Rintaliiviongelma mekon kanssa
Olen menossa häihin muutaman viikon päästä. Mekkoni yläosa on malliltaan lähellä tällaista: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32296775183_1/In-Stock-Black-Halter-Neck-Sleeveless-Cut-out-Slit-Back-Short-Loose-Casual-Jumpsuit-Rompers-Playsuit.jpg . Ongelmana onkin, millaisia rintaliivejä tuollaisen kanssa kannattaisi käyttää? Olkaimettomat eivät valitettavasti päälläni pysy, eikä minulla ole varaa tai halua maksaa 70 euroa wonderbra-liiveistä ja testata niiden pysyvyyttä. Silikoniolkaimet eivät myöskään ole vaihtoehto. Mietin, että voisiko sellaiset olkaimettomat tuubirintaliivit pysyä paremmin? Tai saisiko sellaisten ohutolkaimisten pitsiliivien (ne kolmiomalliset toppaamattomat liivit) olkaimet jollain konstilla kulkemaan mekon olkainten mukaisesti?
Minulla on rinnat suunnilleen A–B-kokoiset ja mekko on löysähkö rintojen kohdalta, joten mitään kohottavaa ei ole tarve hankkia. Vähän vaan tukea rinnoille. :)
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:00"]Mä meinasin ehdottaa ihonvärisiä wonderbra-liivejä. Voit käyttää valkoistenkin yläosien kanssa ja pysyvät todella hyvin päällä. Parhaat olkaimettomat ikinä.
[/quote]
Ne vaan tosiaan olevat niin kalliit, ettei mulla niihin tällä hetkellä ole varaa. Ja mulla on nyt tavoitteena saada itseni taas takaisin kuntoon, kun olen saanut astman hallintaan (astman aiheuttama väsymys, mikä ihana tekosyy lihottaa itseään...), joten tällä hetkellä sopivat tulevat (toivottavasti) olemaan lähiaikoina liian isot. Kiitos kuitenkin ehdotuksestasi! :) -ap
Ajattelin, että sulla on jotkut K-kupin hinkit, kun sanoit ettei olkaimettomat pysy. Siis miten eivät, jos sulla on A-B-kuppi? Mulla on C ja käytän oikeastaan aina olkaimettomia, ihan tavallisia HM:n malleja, joissa on silikonikaistale yläreunassa. Oletkohan ostanut liian isolla ympärysmitalla olevia liivejä? Kokeile tarpeeksi napakkaa mallia (silikonikaistaleella), niin eiköhän pysy. :)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:06"]Ajattelin, että sulla on jotkut K-kupin hinkit, kun sanoit ettei olkaimettomat pysy. Siis miten eivät, jos sulla on A-B-kuppi? Mulla on C ja käytän oikeastaan aina olkaimettomia, ihan tavallisia HM:n malleja, joissa on silikonikaistale yläreunassa. Oletkohan ostanut liian isolla ympärysmitalla olevia liivejä? Kokeile tarpeeksi napakkaa mallia (silikonikaistaleella), niin eiköhän pysy. :)
[/quote]
On ollut sellaisia, että ne oikein puristamalla puristaa, mutta lähtevät silti valumaan. Mun rinnat sijaitsevat mielestäni aika alhaalta, joten se saattaa vaikuttaa jotenkin niiden pysyvyyteen. Mun rintalastakin on aika ulkoneva, minkä takia rinnat ovat aika itä-lännet. Ei siis ole mun fysiologia olkaimittomien kaveri. :D -ap
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:06"]Ajattelin, että sulla on jotkut K-kupin hinkit, kun sanoit ettei olkaimettomat pysy. Siis miten eivät, jos sulla on A-B-kuppi? Mulla on C ja käytän oikeastaan aina olkaimettomia, ihan tavallisia HM:n malleja, joissa on silikonikaistale yläreunassa. Oletkohan ostanut liian isolla ympärysmitalla olevia liivejä? Kokeile tarpeeksi napakkaa mallia (silikonikaistaleella), niin eiköhän pysy. :) [/quote] On ollut sellaisia, että ne oikein puristamalla puristaa, mutta lähtevät silti valumaan. Mun rinnat sijaitsevat mielestäni aika alhaalta, joten se saattaa vaikuttaa jotenkin niiden pysyvyyteen. Mun rintalastakin on aika ulkoneva, minkä takia rinnat ovat aika itä-lännet. Ei siis ole mun fysiologia olkaimittomien kaveri. :D -ap
[/quote]
Mulla on täsmälleen sama ongelma olkaimittomien kanssa kuin ap:lla. t.B75
Oletteko muut käyttäneet niitä olkainniputtajia? Saako niillä kuinka hyvin muokkaamaan olkainten kulkusuuntaa? Tarkoitan siis niitä muoviväkäsiä, joihin pujotetaan olkaimet.
Ja onko kellään kokemusta noista tuubimallisista olkaimettomista liiveistä? Tekeekö niillä mitään?
Mulle ei olkaimettomat sovi mitenkään, olen näitä F-kuppilaisia nähkääs. Mutta kun tissit ovat mitä ovat, on pakko ostaa vaatteet sen mukaan, että niiden kanssa voi pitää tukevia minimizer-mallisia liivejä. Mulla siis ei ole ongelmaa liivien kanssa, koska en itse aiheuta niitä.
Mulla on sama juttu! Ostin pari vuotta sitten juurikin wonderbrat, ja niistä en enää luovu :D pienirintaiselle ihan mahtavat liivit!
Pahoittelut muuten järkyistä kirjoitusvirheistä. :D mietin, kuinka asioita ilmaisisin ja päädyn kirjoittamaan sitten taivutukset ja sijamuodot ihan väärin. :D -ap (myös 7 oli ap)
Muutama vaihtoehto:
Ohis, mutta en tajua ihmisiä jotka väenvängällä hankkii itselleen vaatteita, joiden kanssa tulee näitä ongelmia. Jos ei pysty käyttämään olkaimettomia, kannattaa pitää vaatteita jossa niitä ei tartte, tai sitten opettelee käyttämään. Miksi elämästä pitää tehdä niin vaikeaa...
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:18"]Mulle ei olkaimettomat sovi mitenkään, olen näitä F-kuppilaisia nähkääs. Mutta kun tissit ovat mitä ovat, on pakko ostaa vaatteet sen mukaan, että niiden kanssa voi pitää tukevia minimizer-mallisia liivejä. Mulla siis ei ole ongelmaa liivien kanssa, koska en itse aiheuta niitä.
[/quote]
Mekon olen ostanut muutama vuosi sitten, jolloin en nuorena hirveästi ajatellut liivien mukavuutta tai pysyvyyttä. Koska kuitenkin tykkään mekon mallista ja väristä todella paljon, en halua siitä tämän takia luopua. Jatkossa toki vältän ostamasta hankalanmallisia mekkoja, mutta nyt en valitettavasti pysty tätä mekkoa muunlaiseksi muokkaamaan. :) hyvä kuitenkin, että tiedostat jo ostovaiheessa mahdolliset liiviongelmat ja vältät niitä. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:18"]Mulle ei olkaimettomat sovi mitenkään, olen näitä F-kuppilaisia nähkääs. Mutta kun tissit ovat mitä ovat, on pakko ostaa vaatteet sen mukaan, että niiden kanssa voi pitää tukevia minimizer-mallisia liivejä. Mulla siis ei ole ongelmaa liivien kanssa, koska en itse aiheuta niitä.
[/quote]
Mulla myös F-kuppi ja tosiaan wonderbrat ainoat olkaimettomat mitkä pysyy paikallaan.
T. Eka kommentoija
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:21"]Muutama vaihtoehto:
http://www.lindex.com/fi/alusvaatteet/muuta/alusvaateasusteet/6619275/Nipple-Covers/?styleId=16803498
[/quote]
Noita ekassa linkissä olevia teippejä voisin kyllä harkita, täytyy selvittää, missä kaikkialla tuollaisia olisi myynnissä. Kokonaan ilman en haluaisi olla, koska rintani tosiaan ovat aika itälännet ja haluaisin ne edes vähän tuetuiksi. Tässä vastaus siis samalla numerolle 10. Kiitos linkeistä! :) -ap
Mulla on ihan sama ongelma olkaimettomien rintsikoiden kanssa! Rinnat sijaitsee suht alhaalla eivätkä ole kovinkaan isot, ja vaikka kuinka tiukkoja olkaimettomia olen kokeillut, niin kaikki lähtevät valumaan.
Suosittelisin kokeilemaan semmoisia silikonisia kuppeja, jotka vain kiinnitetään rintoihin. Antavat vähän tukea, eivätkä nännit ainakaan näy mekon läpi :)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:29"]Mulla on ihan sama ongelma olkaimettomien rintsikoiden kanssa! Rinnat sijaitsee suht alhaalla eivätkä ole kovinkaan isot, ja vaikka kuinka tiukkoja olkaimettomia olen kokeillut, niin kaikki lähtevät valumaan.
Suosittelisin kokeilemaan semmoisia silikonisia kuppeja, jotka vain kiinnitetään rintoihin. Antavat vähän tukea, eivätkä nännit ainakaan näy mekon läpi :)
[/quote]
Onko sulla kuinka hyvin pysyneet nuo kupit? Siinä mekossa on tosiaan aika löysä yläosa, joka ei siis lisätukea tai -pysyvyyttä liiveille anna. Voisin laittaa harkintaan nuo, jos vaan pystyisin varmistamaan sen, etteivät ne irtoaisi kesken kaiken. :D -ap
Voit antaa mahdollisuuden vielä universumille: käy kirppiksellä kuitenkin, kavereiden kaapeilla tai pukuvuokraamossa pikakatselmus. Jos kuitenkin löytäisit jtn joka olisi sikahyvä&halpa = löytö? Vaikkapa uusi pikkumusta (ikuiseen) käyttöön vaatekaappiisi vielä, ilman liiviongelmaa :-)
Jos ehdit nimittäin ennen häitä. Kyseessä kuitenkin häät, hyvä tekosyy ostaa jtn uutta...tää oli vain yksi ehdotus, ja siksi, että tuo liiviongelma nostaa päätään uudestaan jos vaate on täysin "väärä".
Oho oli tullut teipit- linkkiä sillä välin kun kijoitin...voisi olla ihan riittävä aapeelle .
http://m.hm.com/fi/product/51719?article=51719-C
Ehdottomasti nämä hennesin tarraliivit! Menee kaikkien paitojen kanssa on sitten tuollainen yläosa, selkä auki tai avara kaula-aukko! Oon testannut tarraliivejä monelta monelta liikkeeltä, mutta hennesin ehdottomasti parhaimmat ja kestävät monta monta käyttökertaa kuhan laittaa suojakelmut paikoilleen pois ottaessa. Jopa mun 75D pysyy aisoissa ilman mitään ongelmaa, toisin kuin missään olkaimettomissa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:40"]Voit antaa mahdollisuuden vielä universumille: käy kirppiksellä kuitenkin, kavereiden kaapeilla tai pukuvuokraamossa pikakatselmus. Jos kuitenkin löytäisit jtn joka olisi sikahyvä&halpa = löytö? Vaikkapa uusi pikkumusta (ikuiseen) käyttöön vaatekaappiisi vielä, ilman liiviongelmaa :-)
Jos ehdit nimittäin ennen häitä. Kyseessä kuitenkin häät, hyvä tekosyy ostaa jtn uutta...tää oli vain yksi ehdotus, ja siksi, että tuo liiviongelma nostaa päätään uudestaan jos vaate on täysin "väärä".
Oho oli tullut teipit- linkkiä sillä välin kun kijoitin...voisi olla ihan riittävä aapeelle .
[/quote]
Mulla on seuraavat häät tulossa syksyllä, sinne yritän ongelmattoman mekon löytää, nyt meen luultavasti vielä tällä, koska tykkään tästä niin paljon. :D luultavasti kokeilen noita teippejä ja toivon parasta. :) kiitos kuitenkin ehdotuksesta, otan sen seuraaviin häihin käytäntöön! :) -ap
Mä meinasin ehdottaa ihonvärisiä wonderbra-liivejä. Voit käyttää valkoistenkin yläosien kanssa ja pysyvät todella hyvin päällä. Parhaat olkaimettomat ikinä.