Köyhyys periytyy
Mun molemmat vanhemmat ovat työttömiä sekä veljeni. Itse myös ollut aina työttömänä. Päivääkään en ole ollut työelämässä ellei kursseja ja kuntouttavia lasketa. Kai se niin on että köyhään perheeseen syntyneet perivät köyhyyden. Ei ole niitä suhteita joita tarvitaan että nykyaikana voi työllistyä. Nykyään enää edes töitä hae koska ei se tuota tulosta. Ennen hain paljonkin töitä mutta en enää jaksa.
M24
Kommentit (4)
Itse olen työtön, mutta vanhempani ovat olleet koko ikänsä töissä ja molemmilla on oma omistusasunto. Rikkaus ei tosin periydy, koska kerkeän varmaan itse kuolla, tai jäädä jo eläkkeelle ennen kuin vanhempani lähtevät, joten en heidän omaisuudestaan hyödy yhtään mitään.
Olen keskituloisesta perheestä, vanhemmilla molemmilla vakkariduunit, minulla ja veljellä talous kunnossa. Mutta siskomme on patalaiska kotona röhnöttäjä joka ei ole ikinä saanut mitään aikaan. Elää roskaruualla ja kittaa viinaa minkä kerkiää. Ikinä ei ole rahaa mihinkää, jatkuvasti soittelee ja ruinaa ruokarahaa. Koskaan en mitää anna. Joskus olen vienyt terveellistä ruokaa kassillisen jääkaappiin jossa ne ovat viikonkin päästä koskemattomana. Vanhemmat ihan luovuttanut jo, veli vie joskus ulos syömään. Todella ahdistava tapaus.
Köyhyys, laiskuus ja tyhmyys periytyvät.
Ei se aina noinkaan mene. Mutta, jos vanhemmilla ei ole keinoja kannustaa lastaan ja ohjata lastaan, lapsi helposti kasvaa alisuoriutujaksi. Eikä pettymysten edessä jaksa enää yrittää.
Jos sulla on jotain mt-puolen häikkää, tai oppimisvaikeuksia tai neurologisia vaikeuksia, ne on todennäköisesti peritty vanhemmilta ja tilanne on vaikea jos ei ole kapasiteettia oppia ja työskennellä. Jos taas sulla ois kykyä työskennellä, mut olet valinnut väärän ammatialan juuri kun maassa on massiivinen lama, niin silloin sun kannattaa vaan kerätä voimat ja yrittää vielä, jollain muulla ammatitalalla. Olet nuori ja nuorten tilanne on nyt hankala. Mut vielä tulee paremmat ajat, on aina tulleet laman jälkeen.