Oma Natokantani on muuttunut kahdessa päivässä
Olen ollut sitä mieltä että Suomi ei tarvitse Natojäsenyyttä ja Venäjän kanssa pärjätään ja sen epävakaudesta huolimatta Venäjän markkina olisi meille valtava taloudellinen mahdolloisuus, jota ei ole osattu hyödyntää täydellä painolla.
Nyt olen sitä mieltä että Venäjään ei voi luottaa ja se on täysin ennalta-arvaamaton. Natoon tulee liittyä ensitilassa ja toivoon että asia on jo pitkälle valmisteltu. Natoyhteystyötä on harjoitettu koko ajan syventäen jo 30 vuotta. Suomi on jo Natoyhteensopiva, eikä liittymisneuvottelut voi kestää pitkään, kun niihin päädytään.
Nyt on tilaisuus yllättää Venäjä ja siirtää Suomi Natoon ilman että Venäjä ehtii esittää minkäänlaista uhkaa.
Kommentit (36)
Niin, ei kai siinä sitten muu auta kuin mennä Natoon jos kerran rssät noin röyhkeiksi alkaa ja uhkailevatkin vielä. Täytyy näyttää niille ettei täällä kuunnella jonkun känisevän rssähoron uhitteluja. Ennen olin puolueettomuuden kannalla mutta eihän tuollaista mahtailua katsele vanha erkkikään suuttumatta.
Suurin turvatae on olla liittymättä Natoon. Näin se vaan on.
Yksinkertaisetkin rupeavat heräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain olisikin.
Putin: "Ei olla hyökkäämässä Ukrainaan, vain harjoittelemme sotimista."
Sori, luottamus meni täysin.
Vierailija kirjoitti:
Kenen tarkoitusta palvelee lietsoa erimielisyyttä nimittelemällä ihmisiä yksinkertaisiksi?
Sama juttu tavallaan itsellänikin. Olen ollut natoon liittymisen kannalla jo vuosia, mutta nyt sille on huonoin hetki ikinä eikä liittyminen saa olla paniikkiratkaisu.
Se olisi pitänyt hoitaa pois päiväjärjestyksestä jo "hyvän sään" aikana, mutta koska niin ei tehty niin nyt ollaan ilman natoa. Turha sitä nyt on rutista.
Vierailija kirjoitti:
Heti Natoon! Meidän naapurissa on roistovaltio.
Sama naapuri on ollut tuossa vuosikymmeniä edellisen sodan jälkeen. Kukaan ei ole käskenyt veljeillä sen kanssa aiemminkaan tällä tavoin kuten esim demarit on tehneet ja natoon olisi voitu liittyä aikanaan vaikka samaan aikaan baltian maiden kanssa.
Ihan itse nämä meidän päättäjät on tähän tilanteeseen meidät ajaneet. Eikä aiempia virheitä korjaa ainakaan se, että tehdään paniikissa mitä vaan jotta tehtäisiin edes jotain kun hysteeriset somessa niin vaatii.
Luojan kiitos meillä on edes tolkullinen presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu tavallaan itsellänikin. Olen ollut natoon liittymisen kannalla jo vuosia, mutta nyt sille on huonoin hetki ikinä eikä liittyminen saa olla paniikkiratkaisu.
Se olisi pitänyt hoitaa pois päiväjärjestyksestä jo "hyvän sään" aikana, mutta koska niin ei tehty niin nyt ollaan ilman natoa. Turha sitä nyt on rutista.
Jep. Se on ollut ihan jokaisella täyspäisellä tiedossa että ennemmin tai myöhemmin itänaapurista tulee isoja ongelmia.
Ja siksi niihin olisi pitänyt varautua ennalta. Ainakin olisi pitänyt jättää kaikki joutavat veljeilyt ja salaisuuksien supattelut sekä unohtaa ajatuksetkin Suomen energiavarmuuden ulkoistamisesta venäläisten käsiin.
Suomalaispäättäjä(t) pelasi sitä venäläistä rulettia aikansa onnistuneesti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sille saattaa olla huono hetki. Mitäpä jos nyt on viimeinen mahdollinen hetki?
Suomi Natoon. Pitää paremmin Venäjän omien rajojen sisäpuolella.
Natossa on vaan se paha puoli, että siitä jäsenyydestä pitää maksaa, ja kai siihen sitten sisältyy sekin, että suomalaisten pitää osallistua Naton operaatioihin. Lähettää niitä poikia maailman eri kolkille kun Nato tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama naapuri on ollut tuossa vuosikymmeniä edellisen sodan jälkeen. Kukaan ei ole käskenyt veljeillä sen kanssa aiemminkaan tällä tavoin kuten esim demarit on tehneet ja natoon olisi voitu liittyä aikanaan vaikka samaan aikaan baltian maiden kanssa.
Ihan itse nämä meidän päättäjät on tähän tilanteeseen meidät ajaneet. Eikä aiempia virheitä korjaa ainakaan se, että tehdään paniikissa mitä vaan jotta tehtäisiin edes jotain kun hysteeriset somessa niin vaatii.
Luojan kiitos meillä on edes tolkullinen presidentti.
Kauhuskenaario jos edellinen presidenttimme olisi yhä vallassa!!
Vierailija kirjoitti:
Natossa on vaan se paha puoli, että siitä jäsenyydestä pitää maksaa, ja kai siihen sitten sisältyy sekin, että suomalaisten pitää osallistua Naton operaatioihin. Lähettää niitä poikia maailman eri kolkille kun Nato tarvii.
No sehän on vähän se puolustusliiton idea. Mutta kuinka paljon niitä operaatioita sitten on ollut koko Naton historian aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen tarkoitusta palvelee lietsoa erimielisyyttä nimittelemällä ihmisiä yksinkertaisiksi?
Toteamukseni ei ole nimittelyä. Täyspäiset ovat halunneet Natoon viimeistään 1991 alkaen.
Minä taas olen ollut NATOn kannalla jo 90-luvulta lähtien ja ihmetellyt kuinka naiveja suomalaiset oikein ovat. Natoon olisi pitänyt liittyä 30 vuotta sitten niin ei olisi tätä päänsärkyä sellaisena kuin mitä sen me nyt koemme. Jokainen poliitikko, jokainen hallitus ja viime kädessä Suomen kansa kantaa vastuun ja sitä kauheammat seuraukset mitä kauemmin me viivyttelemme.
Se on konin leikkiä Suomen turvallisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Tatjana: olet iihana trolli-maatuska 💋
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen ollut NATOn kannalla jo 90-luvulta lähtien ja ihmetellyt kuinka naiveja suomalaiset oikein ovat. Natoon olisi pitänyt liittyä 30 vuotta sitten niin ei olisi tätä päänsärkyä sellaisena kuin mitä sen me nyt koemme. Jokainen poliitikko, jokainen hallitus ja viime kädessä Suomen kansa kantaa vastuun ja sitä kauheammat seuraukset mitä kauemmin me viivyttelemme.
Se on konin leikkiä Suomen turvallisuudella.
Se oli uskomattoman typerää. Me voisimme nyt nukkua yömme turvallisin mielin jos olisimme seuranneet Viron esimerkkiä.
Samat sanat, ap.
Ei Putinin johtaman Vernäjän kanssa voi enää ratiolla mennä. Ei voi tietää ko. seinähullusta, mitä pääkopassaan milloinkin liikkuu. Valitettavasti näin.