Miksi minua luullaan kehitysvammaiseksi?
Olen 19-vuotias nuori nainen. Minulla on lievä ärrävika, jonka takia minua luullaan kehitysvammaiseksi. Jopa puhutaan kuin pienelle lapselle. Haloo, jos en jotain kirjainta osaa sanoa, ei se tee minusta älyllisesti rajoittunutta!
Kommentit (32)
Olet lyhyt lihava valju kääpiö, joka käy hitaalla ja ehkä tuijotat oudosti suu auki? Arvailen vain, tuollaista voisi pitää vammaisena.
Mulla on ärrä vika ja ei mua kyllä ole kukaan koskaan luullut kehitysvammaiseksi? :D niin ja kävin nuorempana puheterapiassa monta vuotta enkä siltikään oppinut ärrää. En kyllä kauheasti nähnyt vaivaakaan sen eteen, ei se mua haittaa, joten miksi se haittaisi muita?
No kyllä aika taukki saa olla jos ei 19 vuotiaana osaa puhua.
Koska olet vammainen.
T. Äitisi
Emme koskaan hennonneet kertoa totuutta, koska pärjäsit kuitenkin ihan kivasti.
Ps. Koita pitää suu kiinni kun et puhu. Olet rakas.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:02"]
Olen 19-vuotias nuori nainen. Minulla on lievä ärrävika, jonka takia minua luullaan kehitysvammaiseksi. Jopa puhutaan kuin pienelle lapselle. Haloo, jos en jotain kirjainta osaa sanoa, ei se tee minusta älyllisesti rajoittunutta!
[/quote]
Oletko varma? Joskus ihminen on sokea itselleen.
En tiedä miksi mua naurattaa nämä vastaukset :D
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 11:23"]
En tiedä miksi mua naurattaa nämä vastaukset :D
[/quote]
Koska olet kehari?
Asun englanninkielisessä maassa ja täällä on tuskaa sanoa nimeni kun joka kohdassa pärisee, tyyliin Risto-Rainer Räppääjä. Eikä KUKAAN koskaan osaa sanoa ärrää saatikka ymmärrä, että yritän tässä vain sanoa nimeni. Katsotaan kuin vajaata tai lyödään luuri korvaan jos yritän esitellä itseni. Että voi sitä käydä näinkin päin.
Huoh. R-"vikaa" ei opi enää kun herkkyyskausi sen oppimiselle on mennyt ohi. Ehkä 1 tuhannesta pystyy siihen eikä vieläkään tiedetä, että miksi juuri se henkilö jne.
Tarkoitin tietenkin, että R-äännettä ei opi enää, en sitä vian oppimista. :)
Huh itse olin kans hyvin arka lapsi, ja juuri vastaavien asioiden takia jouduin usein opettajien kiusaamaksi. Sain rohkeutta ajan kanssa rohkeiden kaverieni johdosta. Sain kai itsevarmuutta kun kelpasin ihmisille joita ihailin sanavalmiudesta ja sosiaalisuudesta.