta, mitä en kyllä oikein usko, että veroja ja muita maksuja menisi tuon suuruisesta palkasta noin 1200 euroa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:01"]Eilen tuli dokumentti USA:n työttömistä, ihan hyvissä ammateissa olleista. Minimaalinen työttömyyskorvaus loppuu 99 viikon jälkeen, sen jälkeen pankki myy asunnon alta ja poliisi tulee kantamaan tavarat pihalle.
Kokoomuksen unelma?
[/quote]
Kyllä. Mikä siinä on että työttömiä loisia pitäis elättää?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:00"]
Eikä suomalaisia työttömiä kiinnosta edes mahdolliset 12000 euron tienestit parissa kuukaudessa. Thaimaasta asti pitää poimijat tuoda... http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1406093320301
[/quote]
Eri kulttuuri. Suomalaiset ei jätä, eikä saa jättää lapsiaan (eikä kukaan myöskään hoitaisi) pitkäksi aikaa muitten hoiviin, lähteäkseen kauaksi kotoa yhtäjaksoisesti monta viikkoa poimimaan marjoja.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:01"]Eilen tuli dokumentti USA:n työttömistä, ihan hyvissä ammateissa olleista. Minimaalinen työttömyyskorvaus loppuu 99 viikon jälkeen, sen jälkeen pankki myy asunnon alta ja poliisi tulee kantamaan tavarat pihalle.
Kokoomuksen unelma?
[/quote]Ap:lla aloituksen tarkoitus juuri se että mietittäisiin ratkaisuja. Selkeästi tuet liian korkeita jos palkkaa jää niin vähän käteen että tuista jää enemmän. Toinen valtava ongelma on päivähoitomaksujen suuruus. On väärin että kahdesta lapsesta ja ip-kerholaisesta menee melkein 700e hoitokuluja? Ja jonkun mielestä vielä halpaa????
Onko se muka työttömän vika, jos työstä maksetaan niin vähän palkkaa, että jää vähemmän käteen kuin työttömänä?
Onko se työttömän vika, että verotuksessa ei millään tavalla huomioida sitä, että pitää elättää perhettä? Työttömyyskorvauksissa on muuten vieläkin lapsikorotukset, mutta ei ole mitenkään harvinaista, että joutuu hakemaan sossusta saman verran rahaa kuin mitä maksaa veroa. Niin minullekin joskus kävi.
Mikä voi olla ratkaisu, tukien pienentäminen? Päivähoitomaksujen pienentäminen vai mikä? Kellä on enää nykypäivänä varaa käydä töissä?