Tänään Dressmanissa..
Sain raahattua 8-luokalle menevän nuoren mieheni vaatekauppaan, kun hralla ei yksinkertaisesti ole enää farkkuja jotka sopisivat hälle. Suostui sovittamaan tasan yksiä, 1, farkkuja ja totesi ne hyväksi-ja ulos liikkeestä. Ei edes toisen värisiä, hyvin vaalean sinisiä, suostunut kokeilemaan, saati ostamaan. Ne oli ne keskisiniset jotka otti ja niitä sitten 2kpl. Slim fit jotakin mallistoa, yht.100€. Ei jumalavita, sanon minä. Yritin selittää ertä eikös se olis kiva että olisi toiset farkut hieman eriväriset, muuten näyttää siltä että kuljet niissä yksissä ja samoissa joka päivä mutta ei niin ei.
Seur kierroksella sitten tläosien kimppuun, tosin tartteis niitä collegehousujakin löytää puseroiden lisäksi. Siitä tuleekin ratkiriemukasta kun mieluiten käyttäisi ihan vaan yksivärisiä pitkähihaisia puuvillapaitoja missä ei ole mitään muuta kuin sileätä kangasta. Ei nappeja, ei kuvioita, ei printtejä, ei vetskareita ei mitään. Ja sellaisiahan ei oikein miehille myydä, valkoisia ja harmaita olen nähnyt, en muita värejä. Henkkamaukalta ennen niitä ostettu mutta ei riitä enää koot nuorten puolella. HUOKAUS!!
Terv.äärettömän vahvaluontoisen, konservatiivisen 179cm jäbän seniili, vielä alta 40v, mamma.
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:41"]Ootpa AP herkkänahkainen. Mitä ilmeisimmin kuvittelet poikasi olevan erittäin komea, hyvännäköinen, hyväkroppainen jne. Totuus on, että 179/65 pojankloppi on laiha. Laiha, ei lihaksikas. Tuulennussima vinkuheinä suoraan sanottuna. Jos lihaksikkuudella tarkoitat että pojan siksari näkyy, se näkyy ihan vain sen vuoksi ettei hänellä ole rasvoja päällä.
Lisäksi teinitytöt ovat erittäin tarkkoja omista ja poikakaverien vaatteista. Ihan missä tahansa rääsyissä (=yksivärinen pitkähihainen t-paita, Prisman huppari, suorat denim-siniset farkut tms.) ei kuljeta, koska ne eivät näytä hyvältä sitten millään. Poikasi vaatetyyli on sellainen, jota yläasteeni ja lukioni syrjäytyneet, yksinäiset pojat käyttivät. Ei mitään värikästä, mahdollisimman väritöntä ja tylsää jotta he sulautuisivat tiiliseinään eivätkä keräisi mitään huomiota. N18
[/quote]
N18 justjoo. Viesti on selvästi miehen kirjoittama. Vai että oikein tuulen nussima vinkuheinä :D
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:58"]
Kaikki pojat ja miehet eivät halua olla trendien edelläkävijöitä ja tykkäävät, siis ihan oikeasti pitävät, näpsäköistä "perusvaatteista". Mitä vikaa siinä muka on? Tärkeintä että vaatetus on siisti, oikeaa kokoa ja tilanteeseen sopiva. Ihan sama onko rytkyt ostettu Dressmannilta tai vaikka Tokmannilta, ei sitä kukaan päältäpäin näe :D Kaikkia ei muoti kiinnosta eikä uusimpien trendien orjallinen noudattaminen.
[/quote]
Muoti on eri asia kuin tyyli. Dressmannin farkut voi sopia ihan hyvin perussiistiin tyyliin. Miesten tyyliä kun lukee, niin tummansininen denim tai vaikka musta denim on ihan perusjuttu ja yhdisteltävissä moniin vaatteisiin. Sillä ei ole paskan vertaa väliä, onko se Dressmannilta. Jos haluaa farkkujen leikkauksilla ja ompeleiden värillä kikkailla, niin se on jo melko pikkutarkkaa viilaamista.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:54"] No, lohdutukseksi sinulle ex-Dressmanin työntekijä, että pojan valitsemat farkut on oikeasti hyvännäköiset ja mitä hänen peräpuoleensa tulee niin ensimmäistä kertaa kiinnitin siihen tänään oikein huomiota, jos niin nyt voi äitinä sanoa, kun esitteli housuja päällänsä, näytti nimittäin minun poikani sen verran hyvält, raamikas pitkä kaunisnaamainen kolli, ja oikein kirpaisee ajatella huomiota jota eittämättä tulee saamaan jatkossa (eikä johdu vain hyvästä farkkupepusta), minun vauvani, niisk:) ap [/quote] Raamikas? Pitkä? 179 cm on hädin tuskin keskipituinen! Ja siihen lisätään keski-ikäisen miehen hieman jo laskeutunut takamus 14v pojan kropassa. Et oikeasti ole tosissasi? [/quote] Ap on pojastaan ylpeä, kuten hyvä äiti on. Miksi pitää tulla kimittämään vastaan ja mollata toisen käsitystä lapsestaan? Ei voi käsittää. Kun katsot tämän päivän teinejä niin ei ne läheskään kaikki yletä edes 170 senttiin.
[/quote]
179cm on tällä hetkellä nuorten miesten keskipituus. Se oli hetken 180, mutta on taas ollut 179cm. Sinällään ei mistään pätkästä ole kyse kun 50% on lyhempiä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:56"]
New yorker, h&m, stadium..siinä paikkoja mistä nuoret ostaa kohtuu hintaisia vaatteita. Ei ton ikäset shoppaa dresmanissa. Ja vinkiksi että anna sille rahat käteen ja käske painua ostamaan itse ne farkut. Varmasti mielummin käy kavereiden kanssa ostoksilla kuin äidin.
Oma samanikäinen painelee mielummin vaikka isosysterinsä kuin mun kaa shoppailee. Lähtee kyllä munkin kanssa jos käsken, mutta miksi pitäis nuorta kiusata. Eikä tässä ole kyseessä se että olis jotenkin huonot välit, vaan ihan ikään liittyvä juttu. Isosiskonsa oli samanlainen, nyt kyllä jo lähtee mun kanssa ihan mielellään shoppailemaan, jopa itse pyytää mukaan.
Että sellaista vaan ja ei millään pahalla!
[/quote]
Dressmannilta parhaat löydöt on halvat farkut ja yksiväriset ja ruutukuvioiset neuleet. Esimerkiksi ne kalliimmat neuleet on tosi hyviä ja välejä löytyy yhtä paljon kuin sateenkaaresta. Hyvää yksinkertaista klassista tyyliä.
Löytyy myös halpoja satasen irtotakkeja, pojan ensimmäisiä solmioita (musta hautajaisiin, harmaa virallisiin tilanteisiin ja joku kuvioitu muualle), silkkiliivi. Kauluspaidat voi olla isoja, jos ei ole B-mitoitusta saatavilla. Pellavahousuja, shortseja ja suoria housuja voisin varauksella kokeilla.
Pukua en ostaisi Dressmannilta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:32"]
Dressman ja farkut nuorelle? Oikeastiko?
[/quote]
Mitä tarkoitat? Siellä on hyvän näköisiä farkkuja myös ei keski-ikäisille miehille. Eri mallisia, värisiä ja pesuilla. Ja mitä tähän meidän pojuun tulee niin ei laittaisi jotain skinny fit-farkkuja ikinä jalkaansa, ovat kuulema kuin sukkahousuja ja ahdistavat munia :) ja kaikki valmiiksi reikäiset farkut, ei kuulema mitään järkeä maksaa housuista uuden hinta joissa reikiä jo valmiiksi. Ja ovat vielä rumiakin hänestä.
ap
[/quote]
Poikasi saisi täältä stipendin moisesta fiksuudesta. Skinny/slim fit housut voivat olla vaarallisia:
http://www.menshealth.com/style/trouble-with-skinny-jeans
Reikäisiäkään ei kannata ostaa, jos ei ole muodin orja. Reikäiset kun ovat valmiiksi rikki!
Mikäköhän siinä on että jotkut, yleensä ylipainoiset,äidit eivät näe omia lapsiaan kuin vaaleanpunaisten lasien läpi, jolloin läski muuttuu lihakseksi ja roikkuva pakara kiinteäksi pepuksi ja lyllertävä palleroinen onkin raamikas kolli.
Tsiisus!!! Täällä haukkuu katkeroituneet av-mammat, jotka on a) toiveistaan huolimatta saanut vain tyttöjä b) jäänyt kokonaan lapsettomiksi vastoin tahtoaan tai c) pönkittävät omaa itsetuntoaan nälvimällä teinipoikaa av-palstalla. Oikeesti, kattokaa nyt jo peiliin!!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:52"]
Tsiisus!!! Täällä haukkuu katkeroituneet av-mammat, jotka on a) toiveistaan huolimatta saanut vain tyttöjä b) jäänyt kokonaan lapsettomiksi vastoin tahtoaan tai c) pönkittävät omaa itsetuntoaan nälvimällä teinipoikaa av-palstalla. Oikeesti, kattokaa nyt jo peiliin!!
[/quote]eihän sun enää pitänyt vastata?
New yorker, h&m, stadium..siinä paikkoja mistä nuoret ostaa kohtuu hintaisia vaatteita. Ei ton ikäset shoppaa dresmanissa. Ja vinkiksi että anna sille rahat käteen ja käske painua ostamaan itse ne farkut. Varmasti mielummin käy kavereiden kanssa ostoksilla kuin äidin.
Oma samanikäinen painelee mielummin vaikka isosysterinsä kuin mun kaa shoppailee. Lähtee kyllä munkin kanssa jos käsken, mutta miksi pitäis nuorta kiusata. Eikä tässä ole kyseessä se että olis jotenkin huonot välit, vaan ihan ikään liittyvä juttu. Isosiskonsa oli samanlainen, nyt kyllä jo lähtee mun kanssa ihan mielellään shoppailemaan, jopa itse pyytää mukaan.
Että sellaista vaan ja ei millään pahalla!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:52"]Tsiisus!!! Täällä haukkuu katkeroituneet av-mammat, jotka on a) toiveistaan huolimatta saanut vain tyttöjä b) jäänyt kokonaan lapsettomiksi vastoin tahtoaan tai c) pönkittävät omaa itsetuntoaan nälvimällä teinipoikaa av-palstalla. Oikeesti, kattokaa nyt jo peiliin!!
[/quote]
Juuri näin.
Ap: Olen puolellasi näitä besserwisser-wannabe-teinipojanäitejä vastaan.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:52"]
[/quote]
Ei täällä poikaa nälvitä vaan provoa. Kuka teinipoika ostaa aikuisten mallia olevat farkut? Oikeasti!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:32"]
Dressman ja farkut nuorelle? Oikeastiko?
[/quote]
Mitä tarkoitat? Siellä on hyvän näköisiä farkkuja myös ei keski-ikäisille miehille. Eri mallisia, värisiä ja pesuilla. Ja mitä tähän meidän pojuun tulee niin ei laittaisi jotain skinny fit-farkkuja ikinä jalkaansa, ovat kuulema kuin sukkahousuja ja ahdistavat munia :) ja kaikki valmiiksi reikäiset farkut, ei kuulema mitään järkeä maksaa housuista uuden hinta joissa reikiä jo valmiiksi. Ja ovat vielä rumiakin hänestä.
ap
Ihan kiva selitys. Ko. vaatekaupassa töissä olleena voin vakuuttaa, että farkkujen mitoitus ei slimistä huolimatta ole ihan nuori mallistosta puhumattakaan. Saa niitä ostaa, mutta samaan hintaan saisi nuorille reiättömiä, mutta mallilta nuoren kropalle sopivia vaikka Espritiltä. Kun se keski-ikäisen miehen takamus on vähän eri mallinen kuin 14v:n.
[/quote]
Vaikea uskoa tätä, kyllä on todistettavasti löytynyt nuorelle 183 cm/57kg miehelle siistit tummansiniset farkut. Kun koko on sopiva ja malli slim fit, eihän niihin keski-ikäisen miehen takamusta mahtuisikaan.
En nyt ihan saanu selvää että siis minkälaisia paitoja se haluais mutta Our Legacyn paidat on hyviä! Kannattaa niitä katsastaa
Kysymys kuuluu, että miksi ihmeessä ostelet 8-luokkalaisen pojan kanssa vaatteita? Pojalle rahaa kouraan ja kehoitus mennä kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:19"]Kysymys kuuluu, että miksi ihmeessä ostelet 8-luokkalaisen pojan kanssa vaatteita? Pojalle rahaa kouraan ja kehoitus mennä kauppaan.
[/quote]
Et taida tuntea 14-vuotiaiden poikien sielunelämää kovinkaan hyvin.
Mitäs jos antaisit vain rahaa tietyn summan, ja sanoisit, että käy itse ostamassa? Itseäni ainakin nolotti kulkea teininä vanhempien kanssa, vaikka se ei oikeasti noloa olekaan, se vain tuntui silloin siltä. Ja monilla vanhemmilla on usein tapana siinä kassalla selittää teineille, että miksei nää kelpaa sulle jne. Tuossa iässä se oma tyyli on tärkeä asia.
Eikös 14-vuotiaan ole jo aika oppia itse vaatteensa ostamaan ja kullinsa runkkaamaan?
Laitahan kukkakeppi-poikasi harrastamaan jotain lihaksia kehittävää liikuntaa. 65kg on tooodella luikku pulkannaru.
Onkohan munki 24-vuotiaalla puolisolla setäperse, kun se on ostanu farkkuja dressmanista? Tosin miesten housut ei yleensäkään ole niin tiukkoja kuin naisten, vaan niihin taitaa mahtua erilaisia pyllyjä paremmin. Vähän silti kauhistuttaa.
Kaikki pojat ja miehet eivät halua olla trendien edelläkävijöitä ja tykkäävät, siis ihan oikeasti pitävät, näpsäköistä "perusvaatteista". Mitä vikaa siinä muka on? Tärkeintä että vaatetus on siisti, oikeaa kokoa ja tilanteeseen sopiva. Ihan sama onko rytkyt ostettu Dressmannilta tai vaikka Tokmannilta, ei sitä kukaan päältäpäin näe :D Kaikkia ei muoti kiinnosta eikä uusimpien trendien orjallinen noudattaminen.