Vartiointi kotiin, kokemuksia?
Asumme rivarissa pk-seudulla ja olemme miettineet vartiointia. Onko kellään tästä kokemusta? Olemme välillä matkoilla, mökillä yms. Naapurivahdinta on kyllä meillä erittäin tehokasta (siis hyvässä mielessä), mutta ainahan ei naapuritkaan ole paikalla.
Neliöitä on 200, kerroksia 2. Sisään pääsee kyllä aika helposti, jos sitä yrittää tosissaan pahat mielessä. Securitas 24Koti vaikuttaisi aika hyvältä, mutta mielellään kuulisin kokemuksia.
Kommentit (31)
kaukkari on kaukaasianpaimenkoira ja fila on sao miguelinfila. Tehokkaita kavereita. Fila on sen verran hyvän kokonen että kulkee mukavasti myös autossa eikä tarvi pelätä että auto tai sen sisältö lähtis kävelemään.
eivät ole paikalla kun rosmo iskee?
kaukkari on kaukaasianpaimenkoira ja fila on sao miguelinfila. Tehokkaita kavereita. Fila on sen verran hyvän kokonen että kulkee mukavasti myös autossa eikä tarvi pelätä että auto tai sen sisältö lähtis kävelemään.
käy lomareissuilla tms? Ihmettelen vaan.
Kieltämättä koiran hankkisin kyllä itsekin, mutta valitettavasti ehdin rakastua mieheeni ennen kuin kävi ilmi, että hänellä on allergia - ja vielä paha. Sitten se oli myöhäistä. Eli joutunen turvautumaan Securitakseen.
käy lomareissuilla tms? Ihmettelen vaan.
Sillon käy naapuri hoitamassa koirat. Toi kaukkari päästää pihaan perheen lisäksi pari tuttua ilman että talonväki on paikalla. Muiden on turha edes yrittää.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:56"]
Nuo on oikeasti aika turhia. Itse olen ollut piirivartioinnissa töissä. Vartijalta kestää minuutteja vähintään (helposti vartti, ihan sama ollaanko Helsingissä tai ihan maalla) tulla paikalle. Siinä vaiheessa rosmo on ehtinyt jo lähteä tai sinulta henki. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
[/quote]
Niinvaraskin tajuaa ettei ole älyttömiä aikaa siis penkoa. Lähtee mahdollisesti karkuun ilman saalista.
Meidän vartiointiliikkeen auton olen nähnyt täällä kiertelevän muutenkin (useammassa asunnossa on alueella saman yrityksen palvelu. Ja kaupoilla taitaa olla sama firma käytössä.
Vartiointi palvelukin on pelote ja häiritsee varasta. Kaikkihan sen tietää ettei se vartija seiso koko ajan oven takana.
Jos koira puree tunkeilijaa sen omistaja saa varmasti sakot.
Pienet koululaiset joskus illalla kotona ilman aikuisia...lastensuojelun ammattilaisten mukaan sellainen ei ole hyvä koti lapselle. Turvallisuuden tunteen voisi tuoda esim. Mll:n lastenhoitaja eikä kodin turvajärjestelmä.
Tarvitsen ko Suomen puolustusvomat vartiomaan kotiani, se vaan ei käy pienipäisen median edesottamuksiin. Saatana vieköön mitä kouluttamattomia pienipäisiä idiootteja sieltä löytyy!!!
IKIVANHA KETJU
Se securitaskin on nyt verisure
No onko taas vähän ristuksen vanha ketju. No ihme. Silloin, kun oli vielä se STV, jota Nastolassa sanottiin Suomen teollisuusvakoiluksi, yksi kaveri oli siellä töissä. Maksoivat ihan paskaa palkkaa, 1200 markkaa kuukaudessa (1992). No, kaveri asui kotona vanhempiensa nurkissa ja valitti mulle siitä kun mä sain työttömänä Kelasta paremmin rahaa kuin hän töistä palkkaa. Olin silloin työtön, asuin äidin nurkissa ja sain kelasta 1250 markkaa kuukaudessa. Kannattiko lähteä vartijaksi 1200 mk/kk 🍌 palkalla johonkin STV:lle? Veikkaan, että kaveria kusetettiin palkoissa huolella 6-0 niin vasemmalta kuin oikealta. Pomona taisi olla kunnon juutalainen.
ja ollaan erityisen tyytyväisiä. Jonkin verran vääriä hälytyksiä on ollut ja aina soitto kännykkään on tullut vajaassa minuutissa - eli näyttäis toimivan. Kerran ollaan pästy testaamaan koko prosessi alusta loppuun (hälytys kotona, vartijan tulo jne) ja loistavasti toimi. Silloinkin kyse onneksi muusta kuin oikeasta varkaustapauksesta.