Peukutusketju • karkit
Peukku ylös - nam
Peukku alas - hyi
Laittakaa nimellä (ei esim. suklaa, vaan Fazerin Sininen)
Aloitan: Aarrearkku-pussi
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:21"]
Salmiakki on hirveetä! Muissa maissahan sitä oudoksutaan, eikä sitä pidetä edes karkkina vaan suurinpiirtein jonain suolapallerona johon on lisätty viinikumia. Suomalaiset tykkäävät siis suolapalleroista. Suomalaisilla on jokin geenivirhe makutottumuksessa.
[/quote]
Blablabla, missä helvetin muissa maissa? Ihan Voicesta tämän luit? :D Hyvin uppoaa mm. ruotsalaisille, tanskalaisille, hollantilaisille ja saksalaisille. Kaikissa maissa salmiakkia ei tietysti tunneta, eikä sitä siksi kannata tuliaisina viedä, mutta entä sitten?
[/quote]
Mun ranskalainen miehen rakastaa salmiakkia ja olen sitä usein tarjoillut ranskalaisille vieraille pienen varoituksen saattelemana. Osalle maistuu, osalle ei.
Maraboun se kupliva suklaapatukka
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:41"]
Ainoa hyvä makeinen on mielestäni suklaa. Esim. salmiakki on pahaa, en ymmärrä suomalaisten makua, miten salmiakki voi muka olla hyvää? Sehän on väkevää ja suolaista, eikä sitä pysty syömään paria kappaletta enempää, että se alkaa maistua liian väkevälle.
[/quote]
Jos sinä et ymmärrä, se ei tarkoita, että olet oikeassa. Suomalaiset eivät edes ole ainoita, jotka syövät salmiakkia ja suolaista lakua mm. tanskalaiset ja hollantilaiset jakavat suomalaisten kanssa saman salmiakkihimon. Minä taas en pidä mistään hedelmäkarkeista, mutta en silti väitä kaikkien muiden olevan "väärässä", kun niitä syövät.
Rainbow-salmiakkiputket. Multa heti kymmenen peukkua.
Eiköhän joka maassa ole omat omituisuutensa.