Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpädiagnoosi

Vierailija
20.07.2015 |

Sain torstaina tietä sairastavani rintasyöpää. Olin epäiltykin tätä ja odottanut vain koko kesäloman ajan pääseväni tutkimuksiin. Huomenna alkaisivat työt mutta olen päättänyt jäädä sairaslomalle ja keskityn nyt itseni hoitamiseen. Leikkaus on muutaman viikon kuluttua, sen jälkeen sädehoito ja solumyrkyt. Takana on kymmenen vuoden traumaattinen liitto, erosta on kolme vuotta ja nyt tuntuu että elämä on viimein mallillaan; uusi suhde löytynyt tänä vuonna ja kehittynyt hitaasti ihan rakkaudeksi asti. Kaikki on siis paremmin kuin hyvin.

Tästä huolimatta tunnen itseni onnelliseksi, vaikka ehkä epäonnekkaaksi, aika monihan tähän sairastuu. Minulla on ihanat lapset, olen löytänyt elämäni ihmisen ja minulla on maailman ihanimmat ystävät ja työkaverit. Pitäkäähän lippu korkealla kaikki muutkin. Syksystä tulee varmasti raskas hoitoineen, mutta olen päättänyt selvitä siitä ja ottaa nöyrästi vastaan kaikki mitä tulee. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia koitokseen, sinulla on ihailtava ajattelutapa suhtautua elämään! Pärjäät kyllä.

Vierailija
2/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Eihän tuohon kuole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kuin että mä olen pahoillani syövästäsi ja paljon tsemppiä tulevaan. Rankat hoidot edessä mutta muista pitää toivo yllä :)

Vierailija
4/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:38"]Voimia. Eihän tuohon kuole?
[/quote]

sä voit kuolla nakkikastikkeeseenkin

Vierailija
5/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on mahtava asenne! Kaikkea hyvää ja jaksamista hoitoihin sinulle, hyvin kaikki menee :)

Hienoa että et vajoa synkkyyteen ja ahdistukseen vaan näet hyvää ja kiittämisen arvoista nytkin.

Vierailija
6/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Onneksi hoito on hyvää ja mahdollisuus parantua hyvä. Sairauslomaa ei välttämättä saa. Näin kävi työkaverille vasta, kun työntaja ei hyväksynyt lääkärin kirjoittamaa sairauslomaa. Kävi töissä kuukauden ennen kuin oli leikkaus.

Vierailija
7/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten osasit epäillä? Voimia sinulle <3

Vierailija
8/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ap hoitoihin. Tuolla asenteella menee varmasti hyvin. Toki tulee vaikeitakin päiviä, mutta muista silloin nämä ajatukset. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
9/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle hoitoihin! Minun suvussani neljä nuorena ko. sairauteen sairastunutta ja kaikki selvinneet. Jumalan varjelusta tiellesi.

Vierailija
10/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäät nyt saikulle? Alkaako hoidot heti?

Minkä tyypin rintasyöpä sinulla on?

Vierailija
11/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lähetteen mammografiaan kun tunsin suihkussa käydessäni toisessa rinnassa kirvelyä. Tarkemmin tutkiessani huomasin että nänneissä on pieni haavauma koska se oli hieman sisäänpäin vetäytynyt. Lähetteen sain samana päivänä, mutta jouduin odottelemaan mammografiaan pääsyä muutaman viikon. 

Vierailija
12/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sairaslomalle koska olen ollut viimeiset kuukaudet väsynyt. Kerään voimia leikkauksesta toipumiseen sekä tuleviin säde- ja sytostaattihoitoihin. 

Vierailija
13/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:52"]Jäin sairaslomalle koska olen ollut viimeiset kuukaudet väsynyt. Kerään voimia leikkauksesta toipumiseen sekä tuleviin säde- ja sytostaattihoitoihin. 
[/quote]

Niin kannattaakin. Hemmottele itseäsi ja nauti elämästä :)

Vierailija
14/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä tosi sivuseikka parantumiseen verrattuna, mutta olen aina miettinyt, että miten taloudellisesti pärjää, jos tulee syöpä ja vaikka puolen vuoden hoidot ja maksut niistä sairaaloista ja lisäksi vielä joutuu kai 2 kk jälkeen pois palkoilta eli johonkin pienempään korvaukseen. 

Oletko ap jo selvillä taloudellisesta puolesta tai onko jollain muulla tässä ketjussa tietoa?

Ap:lle hatunnosto hienosta asenteesta ja voimia tulevaan paranemisprosessiin.

Joka kolmatta meitä tuo syöpä kohtaa ennemmin tai myöhemmin. Itseltäni löydettiin syövän esiaste iholta ja olen nyt jokavuotisessa seuranassa.

Vierailija
15/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin selvillä taloudellisista seuraamuksista, olen toiminut pitkään työpaikkani luottamusmiehenä. Sairaalajaksoja ei kovin paljoa tule jos kaikki sujuu hyvin, suurin osa hoidetaan polikliinisesti nykyään. Työskentelen itse hoitoalalla eikä syöpähoidotkaan ole ihan vieras asia.

Vierailija
16/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille tasolle siis tulot siis tippuvat, jos normaali palkka on vaikka 2000 euroa? 2 kk saa sen täyden palkan ja sitten jotain?

Vierailija
17/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan!

Vierailija
18/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä muu auta kuin ottaa vvastaan mitä tulee. Tsemppiä kaikkeen!

Vierailija
19/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt läpi tuon kaiken viime vuonna. Ole luottavaisin mielin, hyvin se menee. Hoito on huippuhyvää Suomessa.

Vierailija
20/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi voi :( No, asenteesi on aivan mahtava, uskon, että elät ihan satavuotiaaksi, olet ihanan optimistinen ja annoit juuri iloa minullekin. Nyt todella nautit elämästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän