Tänään Dressmanissa..
Sain raahattua 8-luokalle menevän nuoren mieheni vaatekauppaan, kun hralla ei yksinkertaisesti ole enää farkkuja jotka sopisivat hälle. Suostui sovittamaan tasan yksiä, 1, farkkuja ja totesi ne hyväksi-ja ulos liikkeestä. Ei edes toisen värisiä, hyvin vaalean sinisiä, suostunut kokeilemaan, saati ostamaan. Ne oli ne keskisiniset jotka otti ja niitä sitten 2kpl. Slim fit jotakin mallistoa, yht.100€. Ei jumalavita, sanon minä. Yritin selittää ertä eikös se olis kiva että olisi toiset farkut hieman eriväriset, muuten näyttää siltä että kuljet niissä yksissä ja samoissa joka päivä mutta ei niin ei.
Seur kierroksella sitten tläosien kimppuun, tosin tartteis niitä collegehousujakin löytää puseroiden lisäksi. Siitä tuleekin ratkiriemukasta kun mieluiten käyttäisi ihan vaan yksivärisiä pitkähihaisia puuvillapaitoja missä ei ole mitään muuta kuin sileätä kangasta. Ei nappeja, ei kuvioita, ei printtejä, ei vetskareita ei mitään. Ja sellaisiahan ei oikein miehille myydä, valkoisia ja harmaita olen nähnyt, en muita värejä. Henkkamaukalta ennen niitä ostettu mutta ei riitä enää koot nuorten puolella. HUOKAUS!!
Terv.äärettömän vahvaluontoisen, konservatiivisen 179cm jäbän seniili, vielä alta 40v, mamma.
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:32"]
Dressman ja farkut nuorelle? Oikeastiko?
[/quote]
Tämä mullakin särähti korvaan. Ehkä se hm ois ollut parempi niitten farkkujen ostossakin. Ens kerralla menet hm:n nettisivuille ja käsket junnun sieltä valita muutamat kivan näköset farkut. Tilaat ne, laitat pojan sovittamaan ja palautat ne mitkä ei sopinut. Jo pelkästään toi, että äiti vie dressmanille on varmaan kauhu.
[/quote]
Onhan nuorille paljon muitakin kuin hm, esim Jack and Jones, Brothers, Carlings.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:34"]
Eikö H&M:n miesten puolelta löydy mitään? Henkkamaukallahan just on noita perus t-paitoja monissa väreissä...
[/quote]
Siis pitkähihaisina? Miesten koissa? Pojalla kys paidoissa koko M käytössä, välillä S. Mitkään 174cm paidat ei tule kyyseeseen enää, kun jäbä alkaa olla 180cm.
ap
[/quote]
http://www.hm.com/fi/products/men/tshirt/long_sleeved
Pitkähiaisia t-paitoja hm:lt.
Suosittelen lämpimästi nettikauppoja.
Poika valkkaa riepunsa rauhassa huoneessa ja minä kuittaan tilauksen. Ei tarvi raahautua kauppaan asti, jossa hän ei kuitenkaan suostu mitään sovittaa ja lopulta ottaa mitä tahansa ja kotona kitisee ku on rumat.
Minä olen todella kiitollinen ponkesille, junkyardille, laminalle ym nettipuljuille! Ovat helpottaneet meidän elämää ja poika pysyy siisteissä vaatteissa :)
Oli poika varmaan onnesta soikeana kun pääs mamman kaa shoppailee dressmaniin!?
Kuulostat ihan mun äidille. Kun mikään ei kelpaa.. :DD
No, lohdutukseksi sinulle ex-Dressmanin työntekijä, että pojan valitsemat farkut on oikeasti hyvännäköiset ja mitä hänen peräpuoleensa tulee niin ensimmäistä kertaa kiinnitin siihen tänään oikein huomiota, jos niin nyt voi äitinä sanoa, kun esitteli housuja päällänsä, näytti nimittäin minun poikani sen verran hyvält, raamikas pitkä kaunisnaamainen kolli, ja oikein kirpaisee ajatella huomiota jota eittämättä tulee saamaan jatkossa (eikä johdu vain hyvästä farkkupepusta), minun vauvani, niisk:)
ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:42"]
Ja mitä tähän meidän pojuun tulee niin ei laittaisi jotain skinny fit-farkkuja ikinä jalkaansa, ovat kuulema kuin sukkahousuja ja ahdistavat munia :) ja kaikki valmiiksi reikäiset farkut, ei kuulema mitään järkeä maksaa housuista uuden hinta joissa reikiä jo valmiiksi. Ja ovat vielä rumiakin hänestä.
[/quote]
Olet omituinen jos tuosta keuhkoat. Anna miehen pitää oma makunsa. Ymmärrätkö että käyttäytymisesi tuntuu pojasta samalta kuin jos konservatiivis-uskonnolliselle tytölle yritettäisiin pakottaa paksua meikkiä ja vesirajahametta, tai gootille pinkkiä röyhelömekkoa, tai keskiluokkaiselle halpahallin polyesterivaatteita ja prisman tekoturkiksia.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:48"]
Ihmettelijälle: Dressmanilta löytyy hyvin housuja eri tuumakoossa. Meilläkin pojalla pituus 32 tuumaa, vyötärö 29. Sellaisia ei monesta paikasta saa. Ap:lle: Tuollaisia paitoja olemme ostaneet myös Stadiumilta. Ei pienten poikien äidit tiedä mitään näistä ongelmista... Terv. Kolmen pojan äiti.
[/quote]
Hä? Eikö tuo ole ihan taviskoko? Ainakin meidän pojalla pari vuotta oli tuo koko eikä koskaan ollut ongelmia perusnuorisoputiikeissa oikein koon löytymisessä. Vaikeusaste kasvoi vasta siinä vaiheessa, kun lahje oli 34 ja vyötärö kapeni.
