Mitä mieltä mummonimistä lapsilla?
Mitä mieltä mummonimistä tyttölapsilla?
Esim. Hilda, Elsa, Eila, Olga, Alma, Rauni, Rauha, Bertta, Ulla, Selma...
Kommentit (44)
Toiset nimet on nättejä ja toiset eivät. Minun mielestäni.
Meillä on kaikilla lapsilla toisena nimenä joku suvun vanha nimi, eli juuri näitä mummonimiä. Ihan hyvin on sopinut :)
nimet kiertää ja aika kuluu. sinä muistat ne mummoniminä, 20 vuoden päästä ne ovat teinien ja nuorten aikuisten nimiä :)
Nimet hyppäävät aina kahden sukupolven yli. Nuo nimet ovat sellaisia, joita käyttivät tällä hetkellä lapsensaanti-iässä olevien isoisovanhemmat. Omien vanhempien ikäluokan nimiä, kuten Raija, Erkki, Jorma tai Ritva ei omille lapsille anneta, koska ne mielletään aikuisten nimiksi. Iso- ja isoisovanhemmat sen sijaan ovat monilla jo kuolleet niin, ettei nimiin ole samanlaista suhdetta.
Tuntuu olevan nyt trendi. 80-luvulla syntyneiden vanhempien keskuudessa.
Ne mummotkin olivat joskus lapsia....
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:09"]
Mitä mieltä mummonimistä tyttölapsilla? Esim. Hilda, Elsa, Eila, Olga, Alma, Rauni, Rauha, Bertta, Ulla, Selma...
[/quote]Tämänkaltaiset nimethän olivat muotia vauvoille viitisentoista vuotta sitten tai oikeastaan parikymmentä.
Ja nämä mummot nimineen eivät ole olleet lapsia? Osasta tykkään, osasta en. Itse en pidä c, d, f jne. kirjaimista nimissä. Ole kai aika suomalainen (perus-, en!!!). Omat lapset Saimi, Helmi ja Tuomas. Mummo- ja pappanimiä vissiin. Itse olen Kerttu ja mieheni Matias. Tunnistaako joku?
Tykkään perinteisistä suomalaisista nimistä
Meillä on Elsa, josta meinasi tulla Selma.
No esim. Hilda on aivan ihana, mutta joku Ulla taas aivan kamala vauvalle. Se riippuu niin nimestä. Ja mitä hitto, mummonimiä? Onko nekin erikseen luokiteltu? Mun tytön nimi on Hilda ja vähän kyllä loukkaannuin. :(
No en ihan ymmärrä miksi se jotakin häiritsee että on "vanhahtava" nimi. Kyllähän se lapsikin siitä kasvaa aikuiseksi ja vanhenee senkin jälkeen.
Omalla lapsellani on "pappa" nimi, ni en ehkä siksi ymmärrä miksi haittaisi...
En pidä seuraavista: Rauha, Tyyne, Martta mutta Elsa, Helmi, Heidi, Aino on ihan ok.
Wt-nimet ärsyttää enemmän. Nicot, Jannicat, Beatricet, Pippat ja PEPPI, yäks. En kyllä pidä noistakaan kaikista. Hilda on kyllä tosi kaunis, samoin Emma, Selma, Saimi. Mutta makunsa kullakin.
Mummini nimi on Elsa ja antaisin saman nimen myös tyttärelleni, jos vain sellainen olisi.
En laittaisi omalle lapselleni.