Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko suostua iltatöihin

Vierailija
18.07.2015 |

Tunnistamisen vuoksi muutan tarinaa vähän. Olen pienessä firmassa sihteerin tapaisena. mulla töissä tulee välillä hiljaisia hetkiä. Päädyimme yhteisymmärryksessä, että alan tehdä itse homman, joka on tähän asti ulkoistettu, koska osaan sen homman tehdä. Siinä on sellainen ongelma, että hommaa ei voi tehdä, jos muita on paikalla, en halua selittää miksi. No meillä esimies ja toinen suunnittelija ovat usein palavereissa yms ja paljon yhtä aikaa pois, joten sovittiin, että teen nämä hiljaisena aikana tuolloin kun ovat poissa. Nyt meille tuli samoihin tiloihin tekemään töitä pomon lähisukulainen joka tekee hommia itsenäisenä yrittäjänä. Hän on paikalla aamusta iltaan ja välillä ylikin neljän.

Pomo on nyt sitä mieltä, että minun pitäisi tuo lisähomma tehdä iltaisin ja niinä päivinä, kun tuo tyyppi voi lähteä ajoissa, se on tehtävä kerran viikossa tai kahdessa ja aikaa menee 2-4 tuntia. Minä sanoin, että jos teen sen iltatyönä, silloin siitä on maksettava erillinen palkkio tai mieluiten ylityökorvaukset. pomo on sitä mieltä, että se riittää että otan tunnin tunnista ja mulla lukee työsopimuksessa "muut työnantajan määräämät tehtävät". Siinä on kuitenkin työaika 8-16, joten mielestäni se eiole työsopimuksen mukainen, tehtäväkään ei ole sopimuksen mukaista, mutta lupasin sen tehdä alunperin joutoaikoina. 

TES:ta noudatetaan, kyseessä on suunnittelu- ja konsulttiala. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sinulle sopii, että jos ei ole töitä niin ei makseta palkkaa? Eli lyhennetään työaikaasi esim. 25 tuntiin viikossa ja tuosta 2-4 tunnista tehdään erillinen sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan kysymään liitosta apua. Ei pomosi voi noin toimia.

Vierailija
4/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:57"]

Varmaan sinulle sopii, että jos ei ole töitä niin ei makseta palkkaa? Eli lyhennetään työaikaasi esim. 25 tuntiin viikossa ja tuosta 2-4 tunnista tehdään erillinen sopimus.

[/quote]

Kyllä se sopii, mulla on toinenkin harrastusmuotoinen työ, johon riittäisi aikaa enemmän sitten - ei kuitenkaan blogin pito ;). Tuo sopisi oikeastaan tosi hyvin. Mutta mun pitää olla päivystämässä ja työaikani on nimenomaan 8-16, ei edes liukuva. 

Vierailija
5/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää, että nyt on kiireinen aika ja minulla ei ole varsinaista joutoaikaa edes ollut pitkään aikaan. Eilen vaan otin ja sanoin että nyt koneet kiinni, koska mulla pitää tehdä tämä homma ja muut narisivat, mutta sanoin, että anteeksi, mutta en jää perjantaina iltatöihin. 

En minä korvaamaton ole, mutta talon tavoille ja esimiehen omalaatuisuuteen oppiminen vie aikansa.  Saatan joskus joutua odottamaan töitä sen takia, että tämä on jonkun kaverinsa kanssa (ei välttämättä edes yhteistyökumppaneiden) kolmen tunnin lounaalla tai hoitelemassa puoli päivää omia asioitaan, vaikka on kiireistä. Minun työni eivät aina ole itsenäisiä, vaan ensin joudun odottamaan että muut saavat osansa tehtyä. Oma on firmansa, joten ne lounaat ovat oma asiansa, mutta tämän takiaan noita luppoaikoja juuri tulee. 

Vierailija
6/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ joka oli aiemmin ulkoistettu ja sitä ei voi tehdä muiden aikana? Jos kyse on siivouksesta niin sen voi tehdä muiden aikana vaikka he väittäisivät mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän