Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini kertoi salaisuuden. Mitäs nyt?

Vierailija
16.07.2015 |

Mitä teen?

Lapseni kaverit 13-v ovat mielestäni aika rajattomia. Kesällä ei mm ole kotiintuloaikoja. Nyt kuulin, että ovat olleet yökylässä paikassa, missä vanhemmat olivat jättäneet samanikäisen yksin yöksi kotiin. Siellä oli käytetty nuuskaa. Ja nämä kaksi muuta olivat valehdelleen ristiin omille vanhemmilleen, että ovat toisillaan yötä. Ja kun kukaan ei soita perään voidaankin olla jossain ihan muualla kuin ns sovitaan....

Mitä minä teen? Pidänkö teinin salaisuuden? Vai otanko yhteyttä näihin vanhempiin, jotka eivät kysele perään? Jos otan puheeksi, oma teinini ei kerro minulle enää ikinä mitään...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Pidä salaisuus. Lapsesi luottamus on tärkeämpi kuin muiden lasten toilailut.

Vierailija
2/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä huoli omista ja perheesi asioista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sinulle! teini kertoi salaisuuden ja jos vanhemmat ei katso lastensa perään, niin luuletko, että ne sun ilmoituksen jälkeen ihailee sinua vai sittenkin "ampuu sanansaattajan"?

Vierailija
4/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ennemmin se lapsen luottamus itseesi. Ajattele, miten hienoa, että kertoi tuon sinulle. Ole ylpeä lapsestasi.

Vierailija
5/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Itse kylläkin haluaisin tietää, jos oma nuoreni hölmöilisi... Mutta soitan kyllä aina yöpaikkaan, minne lapseni on menossa. Ja lapsellani on kotiintuloajat... Koen piston omassatunnossani, jos en kerro, mutta toisaalta vaikuttaa siltä, että eipä noita kiinnosta omat lapsensa... Ap

Vierailija
6/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiiä, vähän kakspiippunen juttu, periaatteessa tärkeintä, että itse tiedät mitä oma lapsi puuhaa...Mitä itse ajattelisit mikä olisi tärkeintä? Entäpä jutteleminen nuorten kanssa? Toisaalta saatat myös mahdollistaa omankin lapsen jatkossa valehteleminen sinulle, kannattaako tässä asettua nuoren tasolle....Itse ehkä vaatisin nuorta kertomaan oudoista asioista itselle ja saattaisin ehkä säilyttää salaisuuden ja aina voi itse tarkistaa muilta vanhemmilta tarkemmin että missä nuori on...

Vierailija
7/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mitä muistan itse nuorempana vaikka on jo aikaa niin kyllä se, että omat vanhemmat tiesivät ja luottivat oli paljon tärkeämpää...Ja eipä sille mitään voi jos osa vanhemmista antaa lasten tehdä mitä haluaa...alaikäisestä kyse jokatapauksessa...en ehkä myöskään omaa lasta tässä nielaisi vaan olisin hyvilläni että lapsi luottaa ja uskaltaa kertoa...

Vierailija
8/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:05"]Totta. Itse kylläkin haluaisin tietää, jos oma nuoreni hölmöilisi... Mutta soitan kyllä aina yöpaikkaan, minne lapseni on menossa. Ja lapsellani on kotiintuloajat... Koen piston omassatunnossani, jos en kerro, mutta toisaalta vaikuttaa siltä, että eipä noita kiinnosta omat lapsensa... Ap
[/quote]
Mekin halusimme tietää mitä alaikäinen nuoremme tekee kylillä ja luulimme että koko kylä kasvattaa ja että muutkin vanhemmat haluaa tietää omistaan. Kuinka väärässä olimmekaan. Viestintuoja eli meidät ammuttiin alas niin että rysähti. Oli paljon nuuskankäyttöä pahempaa. Olimme hullut huonot epäonnistuneet on vähän myöhäistä kasvattaa jos kasvatus on mennyt pieleen- vanhemmat. Totuus oli muille vanhemmille liian kova kun se olisi vaatinut vaivannäköä ja kun me olemme aina viikonlopun mökillä... Lapset kotona keskenään. Eli aloittaja älä kerro. Sinä ja nuoresi olette sitten paskoja ja moni ei yksinkertaisesti edes usko mitä kerrot. Nuoresi on sitten valehtelija jne.

