Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpädiagnoosi

Vierailija
20.07.2015 |

Sain torstaina tietä sairastavani rintasyöpää. Olin epäiltykin tätä ja odottanut vain koko kesäloman ajan pääseväni tutkimuksiin. Huomenna alkaisivat työt mutta olen päättänyt jäädä sairaslomalle ja keskityn nyt itseni hoitamiseen. Leikkaus on muutaman viikon kuluttua, sen jälkeen sädehoito ja solumyrkyt. Takana on kymmenen vuoden traumaattinen liitto, erosta on kolme vuotta ja nyt tuntuu että elämä on viimein mallillaan; uusi suhde löytynyt tänä vuonna ja kehittynyt hitaasti ihan rakkaudeksi asti. Kaikki on siis paremmin kuin hyvin.

Tästä huolimatta tunnen itseni onnelliseksi, vaikka ehkä epäonnekkaaksi, aika monihan tähän sairastuu. Minulla on ihanat lapset, olen löytänyt elämäni ihmisen ja minulla on maailman ihanimmat ystävät ja työkaverit. Pitäkäähän lippu korkealla kaikki muutkin. Syksystä tulee varmasti raskas hoitoineen, mutta olen päättänyt selvitä siitä ja ottaa nöyrästi vastaan kaikki mitä tulee. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäsi ? helsingissä on syöpähoitoihin erikoistunut klinikka dokrates ( kallis on mutta hyviä hoitotuloksia saatu ) mutta sinulla on henki panoksena ! toivottavasti ei olisi levinnyt ! käyttävät virus tekniikkaa syövän hoitoon ! ei kuulu kelan korvauspiiriin ilmeisesti vielä ainakaan. toki hyviä hoitotuloksia on kyllä ihan tavallisissa sairaaloissakin ! NO ONNEA HOITOIHIN KUITENKIN !

Vierailija
22/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:11"]ikäsi ? helsingissä on syöpähoitoihin erikoistunut klinikka dokrates ( kallis on mutta hyviä hoitotuloksia saatu ) mutta sinulla on henki panoksena ! toivottavasti ei olisi levinnyt ! käyttävät virus tekniikkaa syövän hoitoon ! ei kuulu kelan korvauspiiriin ilmeisesti vielä ainakaan. toki hyviä hoitotuloksia on kyllä ihan tavallisissa sairaaloissakin ! NO ONNEA HOITOIHIN KUITENKIN !
[/quote]

Helsingissä on yksityinen syöpäsairaala, Docrates.

Ap., voimia hoitoihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tulevaan! Sairastin itse rintasyövän vuonna 2008. Löydettiin helmikuussa ja leikattiin huhtikuussa. Viimeiset hoidot annettiin lokakuun viimeisenä päivänä. Töihin palasin tammikuussa 2009. Monet ovat töissä koko ajan, vaativissakin töissä. Jäin sairauslomalle leikkauksen jälkeen. En menettänyt paljonkaan palkkaa, kolme kuukautta taisi mennä palkallisena, tuli kesälomaa jne. Työni luonteen vuoksi oli helpompaa aloittaa tammikuun alusta. Sairaalahoito ja lääkkeet eivät tule maksamaan kovin paljon.

Hoito kaikkialla Suomessa on samanlaista, yhtä hyvää. Hoidetaan samalla kaavalla samanlaisia tapauksia. Ei ole mitään syytä hakeutua yksityiselle puolelle hoitoon. Omana aikanani se ei ollut vielä juuri mahdollistakaan. En toki ollenkaan vähättele yksityistä syöpäsairaalaa.

Minua hoidettiin huippuhyvin. Sain tukea koko matkan ajan aivan valtavasti sairaalan puolesta, kaikki kuntoutukset, keskusteluryhmät jne. Sain hyvin rankat hoidot. Kestin hyvin. Sytostaattihoidoissa lääkkeen antopäivä sairaalassa oli joskus hankala, mutta pahoivointiin annettiin samalla lääkitystä koko ajan. Kotona elin normaalisti. Vain hoitopäivän otin rauhallisesti eli vain katselin tv:tä tms.

Lapset kävivät koulua ja mies oli koko ajan poissa, töissä kaukana.

Joka päivä nousin sängystä, en koskaan jäänyt suruissani makaamaan. Voimia sinulle! Matkasta tulee ehkä pitkä ja vaativa, mutta nykyisin useimmat selviytyvät.

Vierailija
24/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:11"]ikäsi ? helsingissä on syöpähoitoihin erikoistunut klinikka dokrates ( kallis on mutta hyviä hoitotuloksia saatu ) mutta sinulla on henki panoksena ! toivottavasti ei olisi levinnyt ! käyttävät virus tekniikkaa syövän hoitoon ! ei kuulu kelan korvauspiiriin ilmeisesti vielä ainakaan. toki hyviä hoitotuloksia on kyllä ihan tavallisissa sairaaloissakin ! NO ONNEA HOITOIHIN KUITENKIN !
[/quote]

Docratesista ei tällä hetkellä saa virushoitoja. Kyseessö oli tutkimus, jonka aineistoa tällä hetkellä analysoidaan ja kirjoitetaan. Tällä hetkellä ei Suomesta tuota hoitoa saa.

Vierailija
25/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:23"]Mille tasolle siis tulot siis tippuvat, jos normaali palkka on vaikka 2000 euroa? 2 kk saa sen täyden palkan ja sitten jotain?
[/quote]

Riippuu tosi paljon TES:sta kuinka pitkään saa täyttä palkkaa. Joissain tippuu sitten heti Kelan rahoille, joissain tulojen tiputus tapahtuu vähitellen. Esim. jonkin ajan kuluttua saat 80 % ja sitten 60% palkasta. Kela maksaa sairauspäivärahaa, joka on n. 70-75 % verotuksessa vahvistetuista työtuloista.

Vierailija
26/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:23"]Mille tasolle siis tulot siis tippuvat, jos normaali palkka on vaikka 2000 euroa? 2 kk saa sen täyden palkan ja sitten jotain?
[/quote]

Kelan laskuri kertoo, että n. 25000 €/vuosi tienaavilla sairauspäivärahaa saa alle 1500 €/kk. Ja tuota sairauspäivärahaa voi saada vuoden ajan.

Vierailija
27/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai muka hoito olisi kaikkilalla suomessa samantasoista! hahahah! ÄLÄ NAURATA! tässä kylässä jossa olen, on juuri nyt terveyskeskus KESÄLOMALLA KAKSI KUUKAUTTA! kETÄÄN ei hoideta, ellei ole hätätapaus(sydäri,halvaus)! joten ihmettelen vähän miten edes pääsit samana päivänä tutkimukseen lääkärin luo ja sait lähetteen mammografiaan? Ilmeisesti sulla on joku työterveyshuolto? EI ole samaa hoitoa kaikille!!!

Vierailija
28/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on todella ihailtava asenne! Lähetänkin täältä sinulle virtuaalihaleja ja voimia koitokseen <3

Vierailija
29/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän tk lomalla suljettu 2 kk???

Vierailija
30/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain rs-diagnoosin 16.7.2014. Nyt koko paska on pelkkä muisto vain. Toinen rinta kyllä puuttuu, mutta mitäs tuosta. Tsemppiä! Hoidot on rankkoja, mutta nekin loppuvat ajallaan.

Vierailija
31/31 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan dokumentin Forks over Knives, jossa kerrotaan ruokavalion vaikutuksista eri sairauksien (myös syövän) syntyyn, kehitykseen ja jopa peruuttamiseen.

"A Film that can save your life"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan