Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini suuttui kun en anna hänelle koiraamme

Vierailija
20.07.2015 |

Äitini jäi leskeksi 1,5 v sitten. Hän asuu omakotitalossa maalla. Viime syksy oli hänelle raskas, hän pelkää olla talossa yksin pimeällä. Talon ohi kulkee yksi iso tie, lähin naapuri on muutaman sadan metrin päässä mutta ei näy äidin talolle.

Nyt hän sai päähänsä, että meidän täytyy antaa hänelle toinen koiristamme seuraksi. Äitini on 83-vuotias eikä pysty tekemään mitään lenkkejä koiran kanssa. Koiralle liikunnaksi jäisi kävely pihalla yksin. Piha on aidattu, karkuun ei pääsisi. Äitini ei ole erityisen eläinrakas ihminen, kun olen käymässä hänen luonaan koirien kanssa, ei hän osoita niitä kohtaan mitään kiinnostusta. Todennäköisesti ainoat sanat, mitkä koira kuulisi, olisi: Mene ulos. Rapsutuksia tuskin paljoa tulisi.

Kyseinen koira on 3-vuotias borderterrieri, joka mielestäni tarvitsee vielä paljon liikuntaa ja leikkiä. Se on hyvät kamut toisen terrierimme kanssa, eli siltä riistettäisi myös lauma. Äitini asuu 500 kilometrin päässä, en ehdi käymään siellä usein.

Sanoin äidille, että etten anna koiraa sinne. Hän alkoi syyttää minua siitä, että koiran hyvinvointi menee hänen hyvinvointinsa edelle. Ehdotin, että hankin hänelle vartiointiliikkeen ja hälyttimet taloon. Ei kelpaa. Vain koiramme kelpaa. Hänen mielestään tämä on hänen alasajoaan, haluan hänet ulos kodistaan. Hän on vanhus ja häntä laiminlyödään. Hän unohtaa kokonaan, että olen teettänyt hänelle taloon kattoremontin, olen anatanut hänelle auton, jonka käyn myös huollattamassa ja katsastuttamassa. Olen järjestänyt nurmikonleikkuun. Siivoojan maksoin, hän tosin ei tykännyt yhdestäkään eikä löydy enää paikkakunnalta sopivaa siivoojaa.

Nyt hän sitten laittoi välit poikki. Kun lähdin ajamaan kotiin päin, hän sanoi että "Hei nyt sitten, tämä olikin varmaan viimeinen kerta kun nähdään." Ilmeisesti halusi vielä syyllistää lisää, jos hän nyt sitten syksyllä kuolee pimeänpelkoonsa, on se minun vika kun en antanut sitä koiraa. 

Mitä mieltä olette, olinko nyt tosiaan itsekäs k*pää tässä koira-asiassa? Pitäisikö koira antaa hänelle? Onko äidin käytös ihan ok, mieheni on sitä mieltä että hänellä alkaa viirata päästä. 

Äitini on aina ollut tosi itsekäs, hän ei välitä yhtään vaikka aiheuttaa pahaa mieltä muille. Koskaan hän ei pyydä anteeksi. Yleensä ottaa yhteyttä siinä vaiheessa, kun pitäisi hoidella hänelle joku homma. Nyt on minulla sellainen olo, että tarvitseeko tätä ihan loputtomiin sietää. 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:27"]Äiti ei ole mikään erityisen eläinrakas ihminen. Otinkin koiran heti kun muutin pois kotoa. Hän näkee sen koiran nyt lähinmä tosiaankin seuralaisena ja vartijana. Hän ei tajua, että pallohullulle boderterrierille pitäisi sitä palloa heitellä ja tehdä tunnin metsälenkkejä, viedä uimaan (jota ko. koira rakastaa) ja jaksaa hoitaa sen turkki ja kynnet. 

Vastaajalle 51: vähän sama juttu oli kun isäni eli, he kahdestaan touhusi siellä. Tilanne meni pahaksi kun isä kuoli. Ja tosiaankin, sen pitäisi olla tämä meidän koira, ei mikään muu.

Mieheni kanssa nauroimme tilanteen absurdiudelle. Vuoropuheluhan oli typistettynä:

- Anna minulle teidän koira.

- En anna.

- Mitäh?! Häivy täältä, tämä on kyllä viimeinen kerta kun näemme! 

Että näin...

ap
[/quote]

Ehkä se haluaa sun koiran koska ajattelee niin että sitten sun on käytävä sielä useammin? Ja en nyt tarkoita että sun pitäisi tai ettet kävisi, vaan ajatteleekohan äitisi noin? Jotkut vanhat ihmiset on tosi vaikeita sanomaan asioita suoraan, esim että on ikävä tai että on yksinäinen. Tai että miehen kuolema masentaa paljon ja haluasi seuraa, eikä osaa vain sanoa sitä joten keksii muita syitä.

Vierailija
62/62 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:27"]Koiraa älä anna, mutta miten olisi eläinsuojeluyhdistykseltä joku vanha kissa sinne viettelemään eläkepäiviä mummelin seuraksi? kissa ei vaadi lenkitystä vaan voisi pärjäillä hyvin tuolla ja mummolla olisi seuraa ettei tarvitsisi ihan yksin olla.
[/quote]

Mua ärsyttää tää että ehdotetaan kissaa kun on jo sanottu että henkilö ei ole kykenevä hoitamaan koiraa. Kyllä kissakin tarvitsee hoitamista, ei ne ole mitään passiivisia nurkassa kyyhöttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan