Kun kyseessä oma täysi-ikäinen lapsi
Huumeita käyttänyt monta vuotta, 20v lapsi. Kaikkemme tehtiin että lopettaisi, mutta onhan se niin koukuttavaa että vaikea on lopettaa.
Tänä kesänä hän oli luonani, selvänä ja päihteettömönä, siihen asti että sai ison perintörahan tililleen.
Oli luvannut siitä minullekin antaa jne, mutta niin vain kävi että yhtäkkiä huumeet houkutteli niin kovasti, että lähti ja veti ainakin parilla tonnilla huumeita itteensä.
N. 6000€ sai, tällä hetkellä alle 2000€ tilillään.
Minulle valitti että rahaa on niin vähän ettei siitä nyt riitä minulle.
On taas minun luonani, odotan milloin lähtee omaan kotionsa. Oli tilannut sikakalliita juttuja itelleen. Mm. 500€ kengät.
Tottakai jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, mikääs minä olen puuttumaan toisten rahan käyttöön. Mutta kohta minulta tullaan taas kyselemään ruokarahaa kun omat on törsätty.
Ja aiemmin hänelle sanoin vuokranmaksusta ym kun hänellä on asunto ja sossusta ei tule pitkään aikaan senttiäkään hänelle, niin nyt pelkään että jättää vuokran maksamatta ja saa häädön. Mihin hän sitten menee.
Olen vihainen mutta yritän olla suht normaalisti ja yritän ymmärtää että hän on kuitenkin vielä nuori. Aivonsa toki pilannut aineilla. Ja adhd vaikuttamassa.
Mutta en halua enää maksella hänen ruokiaan, kun tälläkin hetkellä hänellä olisi vielä monta tonnia tilillään ellei olisi lähtenyt vetää huumeita. Ja sen lisäksi aiheutti minulle hirveää huolta kun oli isossa tuntemattomassa kaupungissa jossa hällä ei ollut yhtään tuttua. Ainoastaan tuntemattomia nistejä joitten kaa vietti aikaa.
Kaupungissa ollessaan hän myös kadotti puhelimensa, enkä saanut mitään yhteyttä häneen.
Kun hän menee kotiinsa, estänkö hänet ja annan selviytyä kuten parhaaksi näkee. Oon vähän väsynyt nyt tähän touhuun. Mutta miten omalle lapselleen niin voi tehdä. Äidin kuuluu aina auttaa pulassa olevaa lastaan. Tai niin mun pään sisällä sanotaan.
Kommentit (14)
Et tietenkään estä, mutta ei sinun pidä mahdollistaa huumeiden käyttöä antamalla rahaa tai maksamalla laskuja. Sanot, että kotiin saa tulla syömään ja olemaan ilman aineita, mutta muuten ei ole tulemista.
Rajat ja huolenpito on rakkautta. Rahan anto ei ole.
Hän asuu satojen kilometrien päässä minusta. Kotionsa kun menee niin siellä hän sitten on kaukana eikä pysty tulla luokseni.
Hänellä kun rahat loppuu niin miten selviytyy? En kuitenkaan halua joutua edes ruokia tilaamaan hänelle kun itse törsäsi rahansa. Ap
Olet varmaan elarit jo saanut ja tili on tehty. Miksi antaa enempää rahaa lapselle? Pyydä lastasi elättämään sinut vuorostaan?
Vierailija kirjoitti:
Hän asuu satojen kilometrien päässä minusta. Kotionsa kun menee niin siellä hän sitten on kaukana eikä pysty tulla luokseni.
Hänellä kun rahat loppuu niin miten selviytyy? En kuitenkaan halua joutua edes ruokia tilaamaan hänelle kun itse törsäsi rahansa. Ap
Hän itse toimii noin. Ei narkomaanille riitä mikään. Vaikka antaisit 10000e niin seuraavalla viikolla on rahat loppu ja on vailla lisää. Ei ole syytä antaa rahaa.
Tiefär itsekin, että jos hän kuolee niin ei kuole nälkään, vaan ihan muuhun.
Äitinä en usko sanaakaan! Sorry ap
Taitaa olla jo myöhäistä. Hän ei rajoja vedä, sinun on vedettävä.
Teidän välinen suhde loppuu vasta kun toinen kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole typerä! Käytännön asiat ei ole tunneasioita. Et anna mitään.
Mene johonkin vertaisryhmään vaikka, ettei hän ole ainoa tuttusi.
Täysi-ikäinen saa tehdä elämällään mitä tahtoo. Jos paskoo elämänsä, niin sitten tekee niin. Et voi auttaa päihdekoukussa olevaa jos hän ei irti päihteistä ja niistä kavereista halua. Joko kuolema tai rikosten kierre korjaa henkilön hetkeksi kaduilta pois.
Että meinaat vielä antaa rahaa, kun meni jo huumeisiin lähes kaikki. En antaisi euroakaan, kyllä kelalta saa. Jos tulee kotiin , sais olla vain, mutta ilman huumeita ja osallistuttava niillä sossun rahoilla elämiseen.
Ei muuten opi , jo sittenkään.
Parempi kalliit kengät, pelit ja vehkeet kuin huumeita koko rahalla.
Jaaha. Esin ap muutti opiskelemaan tyttärensä kanssa samaa alaa. Nyt lapsi ja perintö sekä huumeet. Lapsen isäkö kuoli ja hän sai perinnön? Muutoin jos ap vanhemmat kuolleet ap on se ensisiainen perinnönsaaja. Tuskin 20 v nuorelle kukaan outu henkilö testamenttaa rahaa. Nämä näitä lomalta palanneen ap tyypin tarinoita. Hän kun elää näissä tarinoissa. Mikä seuraava aloitus ap?
Vierailija kirjoitti:
Että meinaat vielä antaa rahaa, kun meni jo huumeisiin lähes kaikki. En antaisi euroakaan, kyllä kelalta saa. Jos tulee kotiin , sais olla vain, mutta ilman huumeita ja osallistuttava niillä sossun rahoilla elämiseen.
Ei muuten opi , jo sittenkään.
Luulenpa että sossu katsoo että on niin paljon saanut rahaa että mitään eivät anna.
Tiedän että päihteidenkäyttäjät käyttävät hyväkseen, mutta olisi eri asia jos kyseessä ei olisi oma lapsi, silloin olisi helppo kieltäytyä auttamasta.
Olen aiemmin yrittänyt keskustella pojan kanssa asumisestaan ja muuttaisiko lähemmäksi asumaan, mutta hänen kanssaan on erittäin vaikea puhua mistään. Joten nyt en enää ole edes yrittänyt, odotan vain että lähtee omaan kotionsa. Haluan itsekkin nyt olla rauhassa. Tehkööt mitä haluaa, tähänkin asti on tehnyt eikä ole totellut tai kuunnellut kun on järkeä puhuttu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Esin ap muutti opiskelemaan tyttärensä kanssa samaa alaa. Nyt lapsi ja perintö sekä huumeet. Lapsen isäkö kuoli ja hän sai perinnön? Muutoin jos ap vanhemmat kuolleet ap on se ensisiainen perinnönsaaja. Tuskin 20 v nuorelle kukaan outu henkilö testamenttaa rahaa. Nämä näitä lomalta palanneen ap tyypin tarinoita. Hän kun elää näissä tarinoissa. Mikä seuraava aloitus ap?
Älä sekoita mua johonkin toiseen keskusteluun.
Lapsen isä kuoli jo ennenkuin lapsi syntyi. Nyt kuoli lapsen isoisä ja lapsi peri isälleen kuuluvan osuuden.ap
Jokaisella on oma polkunsa, joten toisen aikuisen valintoihin on vähän hankala puuttua, mutta älä itse kuitenkaan toimi mahdollistajana. Rahahanat seis.