Joo, oli onnessaan koska ei jaksa raahautua rättikauppoihin yksinäänkään saati kavereidensa kanssa. Minun kanssani pääsi sinne nopeasti autolla ja yhtä nopeaati pois.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:54"]
No, lohdutukseksi sinulle ex-Dressmanin työntekijä, että pojan valitsemat farkut on oikeasti hyvännäköiset ja mitä hänen peräpuoleensa tulee niin ensimmäistä kertaa kiinnitin siihen tänään oikein huomiota, jos niin nyt voi äitinä sanoa, kun esitteli housuja päällänsä, näytti nimittäin minun poikani sen verran hyvält, raamikas pitkä kaunisnaamainen kolli, ja oikein kirpaisee ajatella huomiota jota eittämättä tulee saamaan jatkossa (eikä johdu vain hyvästä farkkupepusta), minun vauvani, niisk:)
ap
[/quote]
Raamikas? Pitkä? 179 cm on hädin tuskin keskipituinen! Ja siihen lisätään keski-ikäisen miehen hieman jo laskeutunut takamus 14v pojan kropassa. Et oikeasti ole tosissasi?
Ihan vaan tiedoksi, että poikalapset (pienemmät ja isommat) eivät koe vaatteitten ostamista mitenkään hekumalliseksi tapahtumaksi.
Itse ostan farkut siten, että kävelen kauppaan ja kysyn myyjältä näkeekö hän vielä koon sieltä takasaumasta (jostain?). Jos näkee niin kahdet samanlaiset, kiitos. Ei turhaa sovittelua, koska se on jo muinoin tehty.
M
Kyllä muakin vituttaa ja hävettää olla mutsin kanssa vaatekaupassa. Bitch please mua ei kiinnosta jotkut farkut -.-
M16
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:58"]
Ihan vaan tiedoksi, että poikalapset (pienemmät ja isommat) eivät koe vaatteitten ostamista mitenkään hekumalliseksi tapahtumaksi.
Itse ostan farkut siten, että kävelen kauppaan ja kysyn myyjältä näkeekö hän vielä koon sieltä takasaumasta (jostain?). Jos näkee niin kahdet samanlaiset, kiitos. Ei turhaa sovittelua, koska se on jo muinoin tehty.
M
[/quote]
Tähän! 21v pojallani on yksi aikanaan hyväksi havaittu malli. Kaupassa isketään myyjälle käteen lappu, että etsi tämä koko ja tämä malli, 2 kpl kiitos. Sitten maksetaan ja kotiin. Puku on mittatilaustyönä tehty, sitä ei saa suoraa kaupasta, mutta farkut on olleet ne samanlaiset varmaan jo 5 vuotta.
Meillä ei muuten mene "29 leveydessä, poika ei ole enää mikään kuikelo vaan alkanut saamaan lihasmassaa testosteronin myötä. Farkut ovat kokoa 31 tai 32 ja pituus 32, pian varmaan 34. Aivan eri mallinen kuin esim eräs ystävänsä joka on äitinsä sanojen mukaan "sormella tönäistävä heinänkorsi" 175cm/52kg.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:02"]
Kyllä muakin vituttaa ja hävettää olla mutsin kanssa vaatekaupassa. Bitch please mua ei kiinnosta jotkut farkut -.-
M16
[/quote]
Sinuthan on hyvin kasvatettu, nartutteletko äitiäsiäkin?
Ihan kuin mun veli (19v). Ja kun tuo konservatiivisuus ja jopa joissain asioissa mustavalkoisuus koskee myös kaikkia muita, kuin vaatteita. Huokaus. Veli asuu meillä ainakin vuoden verran vielä ja joissain asioissa mun on vain emoiltava, kun muuten tuo ei esim juuri niitä uusia vaatteita itselleen hanki. Eikä asiaa helpota se, että pituutta 180+ ja salilla käynti näkyy.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:03"]
Meillä ei muuten mene "29 leveydessä, poika ei ole enää mikään kuikelo vaan alkanut saamaan lihasmassaa testosteronin myötä. Farkut ovat kokoa 31 tai 32 ja pituus 32, pian varmaan 34. Aivan eri mallinen kuin esim eräs ystävänsä joka on äitinsä sanojen mukaan "sormella tönäistävä heinänkorsi" 175cm/52kg.
ap
[/quote]
Ja vaikka kuinka komea pojasta kasvais niin sinä olet silti sen äiti. Ja pakko kyllä todeta, että vaikutat juuri sellaiselta anopilta kenen takia dumpataan lähes täydellinen mies. Täydellistä ei sentään, mutta lähes täydellinen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:54"]
ap
[/quote]
Raamikas? Pitkä? 179 cm on hädin tuskin keskipituinen! Ja siihen lisätään keski-ikäisen miehen hieman jo laskeutunut takamus 14v pojan kropassa. Et oikeasti ole tosissasi?
[/quote]
Ap on pojastaan ylpeä, kuten hyvä äiti on. Miksi pitää tulla kimittämään vastaan ja mollata toisen käsitystä lapsestaan? Ei voi käsittää. Kun katsot tämän päivän teinejä niin ei ne läheskään kaikki yletä edes 170 senttiin.
Ihmettelijälle: Dressmanilta löytyy hyvin housuja eri tuumakoossa. Meilläkin pojalla pituus 32 tuumaa, vyötärö 29. Sellaisia ei monesta paikasta saa.
Ap:lle: Tuollaisia paitoja olemme ostaneet myös Stadiumilta.
Ei pienten poikien äidit tiedä mitään näistä ongelmista... Terv. Kolmen pojan äiti.