Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartiointi kotiin, kokemuksia?

Vierailija
17.02.2010 |

Asumme rivarissa pk-seudulla ja olemme miettineet vartiointia. Onko kellään tästä kokemusta? Olemme välillä matkoilla, mökillä yms. Naapurivahdinta on kyllä meillä erittäin tehokasta (siis hyvässä mielessä), mutta ainahan ei naapuritkaan ole paikalla.

Neliöitä on 200, kerroksia 2. Sisään pääsee kyllä aika helposti, jos sitä yrittää tosissaan pahat mielessä. Securitas 24Koti vaikuttaisi aika hyvältä, mutta mielellään kuulisin kokemuksia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lehmäkoiraa otetata lapsiperheen kodin vartijaksi! Ko. rodun omaavat yksilöt omaavat koirille hyvin harvinaisen kyvyn toimia täysin itsenäisesti ja omin aivoin ajattelevin liikkein.Siksi ne ovat lajinsa parhaimmistoa. Rotu myös tarvitsee tervepäiseen koulutukseen ja aktivointiin sekä sosiaaliseen kanssakäymiseen omistajaltaan aikaa, paljon älyllisiä tehtäviä ja liikuntaa, joita lapsiperheestä tuskin löytyy. Sao Miguelin Fila on erittäin älykäs ja oppii kerrasta virheellisetkin opit. EI ikinä varashälyttimen sijaan!!!

Vierailija
2/31 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"täällä vartioin minä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa tähän hiukan laajemmalla katseella, koska muuallakin Suomessa saatetaan lukea tätä:

PK-seudulla toimii varmaan Securitaksen systeemit parhaiten, toki onhan sielläkin poikkeusalueita, joihin vartijan tulo kestää kohtuuttoman kauan.

MUTTA

Muualla, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla kannattaa ehdottomasti varmistaa, että palveluntarjoajalla (on se sitten mikä tahansa vartiointiliike) on paikkakunnalla 24h päivystys. Nimenomaan PAIKKAKUNNALLA, ei naapurikunnassa.

Itse asun pienemmällä paikkakunnalla ja olen kuullut usealta eri taholta, että juuri Securitaksen myyjät kyllä myyvät vaikka kuun taivaalta, mutta todellisuudessa palvelu ei vastaa lähellekään lupauksia. Kuka haluaa maksaa siitä, että hälytyksen sattuessa vartija soittaa puhelimella ja kyselee mikä hätänä?

Muistaakseni ISS koitti joskus aikanaan tuoda markkinoille ns."virtuaalivartijan", jonka toimintaperiaate oli juuri tuo em. Ei ollut kauaa markkinoilla.

ELI kannattaa siis varmistaa 24h päivystyksen fyysinen olemassaolo sillä omalla asuinpaikkakunnalla. Se on ehdoton edellytys, että palvelu toimii niin kuin sen on tarkoitettu toimivan.

Vierailija
4/31 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on murtomiehien hälytys ihan hyvä sis entinen lähiturva24

Vierailija
5/31 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kyllä ihmettelin kun meidän tiellä oli Securitaksen vartijat ja kävivät meillä ja parissa muussa talossa kysymässä, että teilläkö oli hälytys?!  En tiedä löysivätkö oikean osoitteen mutta aika huteralla pohjalla tuntui olevan toiminta..

Meidän naapurustossa melkein kaikilla on joku hälytysjärjestelmä, niin meilläkin kyllä

Vierailija
6/31 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on paras bisnes.

Vierailija
7/31 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ihmeessä maksatte vartiointifirmalle 30-40 e/kk?

Hyvän hälyttimen saa noin 500 eurolla, joka lähettää tekstiviestin haluttuihin numeroihin ja tietysti pilli soi.

Tietysti jos on paljon matkoilla, niin vartijan käynti on tarpeellinen.

Kameroilla voi tarkastella, että pihapiiri on OK ja nekin lähettävät kuvia sähköpostitse, jos joku liikkuu pihalla.

Vierailija
8/31 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on oikeasti aika turhia. Itse olen ollut piirivartioinnissa töissä. Vartijalta kestää minuutteja vähintään (helposti vartti, ihan sama ollaanko Helsingissä tai ihan maalla) tulla paikalle. Siinä vaiheessa rosmo on ehtinyt jo lähteä tai sinulta henki. Ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
9/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tosi tyytyväinen. On ollut jo kolme vuotta.

Vierailija
10/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on oltu tyytyväisiä. Ovissa liiketunnistimet, samoin olohuoneen nurkassa. Muutama väärä hälytys kun on itse sählätty tai sähkökatkos. Niistä heti tullut tarkistussoitto eli hyvin toimii.

Vierailija
11/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälytyksiä tullut muutama, joista yksi jopa "aiheellinen" > huoltomies oli päättänyt tulla käymään ilman varsinaista syytä!

Hinta on kohtuullinen 30€/kk, sisältäen mahdolliset käynnit. Tosin vartioiden tulo kestää mielestäni aika kauan. (riippu alueesta, mutta esim espoossa matinkylä, espoonlahti, tapiola kestää ja kauniainen ja sen lähiseutu saa taas vartian hetkessä)

Vierailija
12/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja fila sisällä. Ei pääse kutsumattomia tontille. Eikä tarvi odotella vartijoiden saapumista paikalle.

Vierailija
13/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälytysjärjestelmä. Plussaa on se, että jos palovaroitin hälyttää niin varashälytin pamahtaa päälle; myös naapurit kuulevat että meillä on hätä, jos itse oltaisiin jo tuupertuneita. en ollut tuommoisesta itse aiemmin kuullutkaan :)

Vierailija
14/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan pihalla turvaslangista :-)

Vierailija
15/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukkari olisko kaukaasialainen taitaa olla koirarotu

Mutta fila ei aukea

Vierailija
16/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukkari on kaukaasianpaimenkoira ja fila on sao miguelinfila. Tehokkaita kavereita. Fila on sen verran hyvän kokonen että kulkee mukavasti myös autossa eikä tarvi pelätä että auto tai sen sisältö lähtis kävelemään.

Vierailija
17/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukkari on kaukaasianpaimenkoira ja fila on sao miguelinfila. Tehokkaita kavereita. Fila on sen verran hyvän kokonen että kulkee mukavasti myös autossa eikä tarvi pelätä että auto tai sen sisältö lähtis kävelemään.

eivät ole paikalla kun rosmo iskee?

Vierailija
18/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Securitas Direct jo yli kolme vuotta ja ollaan tosi tyytväisiä. Toimii moitteettomasti.

Hieman yli 30 e / kk on pieni summa turvallisuudesta. Meillä hälytys päällä myös yöllä.

Vierailija
19/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Securitaksen tarroja liimasin jokaiseen oveen yhden :D

Eiköhän nuo pelkät tarrat pelota innokkaimmat edes yrittämästä. Täytyy olla aika huume/viinahöyryissä, että lähtee yrittämään sisään, jos näkee vartiointifirman tarrat. Ja jos joku ääliö silti menee sisään niin vakuutus kattaa vahingot.

Vierailija
20/31 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin murtauduttiin joskus pari vuotta sitten. Sen jälkeen otettiin hälytyspalvelut Securitakselta. 30euroa/kk on pieni hinta turvallisuuden tunteen saamisesta! Meillä pienet koululaiset on välillä iltaisinkin yksin kotona, joten pelotustilanteessa he voivat milloin tahansa tehdä itsekin hälytyksen, esim.joku hiippailee pihalla tms. Yöllä käytetään hälytystä satunnaisesti. Eli laitan sen itse aina ku on turvaton olo ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän