Miten kuvailisit suomalaista naamaa?
Minulle sanottiin ulkomailla, että olen ihan suomalaisen näköinen. Ei taida olla mikään kohteliaisuus...
Suomalaiset tosiaan erottaa ulkonäöstä ulkomaillakin, mutta osaisiko joku yksilöidä, että mistä?
Kommentit (29)
Pyöreitä ja isoja naamoja täällä on.
Kaikki on saman väristä: ihonväri, hiukset, kulmakarvat, silmäripset, iirikset, huulet, vaatteet, kengät :)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:34"]
Epävarma, pälyilevä katse. Siitä parhaiten tunnistaa.
[/quote]
Asun pk-seudulla, enkä näe tuollaisia epävarmoja pälyileviä katseita. Ilmeisesti suomalaisten ominaisuus ulkomailla. Eivätkö muut ole ollenkaan epävarmoja ollessaan ulkomailla?
Suomalaisilla, etenkin idän puoleisillä on jotain uralin mutkan geeniperimää joka tekee sen aasialaisvaikutelman. Monella on raskaat luomet ja vinot silmät ja sellanen leveä pyöreä littana naama ja pyöreä nenänpää. Siitä aasialaisvibat. Joillain ne on oikeesti tosi selkeitä ja jos vaihtaisi värityksen tummempaan niin menisi ihan aasialaisesta.
Tyypillinen keskivertosuomalainen:
- vaalea pullava ihonväri
- vaaleat hailakat silmät, raskaat luomet
- ohuet hiekan väriset suorat hiukset
- pyöreä nenänpää
- leveä naama, heikko leuka
- persjalkainen, yleensäkin aika raskasrakenteinen (helppo taapertaa hangessa jne.)
Ei sillä, itselläni on germaanista verta ja omat vanhemapani on pitkiä ja suorapiirteisiä. Silti, se idän vaikutus näkyy ja mulla on vähän vinot silmät ja aika leveä naama ja nenä ei nyt ole mitenkään terävä sekä oon luustoltani aika roteva, tai siis en mitenkään hentoinen ja kapea. Onneksi kuitenkin silmät ei ole sentään syvällä päässä ja multa löytyy leuka eikä naama ole vaan sellanen muodoton leveä. Koen kyllä näyttäväni aikalailla tyypilliseltä suomalaiselta, maailmalla ehdotetaan yleensä jotain slaavilaista tai siis luullaan usein että olen jostain Ukrainasta.
Tiedättekö sellasen suomalaisen miehen prototyypin joita näkee ihan _vitusti_, sellanen lyhyt, reilusti ylipainoinen mies jolla kalju, pyöreä nenä, mustat vaatteet, pyöreä naama. Kattokaa joskus ympärillenne, noita näkee niin usein. :D
Ulkomamma vastaa asiaa joskus pohdiskelleena: Suomalaiset ovat kiltin näköisiä. Pienet kasvonpiirteet (ei uhkaavaa kotkannokkaa, tulisia silmiä tai teräviä kulmia), kaikki on jotenkin ystävällisen pientä ja tasaista. Niin miehillä, naisilla kuin lapsillakin. Ei mitään hyökkäävää.
Jo ruotsalaisissa on enemmän hyökkäävyyttä, siniset silmät ovat kovemman väriset ja kasvojen luusto terävämpi.
Suomalaiset ovat aina hyvin lähestyttävän näköisiä :)
Suomalaiset ei erotu massasta. Hiljaisia ja tuijottavat muita ihmisiä
Ihan kaunis kansa tämäkin on, mutta toki täälläkin suurin osa ihmisistä on taviksia. Ainakin mielestäni suomalaisnaisten keskiarvokuva nousee ihan edukseen tässä kuvasarjassa, jossa satojen ihmisten kuvista on otettu keskiarvo maittain:
https://leadingpersonality.wordpress.com/2013/09/30/average-faces-of-men-and-women-around-the-world/
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:48"]Nuoret parikymppiset on jo huomattavasti edustavampia, kuin nämä 30+muijat, ketkä on jämähtäny ysäri, kasari tyyliin, eivät ymmärrä, että aika on ajanu ohi.
[/quote]
Ehkä niitä vaan ei kiinnosta? Miksi pitäisi väkisin yrittää pysyä muodin aallonharjalla. Useimmilla on varmaan muutakin elämää.
[/quote]Sitten ihmetellään miksi miehet kiinnostuu nuoremmista, kannattaiskohan edes vähän nähdä vaivaa, ellette halua loppuelämää vietellä yksikseen selipaatissa eläen, karu totuus on tänpäivän nuoret naisenalut on kovaa huutoa.