Anoppi sisustanut meillä mun loman aikana!
Tulin illalla kotiin kahden viikon lomareissulta. Mies oli ollut yksin kotina paitsi että anoppi oli käynyt vähän pitämässä aikamiespoikansa taloutta. Meidän ja erityisesti mun tavaroita on viety kirpparille ja kaatopaikalle. Matot on vaihdettu rumiin räsymattoihin, mun vanha laiskanlinna on ties missä ja vanha keinutuoli tuotu tilalle anopin kotoa. Kaikki mun pikkutavarat ja koriste-esineet on poissa kun anoppi ei ymmärrä miksi sellaisia pitää olla. Sängynpeite on vaihdettu myös. Tekstasin anopille etten ole ilahtunut ja että poikansa muuttaa tavaroiden kanssa takaisin lapsuudenkotiinsa viikonlopulla. Käskin miestäni häipymään talosta maanantaihin mennessä ja ajoin 300 km mökille. Tämä taisi olla tässä.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:57"]Provossa ontuu myös se että joku on kaksi viikkoa lomamatkalla ilman miestään. [/quote] Niin ihmeelliseltä kuin se sinusta saattaa tuntuakin, kaikki eivät aina saa lomaa samaan aikaan.
[/quote]
Mun mies oli reilun viikon reissussa ilman mua. Miten voi vieläkin olla imisiä jotka eivät päästä puolisoitaan lomareissulle ilman että pitää itte olla kyttäämässä joka hengenveto?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:17"]Kiikkutuoli alkoi olla jo liikaa. Muuten melko hyvä. [/quote] Joo, ymmärrän hyvin ettet usko minua. Vaikeeta tätä on nimittäin uskoa itsekin. Minusta ne räsymatot oli kaikista kauheimmat. Ja niitä on tehty jossain todella pitkän aikaa ja suunnuteltu tätä juttua. Ap
[/quote]Mä uskon, koska meillä oli alkuun sam,analista ja vieläkin olisi, jos emme olisi muuttaneet pois hänen läheltään. edelleenkään mies ei ikinä vastusat äitiään. yli 40 v olen kestänyt.
Olet kohtalotoverini ap. Minun anoppi samanlainen järjestelijä. Piti minua kymmenen vuotta pilkkanaan kunnes sekoso ja oli piirillä hoidettavana joitakin kuukausia. Parin laitosreissun jälkeen anoppi mennyt onnekseni niin huonoon kuntoon ettei kykene etes matkustamaan ja nyt ei ole häntä näkynyt eikä kuulunut puoleen toista vuoteen.
Onnittelen että teet ratkaisevan askeleen elämässäsi, voi hyvin!!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:38"]
Olet kohtalotoverini ap. Minun anoppi samanlainen järjestelijä. Piti minua kymmenen vuotta pilkkanaan kunnes sekoso ja oli piirillä hoidettavana joitakin kuukausia. Parin laitosreissun jälkeen anoppi mennyt onnekseni niin huonoon kuntoon ettei kykene etes matkustamaan ja nyt ei ole häntä näkynyt eikä kuulunut puoleen toista vuoteen.
Heh, vieläkö siellä Pohjanmaalla puhutaan piiristä?
Onnittelen että teet ratkaisevan askeleen elämässäsi, voi hyvin!!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:07"]Tulin illalla kotiin kahden viikon lomareissulta. Mies oli ollut yksin kotina paitsi että anoppi oli käynyt vähän pitämässä aikamiespoikansa taloutta. Meidän ja erityisesti mun tavaroita on viety kirpparille ja kaatopaikalle. Matot on vaihdettu rumiin räsymattoihin, mun vanha laiskanlinna on ties missä ja vanha keinutuoli tuotu tilalle anopin kotoa. Kaikki mun pikkutavarat ja koriste-esineet on poissa kun anoppi ei ymmärrä miksi sellaisia pitää olla. Sängynpeite on vaihdettu myös. Tekstasin anopille etten ole ilahtunut ja että poikansa muuttaa tavaroiden kanssa takaisin lapsuudenkotiinsa viikonlopulla. Käskin miestäni häipymään talosta maanantaihin mennessä ja ajoin 300 km mökille. Tämä taisi olla tässä.
[/quote]
En usko tätä tarinaa.
Ei mene läpi, ei jatkoon!
Ei kukaan noin vaan lannistuisi siitä, että omat tavarat olisivat kadonneet ja heivaisi vain miestä pihalle. Todellisuudessa alkaisi vimmattu tavaroiden hankinta takaisin, aluksi tekemällä poliisille rikosilmoituksen. Se nimittäin auttaisi saamaan takaisin niitä tavaroita, joita joku olisi 'vilpittömässä mielessä' ostanut vaikka kirppareilta.
Ei tämä provo siihen anoppiin kärähtänyt vaan aloittajaan itseensä, yllämainituista syistä.
