Olenko liian nuori saamaan lapsen
Olen 20 ja parisuhteessa 5 vuotta ollut asun miehen kanssa yhdessä jo 4 vuotta. Haluan kovasti lapsen ja olen lapsi rakas. Olen lastenhoitajana useammalle naapurilleni . Nyt olen useamman vuoden halunnut lapsen. Ja vakituisissa töissä. Eli olenko teidän mielestä liian nuori saamaan lapsen , ?. Tiedän että tulen olemaan lapselleni mitä parhain äiti kuuntelen ja auran ja huolehdin ja rakastaisin tätä kovasti ja Olisin itse jo valmis tähän. Minä olen 20 ja mies 27
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:16"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:01"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:53"]Heti puututaan kirjoitustaitoon ja ap:n oletettiin tyhmyyteen. Arveletteko ehkä oikeinkirjoituksen kovastikin paranevan kahdenkymmenen ikävuoden jälkeen? Mikä vanhemmuuden kriteeri se edes on? On paljon ap:ta vanhempia ihmisiä, jotka joku voisi luokitella tyhmiksi tai sivistymättömiksi (en väitä, että ap on) mutta jotka kuitenkin ovat kelpoja vanhempia. En mitenkään näe, että älykkyys olisi keskeinen hyvän vanhemman kriteeri. Jos perusasiat ovat nyt jo kunnossa (vakaa parisuhde, työpaikka, lapsiperheelle sopiva asunto) eikä bilettäminen kiinnosta, mitä "älyllistä kirkastumista" ap:n tulisi odottaa?
[/quote] kiitos ihanaa kun on sinunlaisia ihmisiä vielä eikä kaikki tuollaisia joita kommentoinut täällä. :) olen kyllä poikkeuksellinen nuori tiedän mitä haluan aloitin vakavan suhteen jo 16 vuotiaana ja nyt yhdessä jo 5 vuotta ja yhdessä asuttu 4v. En tykkää bilettää enkä koskaan ope baarissa käynyt. olen koti kissa joka tykkää tehdä miehelleen ruokaa, siivota hoitaa kotia käydä vakituisesti töissä. Olen vanhan aikainen koti rouva :)
[/quote]
Tuskin sitä "älyllistä kirkastumista" tosiaan tapahtuu.
[/quote] hei jos sulla on jokin "ongelma" ja syy vähätellä älykkyyttäni niin kerro toki minulle nyt iha tässä että mikä minussa on sinusta siis vialla ? ? Vai eikö sinulla ole selkää sanoa suoraan asioita vaan täytyy vinoilla koittaa pahoittaa mieli? Niin että nyt suoraan ei tarvi kieriskellä asioita.
Oletko opiskellut? Ehkä jossIn vaiheessa suunnitelmin kannattaa ottaa ammatin opiskelu. Toki sen voi tehdä sitten, kun lapsetkin jo on. Silloin on haasteellisempaa, mutta opiskelua suosittelen myös. Kaksikymppinen on nuori äiti. Moni on nuori äiti. Iältä teistä miehesi kanssa tuntuu yhdessä ajatus perheestä?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:37"]Oletko opiskellut? Ehkä jossIn vaiheessa suunnitelmin kannattaa ottaa ammatin opiskelu. Toki sen voi tehdä sitten, kun lapsetkin jo on. Silloin on haasteellisempaa, mutta opiskelua suosittelen myös. Kaksikymppinen on nuori äiti. Moni on nuori äiti. Iältä teistä miehesi kanssa tuntuu yhdessä ajatus perheestä?
[/quote] olen opiskellut kokin ammatin mutta allergioiden takia Olen vakituisena kaupan alalla . Mieheni on kanssa asiasta innoissaan ja on halukas saamaan lapsia mutta se vaan miettii minua kun minulla vasta ikää 20 ja se kuitenkin kohta 30.
Onko oikeasti laillista että 16v ja 23v muuttaa yhteen? Alaikäinen ja aikuinen mies?
Minua hieman hirvittää ajatus 20-vuotiaasta äidistä. Sain itse esikoiseni 29-vuotiaana, joten se tietysti vaikuttaa näkemyksiini. Onko ihan varma, että et pidä lasta pehmoleluna ja oleta hänen olevan aina söpö ja kultainen ja ikuinen vauva? Jo se, että kysyt asiaa täältä ja syytät jotain puhelinsovellusta tekstistäsi osoittaa, että voisit elää vähän vielä nuoren, lapsettoman avovaimon elämää, matkustella, opiskella, kerätä henkistä pääomaa, jota sitten voisit antaa lapsillesi.
Miksi lähdit opiskelemaan alaa, jolle olet allerginen?
27:lle: 16-vuotias ei kai enää ole "sakkolihaa", mutta olisi kiva tavata vanhemmat, jotka päästävät 16-vuotiaan tyttönsä muuttamaan yhteen miehen kanssa. Oma tyttöni täytti juuri 15 ja hän saa vapaasti muuttaa kotoa ja kannustankin siihen, kunhan lukio on käyty ja opiskelu- tai työpaikka varmistettu.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:58"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:24"]Olen 20 ja parisuhteessa 5 vuotta ollut asun miehen kanssa yhdessä jo 4 vuotta. Haluan kovasti lapsen ja olen lapsi rakas. Olen lastenhoitajana useammalle naapurilleni . Nyt olen useamman vuoden halunnut lapsen. Ja vakituisissa töissä. Eli olenko teidän mielestä liian nuori saamaan lapsen , ?. Tiedän että tulen olemaan lapselleni mitä parhain äiti kuuntelen ja auran ja huolehdin ja rakastaisin tätä kovasti ja Olisin itse jo valmis tähän. Minä olen 20 ja mies 27
[/quote]
Sinä olet nainen parhaassa iässä lapsen tekoon.
[/quote]osaatko kertoa miten voisin tästä puhua vanhemmilleni että halutaan alkaa lasta tekemään? Ovat jo kyllä aavisttelleet että olen kovasti vauvaa haluamassa :)
[/quote]
Sinun lisääntymisesi ei ensi kädessä kuulu vanhemmillesi pätkääkään. Sinuna olisin ainakin etukäteen puhumatta, ja ottaisin puheeksi vasta kun on pullat uunissa.
Vanhemmilla naisilla se lasten tekeminen ei enää onnistukaan kuin parikymppisenä. Eikä se sinunkaan iässä ole aina varma juttu. Minulle tulee väreitä selkään kun joku sanoo tekevänsä lapsen. Se kun ei kaikilta niin vaan onnistu.
Vähän särähtää korvaan lasten tekeminen ja hankkiminen. Se ihan niin mene. Mutta kun te olette niin aikuisia olevinaan niin te tiedätte.
Olipa apinamainen teksti ap:lla. Missä pisteet, pilkut ja muut? Ihmeellistä kirjottelua, ota ees tolkkua. Älä tee lasta, ettei sen apinakirjotusgeenit siirry sullekin. Saatana soikoon.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:43"]
Olipa apinamainen teksti ap:lla. Missä pisteet, pilkut ja muut? Ihmeellistä kirjottelua, ota ees tolkkua. Älä tee lasta, ettei sen apinakirjotusgeenit siirry sullekin. Saatana soikoon.
[/quote]
Siirry sillekin siis. Mä sentään korjaan epävirheeni, toisin kuin apinakirjotusgeeni AP
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:58"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:24"]Olen 20 ja parisuhteessa 5 vuotta ollut asun miehen kanssa yhdessä jo 4 vuotta. Haluan kovasti lapsen ja olen lapsi rakas. Olen lastenhoitajana useammalle naapurilleni . Nyt olen useamman vuoden halunnut lapsen. Ja vakituisissa töissä. Eli olenko teidän mielestä liian nuori saamaan lapsen , ?. Tiedän että tulen olemaan lapselleni mitä parhain äiti kuuntelen ja auran ja huolehdin ja rakastaisin tätä kovasti ja Olisin itse jo valmis tähän. Minä olen 20 ja mies 27
[/quote]
Sinä olet nainen parhaassa iässä lapsen tekoon.
[/quote]osaatko kertoa miten voisin tästä puhua vanhemmilleni että halutaan alkaa lasta tekemään? Ovat jo kyllä aavisttelleet että olen kovasti vauvaa haluamassa :)
[/quote]
Vanhemmille?
Provo, ei jatkoon.
Moi ap! Jos toivotte yhdessä perheenlisäystä niin miksipä ei? Onhan 20v äiti nuori tässä yhteiskunnassa. Itse en tosin ole koskaan kohdannut mitään ennakkoluuloja. Me olimme myös olleet melkein 5v yhdessä kun poikamme syntyi, minä olin 21 ja mies 26. Nyt tuo lapsi on kohta 5v ja me olemme 25v ja 31v. Tämä oli molempien suuri toive. Ennenkuin joku miettii minkälaisten suuri toive on saada lapsia näin nuorena, niin ihan tavallisten ihmisten, ei mitenkään lahjattomien tai mitään muutakaan. Meille lapsi oli sellainen asia joka solahtaa hyvin osaksi elämää, ja niin on käynytkin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:14"]Minua hieman hirvittää ajatus 20-vuotiaasta äidistä. Sain itse esikoiseni 29-vuotiaana, joten se tietysti vaikuttaa näkemyksiini. Onko ihan varma, että et pidä lasta pehmoleluna ja oleta hänen olevan aina söpö ja kultainen ja ikuinen vauva? Jo se, että kysyt asiaa täältä ja syytät jotain puhelinsovellusta tekstistäsi osoittaa, että voisit elää vähän vielä nuoren, lapsettoman avovaimon elämää, matkustella, opiskella, kerätä henkistä pääomaa, jota sitten voisit antaa lapsillesi.
Miksi lähdit opiskelemaan alaa, jolle olet allerginen?
27:lle: 16-vuotias ei kai enää ole "sakkolihaa", mutta olisi kiva tavata vanhemmat, jotka päästävät 16-vuotiaan tyttönsä muuttamaan yhteen miehen kanssa. Oma tyttöni täytti juuri 15 ja hän saa vapaasti muuttaa kotoa ja kannustankin siihen, kunhan lukio on käyty ja opiskelu- tai työpaikka varmistettu.
[/quote]
Minä ihmettelen että mikä siinä hirvittää? :O Ennen oli normaali ikä saada lapsia. Minua ei ole kukaan kauhistellut, ystäviä on yli 30-vuotiaana 1. lapsen saaneita ja lapsettomia parikymppisiä (itse siis nyt 25, lapsi 5)
Et ole valmis lapseen, kun kyselet mielipidettä täällä. Itse tiedät milloin olet valmis ja minkä ikäisenä.
Jos olet varma, että et aio suurempia enää opiskella tai matkustella ja molemmat ovat hommassa mukana niin mikä ettei jos talouskin on kunnossa. Itse en olisi ollut valmis yhtään aikaisemmin, väitöskirja ja pätkätyöt kun vei kaiken energian. Nyt siis olen kolmekymppinen. Jos vanhemmilta olet lupia kyselemässä tai yrittämisestä kertomassa niin ehkäpä sitten on liian aikaista kun omakaan napanuora ei ole katkennut. Ja tuo huomio, että lapsia vain tehtäisiin oli myös tärkeä, ei niitä aina noin vain tule eli kannattaa varautua odotteluun ja suhteen koetteluun.
Siis kyllä minä ymmärrän että olen aikuinen jo ja en minä siihen ole lupaa kysymässäkään vaan haluan kertoa ja ilmoittaa heille :).... mutta tuo oli hyvä jos en kerro mitään ja kerron vasta kun on pikku itu uunissa nii ja kuvaan videolle kun kerron sen!