Vierailija
9/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kerro, muuten tyttösi ei enää kerro sulle asioita. ajattele pidemmälle..

Vierailija
10/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:05"]Totta. Itse kylläkin haluaisin tietää, jos oma nuoreni hölmöilisi... Mutta soitan kyllä aina yöpaikkaan, minne lapseni on menossa. Ja lapsellani on kotiintuloajat... Koen piston omassatunnossani, jos en kerro, mutta toisaalta vaikuttaa siltä, että eipä noita kiinnosta omat lapsensa... Ap
[/quote]
Mekin halusimme tietää mitä alaikäinen nuoremme tekee kylillä ja luulimme että koko kylä kasvattaa ja että muutkin vanhemmat haluaa tietää omistaan. Kuinka väärässä olimmekaan. Viestintuoja eli meidät ammuttiin alas niin että rysähti. Oli paljon nuuskankäyttöä pahempaa. Olimme hullut huonot epäonnistuneet on vähän myöhäistä kasvattaa jos kasvatus on mennyt pieleen- vanhemmat. Totuus oli muille vanhemmille liian kova kun se olisi vaatinut vaivannäköä ja kun me olemme aina viikonlopun mökillä... Lapset kotona keskenään. Eli aloittaja älä kerro. Sinä ja nuoresi olette sitten paskoja ja moni ei yksinkertaisesti edes usko mitä kerrot. Nuoresi on sitten valehtelija jne.
[/quote] En ole äp, mutta tuo on totta, välillä kannattaa ajatella oman perheen parasta, ja antaa vaan olla ellei ole mitään hyvää suhdetta esim toisiin vanhempiin syntynyt ja nuorelle ohjata olemaan "parempien" ystävien seurassa..

Vierailija
11/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole soitellut enää vuosiin lapseni kaverien vanhemmille. En käsitä miksi pitäisi soitella. Ei 13 vuotias halua, että häntä kohdellaan kuin pientä lasta.
Välitän silti hänen tekemisistään ja rakastan yli kaiken ja todellakin haluaisin tietää, jos lapseni on tehnyt jotain tyhmää tai käyttäytynyt huonosti.

Vierailija
12/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13- no just tämmöisten tapausten varalta hyvä ihminen ;). Minusta sinä et välitä hänen tekemisistään, kun toimit kertomallasi tavalla. Sen sijaan haluat sulkea silmäsi ja ilmeisesti toivot, että kukaan ei myöskään ilmoita.

Vierailija
13/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin kaveri kertoi teinille salaisuuden. Teini kertoi äidilleen. Äiti kertoi palstalle. Täältä voi sitten teinin kaverin äiti lukea. :)

Vierailija
14/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se nuuska oli?

Vierailija
15/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

DDR:ssä urkkijat ja ilmiantajat olivat suosiossa. Muualla eivät.

Vierailija
16/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Jos kerrot eteenpäit, voit olla varma ettei yökyläilykutsuja tule enää ikinä. Tuollainen "vasikointi" on teinien keskuudessa vakavampi juttu kuin voisit kuvitellakaan.

T: 15-v teini

Vierailija
17/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ KERRO. Tiedän että vastuuntuntoisena aikuisena koet sen velvollisuudeksesi, mutta ajattele tosiaan nyt vähän pitemmälle.
Haluatko sekä menettää tyttäresi luottamuksen että saattaa lapsesi (koulu)kiusatuksi?
Ja vain sen vuoksi että päätit työntää lusikkasi muiden perheiden soppaan?
Ei kannata, ihan totta. Elämä ja vanhemmuus on vaikeita valintoja, mutta ne on tehtävä. Mieti mikä painaa eniten.

Vierailija
18/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Pidä lapsesi luottamas, kertoo toistekkin ensi kokeilut esim. Alkoholiin, seksiin ja huumeisiin.

Vierailija
19/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä ne ristiin puhuneet (lapset/teinit) on nyt ja missä on yötä? Toisen vanhemmat luulee että on kaverilla yötä ja sama toisessa paikassa. 

Vierailija
20/31 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti siitä, että kasvatuksesi on niin hyvää, että lapsesi voi paljastaa tällaista sinulle. Kavereiden vanhempien oma moka jos ei kiinnosta missä lapset liikkuu.