Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko ehdottaa tätä teinin exälle?

Vierailija
16.07.2015 |

Poikani erosi vähän aikaa sitten pitkäaikaisesta tyttöystävästään. Seurustelun aikana tyttöystävästä ehti tulla meille melkein perheenjäsen. Hän tuli tosi hyvin toimeen myös nuorimmaisemme kanssa, jolla ei oikein ole kavereita koulukiusaamisen (saatu jo kuriin) vuoksi. Hän on muutenkin ujo ja hidas ystävystymään, ja kiusaaminen teki sen, ettei hän oikein uskalla luottaa ihmisiin. Isoveljen tyttöystävän kanssa välit olivat ikäerosta huolimatta molemmin puolin hyvät. Mietin, kehtaisinko ehdottaa tytölle, että hän edelleen tapaisi välillä tytärtäni, kävisivät vaikka kaupungilla tai tekisivät jotain muita tyttöjen juttuja. Tarkoitus ei ole mitenkään painostaa nuoria takaisin yhteen, vaan tekisin tämän ainoastaan tyttäreni vuoksi. Pitäisikö pojalta kysyä onko ok ottaa tyttöön yhteyttä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lapsia, joten siinä mielessä vaikea sanoa. Mielestäni ei kuulosta ollenksan hullummalta idealta, mutta suosittelisin kuitenkin kysymään ensin pojaltasi mitä mieltä hän on asiasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millaisissa olosuhteissa ero tapahtui ja millaiset välit ex-parilla on. Jos ero oli riitainen tai jompikumpi särki sydämensä, ehdottomasti otatte koko perhe etäisyyttä tyttöön. Jos taas pari säilyi ystävinä, voi tuttavuus myös muun perheen kanssa jatkua.

Vierailija
4/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi tehdä tuota. Tai riippuu se nuorten suhteen päättymistavasta ja -syistäkin. Ymmärrän kyllä ajatustasi. Meillä myös nuorten suhde meni karille keväällä ja minä taisin olla se, joka sen synkimmin otti, olin tosi surullinen asiasta. 

Vierailija
5/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se sinun tyttösi voi oma-aloitteisesti pitää yhteyttä siihen tyttöön?

Vierailija
6/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää ex-tyttis haluaisi? Onko itse kiintynyt? Te ette sitä voi pyytää, mutta jep itse haluaa olla ystävä niin hyvä jos ei ole estettä, sen voi tuoda esille.
Nimim. Exän pikkusisko oli vieraana häissäni nykyisen mieheni kanssa, ihan itse ei nähty aikoinaan syytä miksi meidän ystävyys tulisi loppua vaikka minun ja veljensä suhde loppui. Minä olin silloin 24v, hän 16v.

Vierailija
7/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:31"]

Riippuu siitä, millaisissa olosuhteissa ero tapahtui ja millaiset välit ex-parilla on. Jos ero oli riitainen tai jompikumpi särki sydämensä, ehdottomasti otatte koko perhe etäisyyttä tyttöön. Jos taas pari säilyi ystävinä, voi tuttavuus myös muun perheen kanssa jatkua.

[/quote]

Ystäviä he eivät ole, eroon ei silti liittynyt mitään erityistä dramatiikkaa.

ap

Vierailija
8/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit ainakin kysyä. :) Minun veljeni ja exäni ovat edelleen kavereita, vaikka erosta on jo 11 vuotta enkä itse ole tekemisissä exäni kanssa. Tiedän vain että hän on edelleen veljeni kaveri. Turustuivat siis silloin kun olin exän kanssa yhdessä. Voisit siis kysyä mitä mieltä se poikasi exä itse on.

Vierailija
9/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:32"]

Miksei se sinun tyttösi voi oma-aloitteisesti pitää yhteyttä siihen tyttöön?

[/quote]

Ei vaan saa otettua yhteyttä. Ujous ja kiusaamisen heikentämä itsetunto, pelkää että tyttö ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Siksi ajattelin, että hoitaisin ensimmäisen yhteydenoton itse.

ap

Vierailija
10/14 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:33"]

Miksi tää ex-tyttis haluaisi? Onko itse kiintynyt? Te ette sitä voi pyytää, mutta jep itse haluaa olla ystävä niin hyvä jos ei ole estettä, sen voi tuoda esille. Nimim. Exän pikkusisko oli vieraana häissäni nykyisen mieheni kanssa, ihan itse ei nähty aikoinaan syytä miksi meidän ystävyys tulisi loppua vaikka minun ja veljensä suhde loppui. Minä olin silloin 24v, hän 16v.

[/quote]

Mielestäni tyttöystävä vaikutti aidosti viihtyvän tyttäreni seurassa, eikä vain kohteliaisuuttaan. Ja saahan hän tietysti kieltäytyä jos ei halua enää viettää aikaa tyttäreni kanssa.

ap

Vierailija
11/14 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä exältä josko voisi nähdä tytärtäsi! :) mutta kysy ensinnä lupa pojaltasi. Minunkin exäni "kaveeraa" edelleen veljeni kanssa, heillä ikäeroa 5 vuotta ja silti hyvin tulevat toimeen (erosimme kaksi vuotta sitten).

Vierailija
12/14 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:02"]Kannattaa kysyä exältä josko voisi nähdä tytärtäsi! :) mutta kysy ensinnä lupa pojaltasi. Minunkin exäni "kaveeraa" edelleen veljeni kanssa, heillä ikäeroa 5 vuotta ja silti hyvin tulevat toimeen (erosimme kaksi vuotta sitten).
[/quote]
Pakko lisätä, että eromme oli sopuisa ja pysyimme hyvinä ystävinä exän kanssa pitkään eronkin jälkeen. Jos poikasi ja hänen exänsä ero oli riitaisa, ei kannata tapaamista ainakaan ihan heti ehkä ehdottaa? :)

Vierailija
13/14 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ex tyttis heltiää kieltäytyä jos sinä kysyt, muuten hyvä idea. Mutta toisaalta nuorimmaisesi on opittava tutustumaan itse ja pääsemään yli traumoistaan sekä oppia hyväksymään ettei kaikki ihmissuhteet kestä ikuisesti.

Vierailija
14/14 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:33"]
Nimim. Exän pikkusisko oli vieraana häissäni nykyisen mieheni kanssa, ihan itse ei nähty aikoinaan syytä miksi meidän ystävyys tulisi loppua vaikka minun ja veljensä suhde loppui. Minä olin silloin 24v, hän 16v.
[/quote]
Ohis, mutta siis exäsi sisko tuli sinun nykyisen miehesi kanssa sinun häihisi? Eli siis veljensä ja sinun häihin, ja sinä myöhemmin pariuduit tuon exäsi siskon miehen kanssa? Vai tarkoititko että kun avioiduit nykyisen miehesi kanssa, oli exän sisko vieraana? Jos viimeinen niin suomen kieli ohoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän