Oletteko tekin lopettanut blogien lukemisen?
Vielä vajaa vuosi sitten luin monia blogeja ahkerasti, mutta enää en mitään. Niistä on aivan täysin kadonnut mielenkiinto. Sekin, että nykyisin tulee oltua vain ig:ssä. Joskus oli juttua, että Instagram vie mm. blogeilta (ja fb:lta) suosiota ja mun kohdalla se ainakin on pitänyt paikkaansa. Miten teillä?
Kommentit (18)
Yksikin yhteistyöpostaus, niin lopetan blogin lukemisen. Enkä kyllä muutenkaan lue näitä omaan naamaan tai kämppään keskittyviä blogeja, vaan sellaisia joissa on jotain mielenkiintoista, esim. expaattien kuten California Rocks and Rolls, jotka ikävä kyllä juuri muuttivat Suomeen takaisin!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:20"]Näin on käynyt minullekin. Seurasin useaa blogia aktiivisesti, nyt en enää millään jaksa. Suurin syy on mainostaminen, se on vaan niin läpinäkyvää ja tylsää. Blogiportaalit on tuhonneet monta hyvää ja elämänmakuista blogia tuomalla bisneksen päällimmäiseksi. Enkä siis tarkoita etteikö blogeilla tienata saisi, mutta se mainosten ja mainonnan määrä on ihan liiallinen. [/quote] Tämä. On se jännä, miten kaikki samaa tuotetta mainostavat vannovat tuotteen parhaaks ikinä. Aivan varmasti joo.
[/quote]
Paras oli Starry Eyes -blogissa, kun lukija kyseli liikuntajutuista ni bloggari valitteli ettei oo käyny salilla kun yhteistyösopimus loppui. Eipä sitten mennyt kauaa kun yhteistyösopimus uusiutui ja taas sali maittoi niin että ai että. Ei voinu siis itse itselleen korttia ostaa, vaan sekin piti blogin kautta saada.
[/quote]
En jaksa käsittää miksi mikään yritys uusisi tollasta sopparia... Että kai teillä saattaa kääntyä jos ilmaiseksi pääsee, mutta euroakaan en tästä itse maksaisi. Mikähän valopää luulee ton olevan hyvää markkinointia?
Mä en ehtiny ees aloittaa.
Terkuin "Ainamyöhässä"
Itse en lue enää mitään vakituisesti. Ehkä kerran viikossa tsekkaan paria ja kerran kuussa tai harvemmin muutamaa.
Blogit on nykyään niin pelkkää kulissia, että ei jaksa niin intensiivisesti seurata kuin aikaisemmin.
Näin on käynyt minullekin. Seurasin useaa blogia aktiivisesti, nyt en enää millään jaksa. Suurin syy on mainostaminen, se on vaan niin läpinäkyvää ja tylsää. Blogiportaalit on tuhonneet monta hyvää ja elämänmakuista blogia tuomalla bisneksen päällimmäiseksi. Enkä siis tarkoita etteikö blogeilla tienata saisi, mutta se mainosten ja mainonnan määrä on ihan liiallinen.
Mulle on käynyt ihan sama juttu. Seurailen ihan vain muutamaa blogia ja niitäkin aika laiskasti. Seuraan nykyisin lähinnä joitakin ulkomaalaisia YouTube -kanavia, niissä on mulle kiinnostavampaa sisältöä kuin blogeissa.
Mä en ole ikinä edes aloittanut, ei kiinnosta jonkun random huomiohuoran tyhjänpäiväiset jorinat.
Luen paljon puutarha- ja lifestyleblogeja, en mitään nuorison laukkublogeja.
Noooo enää yhtä kurkin hyvällä tuurilla pari kertaa viikossa.
Oi hyviä muutaman vuoden takaisia blogiaikoja, kun ihmiset vielä kirjotti persoonallisia ja vaihtelevia blogeja...
Mä kyttään vielä Minttu Virtasta mutta kun ei siltäkään mitään mielenkiintosta heru niin kai sekin on lopetettava.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:20"]Näin on käynyt minullekin. Seurasin useaa blogia aktiivisesti, nyt en enää millään jaksa. Suurin syy on mainostaminen, se on vaan niin läpinäkyvää ja tylsää. Blogiportaalit on tuhonneet monta hyvää ja elämänmakuista blogia tuomalla bisneksen päällimmäiseksi. Enkä siis tarkoita etteikö blogeilla tienata saisi, mutta se mainosten ja mainonnan määrä on ihan liiallinen.
[/quote]
Tämä. On se jännä, miten kaikki samaa tuotetta mainostavat vannovat tuotteen parhaaks ikinä. Aivan varmasti joo.
Joo, tuo mainostaminen on tappanut kyllä monta hyvää blogia mun silmissä. Viimeisimpänä Endorfiinikoukussa. Se oli pitkään ainoa, jota kävin vielä lukemassa, kun muut oli jo jäänyt, mutta niin vaan siitäkin on mennyt mielenkiinto isolta osin mainonnan takia.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:20"]Näin on käynyt minullekin. Seurasin useaa blogia aktiivisesti, nyt en enää millään jaksa. Suurin syy on mainostaminen, se on vaan niin läpinäkyvää ja tylsää. Blogiportaalit on tuhonneet monta hyvää ja elämänmakuista blogia tuomalla bisneksen päällimmäiseksi. Enkä siis tarkoita etteikö blogeilla tienata saisi, mutta se mainosten ja mainonnan määrä on ihan liiallinen. [/quote] Tämä. On se jännä, miten kaikki samaa tuotetta mainostavat vannovat tuotteen parhaaks ikinä. Aivan varmasti joo.
[/quote]
Paras oli Starry Eyes -blogissa, kun lukija kyseli liikuntajutuista ni bloggari valitteli ettei oo käyny salilla kun yhteistyösopimus loppui. Eipä sitten mennyt kauaa kun yhteistyösopimus uusiutui ja taas sali maittoi niin että ai että. Ei voinu siis itse itselleen korttia ostaa, vaan sekin piti blogin kautta saada.
Vähiin jäänyt blogien luku nykyään. Alkoi liikaa jo häiritä kun bloggaajien kuvissa näkyy merkkilaukun (LV useimmiten) kuosi jossain nurkassa tirkistelemässä. Todellakin pinnallista asetella SE laukku niin että joka kuvassa vähän vilkkaa. Tämä nyt vaan yksi esimerkki mikä on mennyt mauttomuuksiin, toinen asia on tuo jatkuva mainonta. Useissa blogeissa samaan aikaan sama mainnoskamppanja menossa, siitä on sitten väännetty postausta bonusten toivossa...
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:25"]
[/quote]
[/quote]
Kun blogista tulee työ ja kun työn kautta tottuu jotain saamaan, niin tuotteesta tulee ikäänkuin itsestäänselvyys, eikä siitä halua omalla rahallaan maksaa. Mitenköhän ne tuhannet bloggaajat hankkii tavaransa kun mainonta siirtyy muualle? Tuo blogin kirjoittamisen muuttuminen palkkatyöksi on näkynyt laajalti ja harmillisesti muuttanut ennen hyvätkin blogit mitäänsanomattomiksi :(
Moni bloggari tekee nykyään markkinointihommia, tuotepostauksien/blogiyhteistyön kautta. Tässä kohtaa kriittinen lukija ymmärtää, ettei arvostelut ja tuotepostaukset voi olla kovinkaan negatiivisia. Itselläni mielenkiinto blogeihin on lopahtanut juuri tämän kaupallistumisen myötä, blogit täynnä bannereita/mainoksia/tietyn merkin asu+laukkukuvia. Jonkinlainen elämisen maku ja inspiraatio puuttuu valtaosasta blogeista täysin. Vähän kuin lukisi naistenlehteä, jossa arki kiillotettu jotenkin hupaisalla tavalla.