Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ilman kivunlievitystä synnyttäneitä täällä?

Vierailija
18.07.2015 |

Millaiset kokemukset jäi? Ainahan ei ehditä kipulääkkeitä antaa, kuten omalla kohdallani yhdessä synnytyksessä kävi. Ei jäänyt mitään kauhua siitäkään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen kokemus oli.

Vierailija
2/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kotona liian pitkään niin olin täysin auki sairaalassa. Hyvä että saliin ehdin. Ihana synnytys oli <3 sattui sairaana ponnistus mutta niin nopea että sen kesti. Ekaa ponnistin puoli tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tuli nuorin niin nopeaan että mitään ei keretty. Olin salissa 6 minuuttia, kunnes lapsi oli jo maailmassa. Ei jäänyt mitään kauhuja, paitsi siitä että tuli niin nopeaan.

Vierailija
4/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Kipulääkitystä ei ehditty antaa. Tosin synnytyskin oli sitten nopea eikä mitään kauhua jäänyt. Itse kävelin synnytyshuoneesta osastolle hyvävoimaisena ja pirteänä, ja kotiin päästiin kahden päivän päästä.

Vierailija
5/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, liikuin paljon ja keskityin hengittämiseen. Spinaalia tyrkytettiin mutta en halunnut. Minulla ei tehonnut ensimmäisessä synnytyksessä selkäydinpuudutus ollenkaan. Synnytys oli nopea, vauva oli ulkona kaksi tuntia sairaalaan tulon jälkeen.

Vierailija
6/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi. Nopea ja helppo synnytys. En ehtinyt saada ilokaasua ja muuta lievitystä ei olisi ollut tarjollakaan. Esikoista synnyttäessä sain ilokaasua, josta ei oikeen apua ollut. Siihen aikaan vaan synnytettiin, kun ei muutakaan enää siinä vaiheessa voinut.

Vierailija
7/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käytössä pelkkä ilokaasu, kun toivoin luonnollisia vaihtoehtoja kivunlievitykseksi, mutta kätilö työnsi sen naamalla ja jankutti pelkästä epiduraalista... Siinä vaiheessa, kun sitten päätin, että haluan sen epin todettiinkin, että muksu tulee nyt. Eli onneksi oli nopea synnytys ja siitä ei tullut traumoja, kätilöstä sitten taas... Noh, ens kerralla, jos sattuu sama, niin käsken samantien painua helvettiin.

Vierailija
8/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 4 kertaa. Pelkään piikkejä... Hyvin on mennyt, hengittämällä, liikkumalla ja keskittymällä. Ilokaasua olen kyllä ottanut.

Vierailija
9/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nopea synnytys niin pärjää ilman lääkitystä. Monen tunnin tuskia en varmasti olisi kestänyt.

Vierailija
10/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen synnyttänyt ilman kipulääkkeitä. Joskaan ei ole ollut oma valinta, en vain ole ehtinyt pyytää. 

Mutta joo, ihan hyvät fiilikset ovat jääneet vaikka ponnistusvaiheet ovatkin vähän hämärän peitossa. Ihmekös tuo, kyllä se sattui kuitenkin aivan helvetisti.

Tammikuussa on laskettu aika. Olen melko varma että taas käy niin etten ehdi saamaan mitään. Viime synnytyksessäkin oli aika liki etten synnyttänyt autoon.

Vierailija
11/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset ryppäinä, kivuliaita.
Ponnistusvaihe kesti 1,40h. Kipu todella voimakasta. Eppari leikattiin. Pyörryin saliin. Sain kolme pussia verta seuraavana päivänä.
Toivuin kotona kolme viikkoa.
En yritäkään enää lapsia.

Vierailija
12/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:02"]Minä 4 kertaa. Pelkään piikkejä... Hyvin on mennyt, hengittämällä, liikkumalla ja keskittymällä. Ilokaasua olen kyllä ottanut.
[/quote]

Eli pilkkua viilaten.. Ei ole luomusynnytys

Vierailija
13/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä, joissa kivunlievityksenä ilokaasu. Hyviä kokemuksia olivat.

Vierailija
14/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olin monta tuntia ennen ponnistusvaiheen alkua sairaalassa ja koko ajan sanottiin, että ei se vielä tule... Sitten se yhtäkkiä tuli ja hupsista, olikin myöhäistä antaa kivunlievitystä. Ja voitte arvata miltä tuntui, kun se kohdunsuu "räjähti" auki ihan yhtäkkiä (näin kätilö puolusteli tapahtunutta). Onneksi oli viimeinen synnytys. 

Vierailija
15/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kaksi kertaa ilman kivunlievitystä. Olisin ehtinyt saada, mutten halunnut. Kipeää teki, makasin avautumisvaiheet sängyssä kyljellään, pari-kolme tuntia meni ponnistusvaiheeseen. Oikeanlainen hengittäminen auttoi. Ponnistusvaiheet nopeita, 5-15 min. Suosittelen kokeilemaan, on mukavaa haastaa itsensä ja kokea luonnollinen synnytys. En halunnut myöskään, että vauva saa turhaan lääkkeitä ja syntyisi tokkuraisena tms. Hyvin se menee, kun on äidillä asenne kohdillaan :)

Vierailija
16/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pystyy synnyttämään ilman kivunlievitystä. Jos ei pystyisi ja olisi kautta aikojen pystynyt, ei olisi ihmiskuntaa. Jos ei ole muuta vaihtoehtoa, niin silloin synnytetään. Ihan turha puhua mistään kestämisestä. Eihän siinä enää voi asiaa peruuttaa.

Vierailija
17/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:05"]

Olen synnyttänyt kaksi kertaa ilman kivunlievitystä. Olisin ehtinyt saada, mutten halunnut. Kipeää teki, makasin avautumisvaiheet sängyssä kyljellään, pari-kolme tuntia meni ponnistusvaiheeseen. Oikeanlainen hengittäminen auttoi. Ponnistusvaiheet nopeita, 5-15 min. Suosittelen kokeilemaan, on mukavaa haastaa itsensä ja kokea luonnollinen synnytys. En halunnut myöskään, että vauva saa turhaan lääkkeitä ja syntyisi tokkuraisena tms. Hyvin se menee, kun on äidillä asenne kohdillaan :)

[/quote] "En halunnut myöskään, että vauva saa turhaan lääkkeitä ja syntyisi tokkuraisena tms. Hyvin se menee, kun on äidillä asenne kohdillaan :)" Mitali iälle äidille joka ajatteli lapsena parasta ja jolla on asenne kohdillaan, nurkkaan häpeämään te lääkkeisiin turvautuneet naiset kun asennevamman takia vaarannatte lapsianne!

Vierailija
18/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:02"]Minä 4 kertaa. Pelkään piikkejä... Hyvin on mennyt, hengittämällä, liikkumalla ja keskittymällä. Ilokaasua olen kyllä ottanut.
[/quote]

Eli pilkkua viilaten.. Ei ole luomusynnytys
[/quote]
No en mä oo mihinkään luomusynnytykseen pyrkinytkään, en vaan oo halunnut mitään puudutuksia enkä kipupiikkejä tms...

Vierailija
19/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset synnytin niin. Ei jäänyt mitään kammoa, koska valitsin itse tuon tavan. Synnytykset eteni niin rivakasti ja luonnollisen oloisesti, etten kokenut tarvetta kivunlievitykseen - kokemus oli pelkästään positiivinen.

Vierailija
20/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen kokemus, nopeasti ohi. Koko synnytys hämärän peitossa kivun takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä