Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää suunnattomasti kun isä käyttää minua työvoimana

Vierailija
20.07.2015 |

Enkä puhu vaan perus kotitöistä.

Hänelle oli ihan oletus että lähden hänen mökilleen auttamaan remonttitöissä yhteensä kahdeksi viikoksi, ja rakennustyöt vielä menee mutta kun siellä mökillä pitää vielä asua mikä on sanalla sanoen kurjaa. Inhoan mökkielämää. Lisäksi hän kehtasi kritisoida että "olen laiska enkä ole auttanut kunnolla" vaikka olen tehnyt paljonkin hommia ja laskenut sille laskut joita se ei itse osannut (jotta sai listat sahattua oikeassa kulmassa) ja ilman minua se olisi joutunut hakemaan jonkun muun laskemaan. 

Tämä sellaisenaan on ihan ok. 

Mutta nyt sain kuulla että joudun vahtimaan 7-vuotiasta pikkusiskoani määrittelemättömän ajan 6-8 tuntia päivässä. Ulkoilua on määrätty 3 tuntia päivä, joudun leikittämään tai vähintäänkin vahtimaan häntä koko ajan, en siis (tietenkään) voi tehdä mitään muuta. Minä en siis saa vieläkään lomailla. Jos koetan kyseenalaistaa asiaa olen hemmoteltu narsisti. (Ei, isälläni ei ole aavistustakaan mitä kyseinen persoonallisuushäiriö oikeasti tarkoittaa)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kotona asuva nuori? Vai omillasi oleva aikuinen?

Vierailija
2/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:55"]

Oletko kotona asuva nuori? Vai omillasi oleva aikuinen?

[/quote]

Kotona asuva 17v nuori. Nyt syksyllä muutan omaan asuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa alaikäisen kitinältä.

Vierailija
4/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun vielä asut vanhempiesi kanssa ja 100% heidän kustannuksellaan, on mielestäni ihan ok että teet hommia kotona siinä missä muutkin. meillä nuoremman sisaruksen vahtiminen menisi tähän piikkiin. mökin remontista varmaan sopidin lapseni kanssa jostain koroterusta taskurahasta. mutta kohtahan oletkin omillasi ja saat ihan itse päättää, mitä vapaa-ajallasi teet. ja saat myös vastata kustannuksista varmaan ihan itse, vai avittaako vanhemmat omaan asuntoon muuttamista taloudellisesti tai muilla tavoin? 

Vierailija
5/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisi jotain kiitostakin antaa ap:lle hän joutuu tinkimään paljon omsta mukavuudestaan. Itse vihaisin olla mökillä jossa minua käskytettäisiin vaikka olisin mieluummin jäänyt kotiin. Tuo kaikki on kuitenkin vanhempien omaisuutta ja asiaa ja ap asuu ja opiskelee pienessä luukussa  tulevaisuudessa, jos ei ota rikasta miestä sponssaamaan.

Vierailija
6/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 8-vuotiaasta asti "töissä" meidän tilalla joka päivä kaiket kesät siihen asti, että muutin kotoa 18-vuotiaana. Edelleen, joka kesä, 28-vuotiaana auttelen tilalla silloin kun siellä satun olemaan. Talvet tehtiin muita hommia, yhtä lailla kotiorjina. Kotityötkin piti hoitaa mukisematta vaikka olisi kuinka ollut töissä päivän. Kyllähän se silloin oli aivan vehkeestä, mutta nykyään ihan hauskaa. En tiedä miksi valitin kaiket päivät. Ihan mielelläni kynnän peltoa nykyään. :D

Perheyritykset on syvältä.

Vierailija
7/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole mitään ilmaista työvoimaa. Minä sain ainakin nauttia lomasta nuorena ja maalatessani vanhempieni seiniä sain hieman taskurahaa. Aloitin toisaalta kesätyöt jo 14 vuotiaana.

Vierailija
8/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tänne mulle heti nyt. NYT.

Vanhempasi koittavat rakastaen osoittaa ja näyttää esimerkillään ja sinua kaitsemalla, että jos tässä maailmassa jotain saa aikaan, pitää sen eteen nähdä vaivaa. Toki voit laittaa kaikki yhden kortin varaan ja jäädä jännittämään jos sut keksitään johonkin Big-Brother tähdeksi ja kaikki antaa sulle rahaa kun näkee kuinka hyvä tyyppi sä oot.

Ennustearvo tälle on kuitenkin sen verran pieni, että tekisin työni ja olisin tyytyväinen että sinulla on perhe ja vanhemmat jotka sinusta huolehtivat.

Vierailija
9/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:20"]

Ei lapset ole mitään ilmaista työvoimaa. Minä sain ainakin nauttia lomasta nuorena ja maalatessani vanhempieni seiniä sain hieman taskurahaa. Aloitin toisaalta kesätyöt jo 14 vuotiaana.

[/quote]

No eipä se alle 15-vuotiaan työpanos mikään merkittävä ole noin niinkun yrityksen kannalta. Vai mitä veikkaat? :D Mut opetettiin tekemään töitä. Ja hyvä niin, meidän paikkakunnalla ei nuoriso kauheesti kesiä töissä ollut, kun ei ollut työpaikkoja.

Vierailija
10/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:22"]

Vanhempasi koittavat rakastaen osoittaa ja näyttää esimerkillään ja sinua kaitsemalla, että jos tässä maailmassa jotain saa aikaan, pitää sen eteen nähdä vaivaa. Toki voit laittaa kaikki yhden kortin varaan ja jäädä jännittämään jos sut keksitään johonkin Big-Brother tähdeksi ja kaikki antaa sulle rahaa kun näkee kuinka hyvä tyyppi sä oot.

Ennustearvo tälle on kuitenkin sen verran pieni, että tekisin työni ja olisin tyytyväinen että sinulla on perhe ja vanhemmat jotka sinusta huolehtivat.

[/quote]

Ei kaikki. Ihan vaan rauhallinen kesäloma. Minulla oli jo tarpeeksi stressaava kouluvuosi kun tein paljon kursseja siinä uskossa että saisin nyt levätä. Minulla oli kaikki kurssipaikat täynnä joka kurssissa ja tentittyjä kursseja päälle, enemmän kuin olisi ollut tarpeen. Se oli rankkaa ja ajattelin että saisin nyt lomalla levätä, mutta en saa, ja tuntuu jo etten jaksa enää stressiä. Kyllä me nuoretkin välillä tarvitsemme omaa rauhaa. Isä on vielä kauhean kiittämätön, aina tuntuu että ei kelpaa ja pitäisi tehdä enemmän vaikka teen jo paljon. Rahaa ja tavaraa en paljoa tarvitse, viimeksi joutuivat maksamaan 20 euroa laskimesta kun olin rahaton ja tarvin sellaisen. Kirjatkin ostan itse. Mutta kun se koko ajan vaatii ja mikään ei kelpaa niin henkinen jaksaminen on 10 kertaa pahemmin koetuksella kun silloin kun oli vielä koulua. Nyt kun koulu pian alkaa ja olen vain entistä stressaantuneempi niin en tiedä kuinka kauan jaksan pitää huonommatkin aineeni siinä kasin pinnassa.

-ap

Vierailija
11/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:22"]

[/quote]

Ei kaikki. Ihan vaan rauhallinen kesäloma. Minulla oli jo tarpeeksi stressaava kouluvuosi kun tein paljon kursseja siinä uskossa että saisin nyt levätä. Minulla oli kaikki kurssipaikat täynnä joka kurssissa ja tentittyjä kursseja päälle, enemmän kuin olisi ollut tarpeen. Se oli rankkaa ja ajattelin että saisin nyt lomalla levätä, mutta en saa, ja tuntuu jo etten jaksa enää stressiä. Kyllä me nuoretkin välillä tarvitsemme omaa rauhaa. Isä on vielä kauhean kiittämätön, aina tuntuu että ei kelpaa ja pitäisi tehdä enemmän vaikka teen jo paljon. Rahaa ja tavaraa en paljoa tarvitse, viimeksi joutuivat maksamaan 20 euroa laskimesta kun olin rahaton ja tarvin sellaisen. Kirjatkin ostan itse. Mutta kun se koko ajan vaatii ja mikään ei kelpaa niin henkinen jaksaminen on 10 kertaa pahemmin koetuksella kun silloin kun oli vielä koulua. Nyt kun koulu pian alkaa ja olen vain entistä stressaantuneempi niin en tiedä kuinka kauan jaksan pitää huonommatkin aineeni siinä kasin pinnassa.

-ap

[/quote]

Mitä mieltä äitisi on asiasta? 

Vierailija
12/12 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki teinit halua mökille, ymmärrän. Toisaalta et näe auttamisen vastavuoroisuutta vielä, kun muutat omillesi saat varmaan tukea vanhemmiltasi. Ittse pitäisin mölyt mahassa, menisin ja auttaisin. Tuo aika minkä olet kotona on aika lyhyt joten sen kestää vaikka päällään.