Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lama on nyt pahempi kuin -90l.

Vierailija
20.07.2015 |

Silti mitään konkreettista ei taida tapahtua laman loppumiseksi. Kauanko se vielä voi jatkua? Uskaltaako nyt ostaa asunnon vai kannattaako odottaa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahempi. Mutta silloin oli lääkkeet, nyt ei ole. Se lääke oli "D-vitamiini".

Vierailija
22/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"]Lopeta selittely ap ja mene töihin! Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista. Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin). [/quote] Minulla on töitä, kiitos vaan. Kuule lamassa maamme silti on, avaa silmäsi ja kohtaa totuus. Ap

[/quote]

Mikä ihmeen totuus? Töitä löytyy tekevälle ja jos työ ei kelpaa, niin vika on SINUSSA ei yhteiskunnassa. 

[/quote]

Juuri näin! 400 000 laiskuria makaa kortistossa, vaikka tarjolla olisi 10 000 avointa työpaikkaa! Ja tietysti ne sadat tuhannet piilotyöpaikat, joita reppanat työnantajat eivät älyä ilmoittaa avoimiksi, ja kärsivät sitten työvoimapulasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"]

Lopeta selittely ap ja mene töihin!

Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista.

Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin).

[/quote]

Mä vähän luulen, että harva näistä "menkää ulkomaille!!1" -huutelijoista on itse koskaan työskennellyt ulkomailla saati käsittää, mitä töiden löytäminen ulkomailta ja töiden perässä muuttaminen edellyttää. Se ei nykyisessä kansaivälisessä taloudellisessa tilanteessa ole ratkaisu Suomen massatyöttömyyteen.

t: nimim. useissa maissa työskennellyt

[/quote]

Olin pari vuotta sitten Ruotsissa töissä ja töihin suorastaan revittiin. Esim. kun menetin kiinnostukseni erääseen työpaikkaan, työnantaja vielä jälkeenpäinkin huhuili sähköpostitse kiinnostaisiko paikka sittenkin jne. Tietenkään ei välttämättä pääse juuri Espanjan tai Kreikan auringon alle, mutta moneen muuhun maahan kyllä.

Vierailija
24/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"]Lopeta selittely ap ja mene töihin! Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista. Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin). [/quote] Minulla on töitä, kiitos vaan. Kuule lamassa maamme silti on, avaa silmäsi ja kohtaa totuus. Ap

[/quote]

Mikä ihmeen totuus? Töitä löytyy tekevälle ja jos työ ei kelpaa, niin vika on SINUSSA ei yhteiskunnassa. 
[/quote]

Hahhaa, menepä sitten neuvomaan Suomen talousviisaita kun kerran tiedät niitä paremmin asiat. Asiantuntijat kuvittelevat maamme olevan syvässä lamassa. Vääristeleekö ne talouskasvutilastot vai mitä? Kerrohan sinä sitten. Odotan mielenkiinnolla.

Vierailija
25/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"]Lopeta selittely ap ja mene töihin! Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista. Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin). [/quote] Vähänpä tiedät! Joo, terveydenhuoltoalalla on töitä lääkäreille. Hoitajia taas ei palkata säästösyistä kunnissa eikä uusia virkoja avata. Yksityiset tekevät sijaisille nollasopimuksia, esim. Esperi. Enpä kehuisi hoitoalalle työllistymistä, ne hyvät ajat on kuule mennyttä. T. Lähihoitaja

[/quote]

Hölypölyä, lähihoitajien työttömyys on nolla. Vapaaehtoisesti työttömiä kyllä löytyy. Mollin sivuille tulee joka päivä auki lukemattomia lähäreiden paikkoja ja hakijoita on vähän. Töihin siitä!
[/quote]

No ei pidä paikkaansa. Paikka laitetaan julkiseen hakuun mutta se menee käytännössä jollekin pitkäaikaiselle sijaiselle. Noihin paikkoihin tulee paljon hakemuksia. Linkkiä siihen nollatyöttömyystilastoon, kiitos! T. Lähihoitaja, nollatuntisopimus ja keikkatyö

Vierailija
26/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:48"]

Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista.

Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin).

[/quote]

Mä vähän luulen, että harva näistä "menkää ulkomaille!!1" -huutelijoista on itse koskaan työskennellyt ulkomailla saati käsittää, mitä töiden löytäminen ulkomailta ja töiden perässä muuttaminen edellyttää. Se ei nykyisessä kansaivälisessä taloudellisessa tilanteessa ole ratkaisu Suomen massatyöttömyyteen.

t: nimim. useissa maissa työskennellyt

[/quote]

Olin pari vuotta sitten Ruotsissa töissä ja töihin suorastaan revittiin. Esim. kun menetin kiinnostukseni erääseen työpaikkaan, työnantaja vielä jälkeenpäinkin huhuili sähköpostitse kiinnostaisiko paikka sittenkin jne. Tietenkään ei välttämättä pääse juuri Espanjan tai Kreikan auringon alle, mutta moneen muuhun maahan kyllä.
[/quote]

No jos puolisolla on Suomessa vakityö ja lapsilla koulut niin en niin vaan lähtisi eroon perheestä ulkomaille.

Vierailija
27/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:48"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"] Lopeta selittely ap ja mene töihin! Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista. Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin). [/quote] Mä vähän luulen, että harva näistä "menkää ulkomaille!!1" -huutelijoista on itse koskaan työskennellyt ulkomailla saati käsittää, mitä töiden löytäminen ulkomailta ja töiden perässä muuttaminen edellyttää. Se ei nykyisessä kansaivälisessä taloudellisessa tilanteessa ole ratkaisu Suomen massatyöttömyyteen. t: nimim. useissa maissa työskennellyt [/quote] Olin pari vuotta sitten Ruotsissa töissä ja töihin suorastaan revittiin. Esim. kun menetin kiinnostukseni erääseen työpaikkaan, työnantaja vielä jälkeenpäinkin huhuili sähköpostitse kiinnostaisiko paikka sittenkin jne. Tietenkään ei välttämättä pääse juuri Espanjan tai Kreikan auringon alle, mutta moneen muuhun maahan kyllä. [/quote] No jos puolisolla on Suomessa vakityö ja lapsilla koulut niin en niin vaan lähtisi eroon perheestä ulkomaille.

[/quote]

Lapset Suomi-kouluun ja puoliso töihin Ruotsiin. Kaikki muu on selittelyä.

Vierailija
28/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että lama syvenee tästä vielä ja kohta on työttömyys 18%.

Vierailija
29/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:48"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"] Lopeta selittely ap ja mene töihin! Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista. Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin). [/quote] Mä vähän luulen, että harva näistä "menkää ulkomaille!!1" -huutelijoista on itse koskaan työskennellyt ulkomailla saati käsittää, mitä töiden löytäminen ulkomailta ja töiden perässä muuttaminen edellyttää. Se ei nykyisessä kansaivälisessä taloudellisessa tilanteessa ole ratkaisu Suomen massatyöttömyyteen. t: nimim. useissa maissa työskennellyt [/quote] Olin pari vuotta sitten Ruotsissa töissä ja töihin suorastaan revittiin. Esim. kun menetin kiinnostukseni erääseen työpaikkaan, työnantaja vielä jälkeenpäinkin huhuili sähköpostitse kiinnostaisiko paikka sittenkin jne. Tietenkään ei välttämättä pääse juuri Espanjan tai Kreikan auringon alle, mutta moneen muuhun maahan kyllä. [/quote] No jos puolisolla on Suomessa vakityö ja lapsilla koulut niin en niin vaan lähtisi eroon perheestä ulkomaille.

[/quote]

Lapset Suomi-kouluun ja puoliso töihin Ruotsiin. Kaikki muu on selittelyä.
[/quote]

Jaa. No ainakaan en osaa ruotsia. Miks ne palkkais ummikon mamun ja miks miehen pitäis jättää vakituinen työ Suomessa? Saa Ruotsis paremman ihan noin vaan? On se aika ihmemaa sitten.

Vierailija
30/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:59"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:48"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"] Lopeta selittely ap ja mene töihin! Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista. Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin). [/quote] Mä vähän luulen, että harva näistä "menkää ulkomaille!!1" -huutelijoista on itse koskaan työskennellyt ulkomailla saati käsittää, mitä töiden löytäminen ulkomailta ja töiden perässä muuttaminen edellyttää. Se ei nykyisessä kansaivälisessä taloudellisessa tilanteessa ole ratkaisu Suomen massatyöttömyyteen. t: nimim. useissa maissa työskennellyt [/quote] Olin pari vuotta sitten Ruotsissa töissä ja töihin suorastaan revittiin. Esim. kun menetin kiinnostukseni erääseen työpaikkaan, työnantaja vielä jälkeenpäinkin huhuili sähköpostitse kiinnostaisiko paikka sittenkin jne. Tietenkään ei välttämättä pääse juuri Espanjan tai Kreikan auringon alle, mutta moneen muuhun maahan kyllä. [/quote] No jos puolisolla on Suomessa vakityö ja lapsilla koulut niin en niin vaan lähtisi eroon perheestä ulkomaille. [/quote] Lapset Suomi-kouluun ja puoliso töihin Ruotsiin. Kaikki muu on selittelyä. [/quote] Jaa. No ainakaan en osaa ruotsia. Miks ne palkkais ummikon mamun ja miks miehen pitäis jättää vakituinen työ Suomessa? Saa Ruotsis paremman ihan noin vaan? On se aika ihmemaa sitten.

[/quote]

Mitäs oli laiska koulussa. Ja kyllä sä siivoamaan pääsisit.

Vierailija
31/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole pankit kaatumassa kuten 90-luvulla ja siksi maan johtoa ei kiinnosta pätkän vertaa työttömät. Asuntokuplaa kyllä on ja kun se puhkeaa, niin sitten taas autetaan pankkiparkoja.

Vierailija
32/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:59"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:48"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:38"] Lopeta selittely ap ja mene töihin! Toisin kuin 90-luvun laman aikana, työpaikkoja on. Esim. siivoojan paikkoja on avoinna runsaasti, mutta nykyisin ne eivät enää kelpaa suomalaisille. Mieluummin maataan kotona ja nostetaan peruspäivärahaa ja ansiosidonnaista. Jos siivoojaksi ei halua, niin sitten voi uudelleenkouluttautua esim. terveydenhuoltoalalle. Tai voi mennä ulkomaille töihin, niinkuin Suomessa laajassa mittakaavassa tehtiinkin vielä 70-luvulla (Ruotsiin). [/quote] Mä vähän luulen, että harva näistä "menkää ulkomaille!!1" -huutelijoista on itse koskaan työskennellyt ulkomailla saati käsittää, mitä töiden löytäminen ulkomailta ja töiden perässä muuttaminen edellyttää. Se ei nykyisessä kansaivälisessä taloudellisessa tilanteessa ole ratkaisu Suomen massatyöttömyyteen. t: nimim. useissa maissa työskennellyt [/quote] Olin pari vuotta sitten Ruotsissa töissä ja töihin suorastaan revittiin. Esim. kun menetin kiinnostukseni erääseen työpaikkaan, työnantaja vielä jälkeenpäinkin huhuili sähköpostitse kiinnostaisiko paikka sittenkin jne. Tietenkään ei välttämättä pääse juuri Espanjan tai Kreikan auringon alle, mutta moneen muuhun maahan kyllä. [/quote] No jos puolisolla on Suomessa vakityö ja lapsilla koulut niin en niin vaan lähtisi eroon perheestä ulkomaille. [/quote] Lapset Suomi-kouluun ja puoliso töihin Ruotsiin. Kaikki muu on selittelyä. [/quote] Jaa. No ainakaan en osaa ruotsia. Miks ne palkkais ummikon mamun ja miks miehen pitäis jättää vakituinen työ Suomessa? Saa Ruotsis paremman ihan noin vaan? On se aika ihmemaa sitten.

[/quote]

Mitäs oli laiska koulussa. Ja kyllä sä siivoamaan pääsisit.
[/quote]

Veikkaan että mulla on sua parempi koulutus. En muuten päässyt siivoamaan koska a) ei ole siihen koulutusta ja b) positiivinen syrjintä, olen kantasuomalainen.

Vierailija
33/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:06"]Totuus on se, että lama syvenee tästä vielä ja kohta on työttömyys 18%.
[/quote]

Nyt puhuu av-asiantuntija.

Vierailija
34/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ota se kultalusikka pois sieltä hanurista.

Vierailija
35/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bildenberg (googleta) kokouksissa nämä suuret linjat (mm. liittovaltio)vedetään ja kuten Nalle Wahlroos TV:ssä kertoi: Suomeen on tarkoituskin saada suurtyötömyys seuraavin keinoin:

- opiskelijat nopeammin töihin (toteutunut osittain),

- eläkeikää nostetaan (vaikka ei ole töitä heh heh) (toteutunut osittain)

- pakolaisia (vai olisiko ennenmin sosiaaliturva turisteja?) otetaan enemmän 

Näillä keinoilla työmarkkinoille saadaan tekijöistä ylitarjontaa ja silloin mennään töihin pienemmällä palkalla (tarjonnan ja kysynnän laki).

Suomesta pitää väkisin tehdä enemmän muiden maiden (etelä-eurooppa) kaltaisia, jotta liittovaltio voi toteutua. 

Harmi vaan, että tämän päivän työikäiset joutuvat maksumiehiksi. Eurosta tai EU:sta eroaminen ja muiden pohjoismaiden kanssa liittoutuminen olisi meille parempi vaihtoehto.

Vierailija
36/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla korot hipoivat pariakymmentä prosenttia. Ei tämän päivän prosentin korkoa maksava asuntovelallinen voi käsittääkään mitä se silloin oli. Tosin silloin ei pienituloinen pariskunta voinutkaan ottaa miljoonan markan lainaa, toisin kuin nykyään. Molemmat lamat nähneenä, tämä uudempi on vielä aika paljon lievempi. 90-luvulla meni firmoja nurin kuin heinää, nykyiset massairtisanomiset johtuvat usein muista syistä kuin siitä että yrityksellä menisi huonosti tai joku yksikkö olisi tuottamaton. Ei se työpaikkansa menettävää lohduta, mutta kohtuullisesti menestyviä yrityksiä on edelleen runsaasti kun edellisen laman aikana ne olivat aika harvinaisia.

Vierailija
37/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:40"]90-luvulla korot hipoivat pariakymmentä prosenttia. Ei tämän päivän prosentin korkoa maksava asuntovelallinen voi käsittääkään mitä se silloin oli. Tosin silloin ei pienituloinen pariskunta voinutkaan ottaa miljoonan markan lainaa, toisin kuin nykyään. Molemmat lamat nähneenä, tämä uudempi on vielä aika paljon lievempi. 90-luvulla meni firmoja nurin kuin heinää, nykyiset massairtisanomiset johtuvat usein muista syistä kuin siitä että yrityksellä menisi huonosti tai joku yksikkö olisi tuottamaton. Ei se työpaikkansa menettävää lohduta, mutta kohtuullisesti menestyviä yrityksiä on edelleen runsaasti kun edellisen laman aikana ne olivat aika harvinaisia.
[/quote]

Ei niillä pystyssä olevilla yrityksillä kauaa mene hyvin nytkään.

Vierailija
38/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:06"]Totuus on se, että lama syvenee tästä vielä ja kohta on työttömyys 18%.
[/quote]

Höpöhöpö.

Vierailija
39/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää lama jatkunee vielä 4 vuotta - uutisssa joskus sanoivat.

Vierailija
40/57 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:42"]tää lama jatkunee vielä 4 vuotta - uutisssa joskus sanoivat.
[/quote]

On muuten aika pitkä aika... :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän