vesimittariongelmat taloyhtiöissä
Onko muille tullut järjettömiä vesilaskuja? Tuli mieleen kun lehdessä juttua että mittarit ei toimi niin meille tuli parilta kuukaudelta lisälaskua 800e eikä auttanut valitukset. Oltiin vielä erityisen vähän käytetty kun oltiin paljon poissa. Tuon jälkeen ja ennen aina käytetty vähemmän vettä kuin ennakko.
Kommentit (11)
800e tarkoittaa sitä että koko ajan on jossain hana auki pikkuisen juoksemassa vettä. Kyllä mä vaatisin taloyhtiöltä tarkempaa selvitysta ja tekisin omat laskelmat että paljonko vettä on edes ollut mahdollista kulua.
Ap, kuinka teillä isännöitsijä reagoi noin isoon vesilaskuun? Onko mahdollista, että olisi joku vuoto jossain?
Hyvin oudolta noin iso lasku vaikuttaa, mikäli olette käyttäneet vettä tavallista vähemmän. Kai tuollainen pitäisi kuitenkin isännöitsijän selvittää, että onko kyse virheellisestä mittarista tai vaikka jonnekin rakenteisiin valuneesta vedestä.
Mulla on käynyt joskus niin, että olin poissa kotoa pari viikkoa ja kotiin tullessani huomasin vessan lorisevan koko ajan. Asuin silloin kunnan rivitaloasunnossa vuokralla ja vesilasku tuli kulutuksen mukaan. Ilmoitin isännöitsijälle ja huoltomies tuli sitten korjaamaan.
Seuraava vesilasku oli paljon isompi kuin normaalisti ja kysyin sitten laskusta, sillä itsehän en ollut jättänyt mitään hanaa vuotamaan. Kuulemma meni kuitenkin minun piikkiini, sillä tuollaisista asioista ilmoittaminen on kuulemma vuokralaisen vastuulla. Myöhemmin laskut taas olivat normaalin kokoisia.
Tästä jo aikaa jonkin verran ja ilmoitin huoltoyhtiölle jotka katsoi että mittarit olisi oikein. Luulen että edellisen asukkaan mittarilukema jäi ottamatta ylös mutta niin ei kuulemma tapahdu. Ei voinu tehdä muutakuin maksaa. Saatiin onneksi vanhemmiltani rahat. Itsellä ei olisi ollut maksaa. Vamhempani myös köyhiä joten todella kova paikka oli meille kaikille. Näin asumisoikeusasunnossa.. vieläkin harmittaa vaikka asiasta jo aikaa niin kauan ettei auta enää mutta ei auttanut silloinkaan milään. Ehkä olis oikeuteen voinut viedä mut muuta ei ollut tehtävissä.
Ei valuttanut mikään. Eikä mitään korjattu ja seuraava lasku olikin todella pieni varsinkin siihen verrattuna että meillä asui sukulaisperhekin myöhemmin jonkin aikaa.
Kuutio vettä maksaa n. 5 €. 800 € tarkoittaa siis 160 kuutiota vettä! Normihanasta tulee 12 litraa minuutissa. Eli sulla on ollut joku hana täysillä melkein kymmenen vuorokautta? Rupeaa kuulostamaan siltä että jossakin on vuoto...
Ei meillä ainakaan mittareissa ollut rivarissa mitään ongelmia. En kyllä 800€ laskua olisi niellyt millään. Joku vika jossakin on oltava joko laskutuksessa, mittarissa tai purkissa.
Miten lukema on pyydetty ilmoittamaan? Kaikki numerot, neljä viimeistä, neljä ensimmäistä? Oliko se 4061 vai 4861? Tai joku muu sotku?
Luin myös jutun ja kiinnostaisi minuakin. Taloyhtiössä on alkamassa putkiremontti, jonka yhteydessä on tarkoitus asentaa huoneistokohtaiset vesimittarit.