Hormonikierukasta (Mirena) huolimatta raskaaksi?
Olen menossa huomennna labraan varmistamaan raskauden. En missään nimessä saisi tulla raskaaksi erään lääkkeen vuoksi.
Lääkkeen aloituksen yhteydessä varmistettiin ehkäisy sekä poissuljettiin raskauden mahdollisuus, mutta nyt - vuosi myöhemmin - kotitesti näytti epäselvää plussaa.
Ilmeisesti mahdollisuus tulla raskaaksi hormonikierukan aikana on jotain kaksi tuhannesta.
Onko täällä ketään, jolla kierukka ei olisi ollut riittävä ehkäisy?
Kommentit (15)
Eli ei ilmeisesti vastaavia tilanteita.
Jospa se olikin tosiaan väärä plussa. Toivon sitä hartaasti vauvan näkökulmasta.
Ap
Vauvasi on terästä ja kylmillä hermoilla. Sisukas pieni suomalainen, ei taida pienet kierukat estää.
Kyllähän se jo peruskoulussa opetettiin että MIKÄÄN ehkäisymuoto ei ole 100% varma. Ja jos on kristittyjä uskominen niin ei edes se jalkojen ristissä pitäminen...
Minulle sanottiin aikanaan, että jos mirenasta huolimatta tulee raskaaksi, on syynä kierukan abortoituminen. Joidenkin naisten elimistöt puskee sen pois.
Anyway, en ole tulkut 20 vuoteen raskaaksi, kun minulla mirena on ollut.
Mirena ei ole niin tehokas kuin lääkärit väittävät. Se saattaa aiheuttaa kohdunulkoisen raskauden, koska ehkäisyteho ei ole niin hyvä munanjohtimissa ja hedelmöittynyt munasolu saattaa kiinnittyä myös sinne eikä pelkästään kohtuun, missä Mirena kyllä ehkäisee. On ihan lähipiirin kokemus tällaisesta hengenvaarallisessa tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke?
En halua sanoa, mutta tässä ote netin tuloksesta:
Raskaana olevat naiset eivät saa käyttää valmistetta. Tämä lääke voi aiheuttaa vakavaa haittaa sikiölle (lääkkeen sanotaan olevan teratogeeninen) se voi aiheuttaa vakavia poikkeavuuksia sikiön aivoissa, kasvoissa, korvissa, silmissä, sydämessä ja tietyissä rauhasissa (kateenkorva ja lisäkilpirauhanen).
Et saa tulla raskaaksi kolmeen vuoteen hoidon päätyttyä, sillä elimistössäsi voi yhä olla lääkeainetta.
Ap
Minä en ymmärrä kierukan hehkutusta.Aivan liian epämääräistä. Pysyykö paikallaan, tuleeko kohdunulkoinen, tuntuuko langat, tulerko kipuja, yms. sivuvaikutuksia, lisäksi monella vuoto loppuu, joten raskaus voi olla vaikka miten pitkällä, ennen kun sen huomaa...
Ei ikinä tule mulle kyseistä kapistusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä kierukan hehkutusta.Aivan liian epämääräistä. Pysyykö paikallaan, tuleeko kohdunulkoinen, tuntuuko langat, tulerko kipuja, yms. sivuvaikutuksia, lisäksi monella vuoto loppuu, joten raskaus voi olla vaikka miten pitkällä, ennen kun sen huomaa...
Mikä olisi mielestäsi parempi? Minun oli suostuttava joko kierukkaan tai implanttiin, tai vaihtoehtoisesti kahteen eri ehkäisymenetelmään eli esimerkiksi ehkäisypillerit plus kondomi.
Ap
Hormonikierukka voi karata vatsaonteloon, jolloin se ei ehkäise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke?
Raskaana olevat naiset eivät saa käyttää valmistetta. Tämä lääke voi aiheuttaa vakavaa haittaa sikiölle (lääkkeen sanotaan olevan teratogeeninen) se voi aiheuttaa vakavia poikkeavuuksia sikiön aivoissa, kasvoissa, korvissa, silmissä, sydämessä ja tietyissä rauhasissa (kateenkorva ja lisäkilpirauhanen).
Et saa tulla raskaaksi kolmeen vuoteen hoidon päätyttyä, sillä elimistössäsi voi yhä olla lääkeainetta.
Ap
Tämä on huuhaata. Kun hormonikierukan poistaa, saa saman tien tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke?
Ap
Tämä on huuhaata. Kun hormonikierukan poistaa, saa saman tien tulla raskaaksi.
🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyteho sama tai parempi kuin sterilisaatiolla. Lankoja ei tarvitse tunnustella muuten vain nykyohjeiden mukaan. 8 vuotta ehkäisyä saa nykyään Kyleenalla, että alkaa olla aika halpaa pillereihin ja koettuihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä tule mulle kyseistä kapistusta.Ehkäisyteho sama tai parempi kuin sterilisaatiolla. Lankoja ei tarvitse tunnustella muuten vain nykyohjeiden mukaan. 8 vuotta ehkäisyä saa nykyään Kyleenalla, että alkaa olla aika halpaa pillereihin ja koettuihin verrattuna.
Parempi kuin sterilisaatiolla? Kuinka voi tulla raskaaksi jos munanjohtimet on poistettu?
Up