Toiseksi kukaan ei asuisi sellaisen miehen kanssa, jolla olisi tuollainen äiti.
Olis kyllä "kiva" jos tämä olisi totta mutta en usko.
Ei, anopille ei todellakaan tekstata " en ilahtunut" vaan soitetaan " KAIKKI TAVARAT TAKAISIN JA HETI!". Niin minä ainakin tein, ja samalla selvensin anopin suvulle, että älkää koskeko minun tavaroihini. Kyllä harmitti suunnattomasta, kun oli esim. pyykätty joku suurella rakkaudella käsin tehty hieno vauvanvaate pilalle, vaikka se ei edes ollut pyykissä.
uskon, koska oma anoppini osoitti ruota samaa taipumusta kun vielä asuimme samassa kaupungissa. hän ehti ehdotella, että kävisi ostamassa meille " kunnon verhot ja päiväpeitot" kun meidän makumme mukaiset eivät olleet " kunnollisia". raahasi meille kauheita astioita ja tekstiilejä. jo siinä vaiheessa tein kyllä ihan selväksi ettei meillä sisusta muut kuin minä ja mieheni. tilanne rauhoittui vasta kun muutimme toiselle paikkakunnalle:anoppi ei matkusta, joten ei käy meillä eikä pääse sisustamaan.
Mulla töksähti tuohon tekstariin.
Provossa ontuu myös se että joku on kaksi viikkoa lomamatkalla ilman miestään.
Jos ei itse ole törmänny kauhuanoppiin niin jo ollaan huutamassa porvoota...
Mä ap tunnen niin sun tuskan!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:57"]Provossa ontuu myös se että joku on kaksi viikkoa lomamatkalla ilman miestään.
[/quote]
Niin ihmeelliseltä kuin se sinusta saattaa tuntuakin, kaikki eivät aina saa lomaa samaan aikaan.
Oliko ongelma siinä, että sisutajana oli anoppi eikä mies kavereineen?
Kun nainen kavereineen sisutaa miehen kodin tämän reissatessa, niin hänhän on vain tehnyt miehelle palveluksen. Turhasta roinasta (miehen tavaroista) on päästy eroon ja tilalle on tullut parempaa/kauniimpaa eli naisen mielen mukaista huonekalua, tekstiiliä ja muuta tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:07"]Tulin illalla kotiin kahden viikon lomareissulta. Mies oli ollut yksin kotina paitsi että anoppi oli käynyt vähän pitämässä aikamiespoikansa taloutta. Meidän ja erityisesti mun tavaroita on viety kirpparille ja kaatopaikalle. Matot on vaihdettu rumiin räsymattoihin, mun vanha laiskanlinna on ties missä ja vanha keinutuoli tuotu tilalle anopin kotoa. Kaikki mun pikkutavarat ja koriste-esineet on poissa kun anoppi ei ymmärrä miksi sellaisia pitää olla. Sängynpeite on vaihdettu myös. Tekstasin anopille etten ole ilahtunut ja että poikansa muuttaa tavaroiden kanssa takaisin lapsuudenkotiinsa viikonlopulla. Käskin miestäni häipymään talosta maanantaihin mennessä ja ajoin 300 km mökille. Tämä taisi olla tässä.
[/quote]
En usko tätä tarinaa.
[/quote]
En minäkään. Että oikein sängynpeitekin vaihdettu, joopa joo.... Ap hillitysti tekstaa anopille "en ilahtunut", mun kohdalla anoppi olis jo mullan alla. Yritä ap uudestaan, hillitse vähän mielikuvitusta. Olisin uskonut, jos vaikka vain muutama matto ja verhot olisi vaihdettu, mutta että koriste-esineet/pikkutavarat, tuoli ja tuo päiväpeitto, niin ei....
Itse asiassa mä pitäisin paremminkin todennäköisenä, että tuollaisia on. Riittävän kiltti ja epäuskoinen miniä, siltä ottaa aikansa tajuta missä mennään. Samaten anopilla ottaa aikansa kokeilla, miten pitkälle voi mennä ennenkuin lähtee tukka omasta päästä. Siihen mennessä miniä on jo niin tottunut makaamaan tulessa, ettei älyä toimia ennen kuin anoppi kantaa häntä lapiolla.
Saako kysyä, missä päin maata noin kajahtaneita anoppeja löytyy?
Oikeasti kannattaa olla varovainen tuonsuuntaisen anopin kanssa, vaikka tämä ysilö olisi satuolento. Ei ole yksi ja kaksi miniää tässä maailmassa, joilta tuossa pelissä on lähtenyt henkikultakin. Jos anopille välähtää, että nythän hänen poikansa vasta onneton onkin, saatat olla vaarassa eron jälkeenkin jos huono säkä käy.
Eihän teillä ole lapsia?
Voihan näitä oman elämänsä sherlokkeja, joiden suurin saavutus on huutaa provoa joka ketjussa ylemmyydentuntoisina.