Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emättimen laskeuma, ovatko nämä vaivat yleisiä?

Vierailija
14.10.2022 |

Ja korjaantuvatko joskus itsestään?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut olevan kenelläkään. 

Vierailija
2/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä seuraa roikkopillu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplasta alkaa nätit tytöt laskeutua siinä kolmenkympin kohdalla ja alkaa tavaraa irrota kun huomaavat ilman vauvoja olevan sinkkuna.

Vierailija
4/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman laskeumat ovat erittäin yleisiä synnyttäneillä ja/tai ylipainoisilla vanhemmilla naisilla.

Leikkaushoito on mahdollinen, mutta joskus vaiva on uusiva joten sitä leikkausta yritetään lykätä mahdollisimman kauas

käy gynellä, hän osaa sanoa auttaisiko lantiopohjan treenaaminen sinun vaivaasi.

Huom. en ole lääketieteen tuntija, mutta useampi tuttu on tämäntapaisista vaivoista kärsinyt.

Vierailija
5/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä noita joissa vaan "takaseinä" hieman pullistuu, ei välttämättä näy ulos, mutta gynekologi näkee.

Vierailija
6/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita emättimen laskeumassa on? Ei ainakaan tietääkseni ole, yhden lapsen olen synnyttänyt. Ymmärtääkseni yleisempää, jos on paljon lapsia. Silti tuon oireita en tiedä...

Vierailija
7/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tihentynyttä virtaasamisen tarvetta, painon tunnetta alavatsalla.

Vierailija
8/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laskeumat. Saaneet alkunsa raskauksista. Kudostyyppi vaikuttaa paljon, tuleeko laskeumia vai ei. Mikään lantiopohjanjumppa ei auta.

Virtsarakon laskeuma on korjattu verkolla (maksoin itse yksityisellä). Peräsuolen laskeuman leikkauksen onnistumisprosentti on surkea, vain 30%, joten leikkausta yritän vielä vältellä, vaikka oireet ovat jokapäiväisiä.

Ap:lle vielä: ei korjaudu itsestään. Iän myötä, varsinkin vaihdevuosissa, oireet vain pahenevat.

Mene gynelle tai julkiselle, hanki tietoa, keskustele kirurgien kanssa. On tärkeää, että käyt keskusteluja asiaan perehtyneen kirurgin kanssa, joka tietää riskit. Laskeumat ovat yllättävän yleisiä, vaikka niistä ei puhuta.

Vierailija
9/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivoja joita varmasti on monellakin, mutta harvemmin varmaan niistä puhutaan. Kaikenlaisia tukirenkaita ja jumppajuttuja on olemassa, viimeisenä sitten leikkaus jos vaiva haittaa elämää huolimatta muista hoidoista. 

Vierailija
10/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laskeumat. Saaneet alkunsa raskauksista. Kudostyyppi vaikuttaa paljon, tuleeko laskeumia vai ei. Mikään lantiopohjanjumppa ei auta.

Virtsarakon laskeuma on korjattu verkolla (maksoin itse yksityisellä). Peräsuolen laskeuman leikkauksen onnistumisprosentti on surkea, vain 30%, joten leikkausta yritän vielä vältellä, vaikka oireet ovat jokapäiväisiä.

Ap:lle vielä: ei korjaudu itsestään. Iän myötä, varsinkin vaihdevuosissa, oireet vain pahenevat.

Mene gynelle tai julkiselle, hanki tietoa, keskustele kirurgien kanssa. On tärkeää, että käyt keskusteluja asiaan perehtyneen kirurgin kanssa, joka tietää riskit. Laskeumat ovat yllättävän yleisiä, vaikka niistä ei puhuta.

Minkälaisia oireita sulla oli virtsarakon laskeumasta ja auttoiko leikkaus siihen?

Mulla on virtsarakon laskeuma ja mietin leikkausta niin siksi kiinnostaa kuulla.

Vierailija
11/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tollasia oireita :o siis usein pissahätä ja välillä alavatsalla sellanen painon tunne....

Vierailija
12/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä, vaihdevuosissa kohta ollaan tosiaan. -ap

Vierailija
13/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia oireita sulla oli virtsarakon laskeumasta ja auttoiko leikkaus siihen?

Mulla on virtsarakon laskeuma ja mietin leikkausta niin siksi kiinnostaa kuulla.

Koko ajan pissahätä, housuun lirahti lähes päivittäin. Mihinkään ei voinut mennä kun piti aina varmistaa, että on vessa lähellä. Haittasi jo työntekoa, koska vessassa sai juosta yhtenään ja aina piti olla varahousuja/Tenat mukana.

Leikkauksessa laitettiin verkko tukemaan virtsarakkoa. Leikkaus maksoi aikoinaan 1500 euroa ja oli joka euron arvoinen! Ihanaa kun ei tarvitse miettiä elämäänsä sen mukaan, missä on vessa.

-nro 8-

Vierailija
14/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan pissahätä, housuun lirahti lähes päivittäin. Mihinkään ei voinut mennä kun piti aina varmistaa, että on vessa lähellä. Haittasi jo työntekoa, koska vessassa sai juosta yhtenään ja aina piti olla varahousuja/Tenat mukana.

Leikkauksessa laitettiin verkko tukemaan virtsarakkoa. Leikkaus maksoi aikoinaan 1500 euroa ja oli joka euron arvoinen! Ihanaa kun ei tarvitse miettiä elämäänsä sen mukaan, missä on vessa.

-nro 8-

Onpa hyvä, että sulla leikkaus auttoi ja noin häiritsevät oireet hävisivät! Oliko sulla paineentunnetta alapäässä ja hävisikikö se?

Mulla virtsakarkailee yskiessä, liikkuessa ym. Ja paineen tunnetta on välillä päivittäin. Ei siis noin paha oireile kuin sulla, mutta haluaisin yskiä ilman karkailua ja liikkua ilman tenoja.

Vierailija
15/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä bussissa mun vieressä istui nainen, joka puhelimessa kertoi jollekin ko. vaivastaan. Aiheuttaa kipua ja virtsan karkailua ja yhdyntä on mahdotonta. Kuulemma omilla sormilla työntää emätintä takaisin. Odottaa aikaa johonkin verkotukseen. Sain enemmän tietoa kuin halusinkaan.

Vierailija
16/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nro 8-

Onpa hyvä, että sulla leikkaus auttoi ja noin häiritsevät oireet hävisivät! Oliko sulla paineentunnetta alapäässä ja hävisikikö se?

Mulla virtsakarkailee yskiessä, liikkuessa ym. Ja paineen tunnetta on välillä päivittäin. Ei siis noin paha oireile kuin sulla, mutta haluaisin yskiä ilman karkailua ja liikkua ilman tenoja.

Ei ole paineentunnetta alapäässä. Eikä virtsa karkaile enää, ei edes yskiessä eikä pomppiessa. Ennen leikkausta ei tarvinnut edes mitään tehdä kun jo lorisi.

-nro 8-

Vierailija
17/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä päivänä bussissa mun vieressä istui nainen, joka puhelimessa kertoi jollekin ko. vaivastaan. Aiheuttaa kipua ja virtsan karkailua ja yhdyntä on mahdotonta. Kuulemma omilla sormilla työntää emätintä takaisin. Odottaa aikaa johonkin verkotukseen. Sain enemmän tietoa kuin halusinkaan.

Itselläni ei ole koskaan ollut kipuja, ei minkään laskeumaan liittyvän suhteen.

Yhdyntä on aina onnistunut, olen parisuhteessa eikä mies ole koskaan valittanut asiaan liittyen. Asiasta on puhuttu, minun aloitteestani ja mies on aina sanonut, ettei häneen vaikuta ja mahdolliset korjaustoimenpiteet ovat minun asiani ja minua varten. Korostanut aina, ettei hänen takiaan tarvitse mitään korjata, hänelle olen edelleen hyvä. Tässä varmasti auttaa pitkä parisuhde (yli 40v kestänyt) ja tunneside.

-nro 8-

Vierailija
18/20 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä kuulu seksi-palstalle?

Vierailija
19/20 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaudesta keskusteleminen kuuluisi seksi-palstalle? Sanoisitko samaa vaikka syövästä?

Vierailija
20/20 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se vauva tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän