Itkettää. Olen 33, enkä ilmeisesti pääse aknesta ikinä eroon. (ov)
Minulta loppuu keinot. Naama on täynnä sekä kipeitä ihonalaisia pahkuroita, mustapäitä ja pienempää epäpuhtautta, lisäksi vielä finniarvet ja isot ihohuokoset. Olen varmaankin kokeillut kaikkia keinoja tähän, joista olen kuullut. Kuten:
-Roaccutan. Auttoi puoleksi vuodeksi. Sitten finnit palasivat. En halua kuuria uudestaan, koska kuivatti silmät pysyvästi ja maksa-arvot nousivat.
-Tetrasykliini. Auttaa aina sen aikaa kun tätä syö. Mutta kuka haluaa popsia loppuelämänsä antibioottia? Alkavat sattua mahaan.
-Diane nova. Ei suurta vaikutusta.
-Spirix. Ei mitään vaikutusta
-Viljaton ruokavalio. Ei.
-Maidoton ruokavalio. Ei.
-Erinäiset ihovoiteet: epiduo, skinoren, differin, rozex, a-vitamiinipohjaiset, homeopatiat, teepuuöljyt, taikapähkinäsaippuat, kansanparantajat - ei.
Onko jollakin ihanalla naisella vielä jotain vinkkiä antaa? Salaisuutta, perimätietoa, mitä tahansa?
Epätoivoinen finninaama
Kommentit (131)
Suolasaippua luontaistuotekaupasta. Toimii!!!!
Sama tilanne ja vuosia jo 47. Välillä itkettää.
Lisään vielä että tauti alkoi 12-vuotiaana ja on siitä lähtien ollut pysyvä seuralainen ja merkittävä itsevarmuuden tappaja.
Mulla helpotti kun lopetin naaman pesun niillä apteekin kuivattavilla myrkyillä eli pesunesteillä. Iho ärsyyntyy ja rasvoittuu vain lisää kun naamaa kuivattaa jollain kemikaaleilla. Pesen vedellä pari kolme kertaa päivässä. Olen huomannut että stressi aiheuttaa eniten finnejä, eli jos on stressiä niin siitä kannattaa hankkiutua eroon.
Suolasaippua, kokeiltu, ei.
Antibiioottikasvovesi, en ole kokeillut mutta pitänee kaivaa lisätietoa, tosin klindamysiini ei ole tuonut apua.
Olen ollut kolme kertaa raskaana, ei ongelmia raskautua, ilmeisesti ei siis ole mitään PCO:takaan.
entäs ne kemialliset kuorinnat ja laserhoidot plastikkakirurgilla?
En ole ylipainoinen, painoindeksi 23. Joskus olen ollut tuhdimpikin, mutta en muista sen vaikuttaneen ihon kuntoon.
Oletko kokeillut infrapunasaunaa? Liity jollekin kuntosalille ja käy kokeilemassa joku "kuuri". Mulla selkeä parannus, mutta iho-ongelmia oli lähinnä tiettyyn aikaan kierrosta. Juusto, suklaa ja lisäaineet iholle pahimmat mitä suusta alas laittaa.
Mulla naama parani raskauden aikana ja sen jälkeen on jäänyt paremmaksi.
Olen vasta reilu 20 mutta kärsinyt koko nuoruuden aknesta. Kunnes aloin syödä pillereitä, Freya nimistä. Auttoi mutta tod näk jos lopettaisin niiden syömisen niin akne palaisi .. tai ainakin iho menisi huonommaksi. Voimia sinulle<3 pillereitä suosittelen ainakin puoli vuotta kokeiluun jos kuitenkin tilanne noin kurja:)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:27"]
Suolasaippua, kokeiltu, ei.
Antibiioottikasvovesi, en ole kokeillut mutta pitänee kaivaa lisätietoa, tosin klindamysiini ei ole tuonut apua.
Olen ollut kolme kertaa raskaana, ei ongelmia raskautua, ilmeisesti ei siis ole mitään PCO:takaan.
[/quote]
Lähinnä tarkoitan tuolla raskauskyselyllä sitä, että joillain raskaus vie iho-ongelmat.
Mun miehellä on ollut antibioottista kasvovettä (en muista antibioottia), mutta hänellä tuli kyllä aina takaisin, tosin pitemmän ajan päästä kuurista. Hänellä on tetrasykliini auttanut, mutta niin, että hoitaa sitten Clindoxylillä paikallishoitona, jos finnejä alkaa tulla. Mutta toki nää on niin ihmiskohtaisia juttuja.
kemiallisia kuorintoja, kyllä, ei merkittävää tehoa, yhdestä sain katkenneita verisuonia nenään joten en uskalla enää lotrata niiden kanssa.
Kosmetologien laserhoidot - kalliita ja tehottomia
Lääkärien tekemä laser - olen ymmärtänyt että tehoaa enemmänkin arpiin eivätkä tulehdukseen, ei kokemusta
Kauanko söit diane novaa? Mulla se auttoi, mutta vasta useamman kuukauden päästä. Iho oli kuin unelma niitä syödessäni.
Mulla auttoi e-pillerit. Kuukausi aloittamisesta akne oli lähes hävinnyt ja olen vihdoin "babyface" :)
Diane novaa söin useamman vuoden, kun tarvitsin myös ehkäisyä. Eivät merkittävästi auttaneet, ehkä veivät rasvoittumista vähäsen.
Juu, se on ikävä ongelma kun naamassa on välillä niin paljon visvaisia onteloita ettei kehtaa edes suudella ketään. Ehkä joku päivä ymmärrät. Toivotaan.
Suvi Miinala (Tiilikainen?)vai mikä se missi nyt oli, kertoi jossain kevään Oliviassa jonkun jutun auttaneen akneen ihmeellisesti ja pysyvästi. Löytyisiköhän guuglesta. Se kertoi siinä kokeilleensa jo kaikkea ja että melkein itki ilosta tämän toimivan keinon löydettyään! Että se on mielestään ihme. Sori kun en muista mitään kunnolla.
Oliko raskaudella/imetysajalla mitään vaikutusta ihoosi?
Ootko sä kokeillut sita äntibioottista kasvovettä? Tosin ei sekään varmaankaan auta, jos olet kokeillut noita eri antibioottejakin, mutta kysyn silti.
Ootko ollut raskaana?