Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää. Olen 33, enkä ilmeisesti pääse aknesta ikinä eroon. (ov)

Vierailija
16.07.2015 |

Minulta loppuu keinot. Naama on täynnä sekä kipeitä ihonalaisia pahkuroita, mustapäitä ja pienempää epäpuhtautta, lisäksi vielä finniarvet ja isot ihohuokoset. Olen varmaankin kokeillut kaikkia keinoja tähän, joista olen kuullut. Kuten: 

-Roaccutan. Auttoi puoleksi vuodeksi. Sitten finnit palasivat. En halua kuuria uudestaan, koska kuivatti silmät pysyvästi ja maksa-arvot nousivat. 

-Tetrasykliini. Auttaa aina sen aikaa kun tätä syö. Mutta kuka haluaa popsia loppuelämänsä antibioottia? Alkavat sattua mahaan.

-Diane nova. Ei suurta vaikutusta. 

-Spirix. Ei mitään vaikutusta

-Viljaton ruokavalio. Ei. 

-Maidoton ruokavalio. Ei. 

-Erinäiset ihovoiteet: epiduo, skinoren, differin, rozex, a-vitamiinipohjaiset, homeopatiat, teepuuöljyt, taikapähkinäsaippuat, kansanparantajat - ei. 

Onko jollakin ihanalla naisella vielä jotain vinkkiä antaa? Salaisuutta, perimätietoa, mitä tahansa? 

Epätoivoinen finninaama

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain, että ruokasooda auttaa aknearpiin ja muutenkin akneen. Eli siis ruokasoodaa ja sitten pari tippaa vettä kämmenelle, sitä tahnaa hierotaan naamaan pari minuuttia ja pestään pois. Kun tämän luin, olin juuri syönyt tetrakuurin ja oli muutamien finnien lisäksi vain arvet jäljellä. Tätä ruokasooda-vesi-sekoitusta hieroin jonkun aikaa naamaan kerran pari viikossa. Nyt mun finnit on palannut naamaan, ja tätä lukiessani tajusin, että en oo hetkeen tätä yhdistelmää koittanutkaan! Voisko olla, että apu oli tässä..? Nyt aion kyllä jatkaa taas!

Tosi hankalaa aknen kanssa, kun koko ajan yrittää etsiä apua ja koittelee eri juttuja. Joskun iho paranee hetkellisesti, mutta mikähän näistä kaikista sadasta eri tavasta/tuotteesta sen saikaan aikaan...

Vierailija
62/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerit, valohoito auttaa osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ei varmasti ole mitään yhtä ihmetuotetta, joka auttaisi. Ongelma liittyy todennäköisesti hormoneihin, mutta aknen hoito on aina yksillöllistä. Tässä jotain: älä syö sokeria, älä ollenkaan, se pahentaa kaikkia tulehduksia ja on bakteerien herkkuruokaa. Juo paljon vettä. Syö paljon kasviksia, erityisesti vihreitä ja runsaasti raakaravintoa (ei kuitenkaan yksistään). Älä käytä mitään kofeiinipitoista. Syö ainoastaan luonnollisia rasvoja; kalaa, rasvaisia hapanmaitotuotteita, pähkinöitä, siemeniä, avokadoa, kylmäpuristettua oliivi- ja kookosöljyä. Älä käytä alkoholia, älä tupakoi.

Ulkoile paljon. Sauno usein, niin että hikoilet, vihdo! Harrasta hikiliikuntaa kolme kertaa viikossa, muulloin kevyempää. Käytä ainoastaan luonnonkosmetiikkaa. Lisää kosteusvoiteeseen hieman tea tree- ja laventeliöljyä. Juo aamuisin sitruunavettä. Puhdista maksasi maarianohdakekapseleilla ja munuaisesi kultapiiskuteellä. Kuivaharjaa kehosi päivittäin. Älä käytä alumiinillista dödöä. Ota lisäravinteena sinkkiä ja maggnesiumia, syö paljon C-vitamiinipitoista ruokaa. 

Ja sitten varsinainen tehohoito: juo joka päivä 3 mukillista piparminttuteetä, se ehkäisee dht:n (androgeeni) toimintaa, joka todennäköisesti on yksi syyllinen akneesi. Hae luontaistuotekaupasta Regulatpro-valmistetta. Ota sitä 10 ml aamuin ja illoin. Tee siitä ohjeenmukainen laimennos ja suihkuta sillä kasvosi aamuin ja illoin. Lisäksi suosittelen vielä jotain monipuolista entsyymivalmistetta, esim. Digest More ja myös tuju maitohappobakteerivalmiste voisi olla paikallaan.

Jos nämä ohjeet eivät auta, niin olet ihan ensimmäinen tietämäni ihminen, jolle eivät tehoa. Yleensä alle puolessa vuodessa akne on tipotiessään ja usein jo viikon kuluttua on nähtävissä pientä muutosta parempaan. Olen luontaisterapeutti ja auttanut kymmeniä aknesta kärsiviä ko. ohjeilla. Tsemppiä, apua löytyy!

Vierailija
64/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ihmiset tarkoittavat hyvää, mutta akne on sairaus joka ei millään vesipesuilla tai sitruunoilla parane. Itse uskon vain lääkkeisiin ja lääkevoiteisiin, joten suosittelen vielä käymään akneen erikoistuneella ihotautilääkärillä.

Vierailija
65/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion muutosta vielä kokeilisin, kaiken muun olet jo kokeillut erityisesti lääkepuolta.

Eli itse kokeilisin äärimmäisen rajattua ruokavaliota jonkin aikaa, maidot,sokerit viljat pois ja hiilarit minimiin. Valtavasti kasviksia, ainoastaan kalaa ja riistaa proteiinina. Hyviä rasvoja pähkinöistä ja joka päivä avokadoa. Tai ala vaikka kasvissyöjäksi. Kokeile vaikka kuukausi jotain todella yksinkertaista ruokavaliota ja katso mitä se tekee. Ja osta kaikki puhtaana, prosessoimatonta ruokaa, näin kesällä helpompaa hankkia. 

Auttaako muuten näin kesällä aurinko ja lämpö ihosi kuntoon parantavasti, edes hiukan?

Vierailija
66/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut syödä sinkkiä?

Vierailija
67/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittanut tapella akneani vastaan nyt (monen isotretinoin kuurin jälkeen) juomalla paljon teetä ja vettä. Lisäksi olen alkanut käyttää aloevera-geeliä ihooni. Sen pitäisi auttaa erinäisiin iho-ongelmiin ja ihon kosteutukseen (eikä se sisällä mitään öljyjä). Ei siinä, että öljyissä olisi mitään pahaa - päinvastoin, mutten itse uskalla suoranaisesti käyttää öljyjä oman aiemmin kystisen akneni hoitoon. Jokaisella on omat preferenssinsä. :)

Myös olen kuullut kahdesta avusta akneen:

Ella Bachén Crème Intex No 2. - voide, josta löytää tietoa mm. monista blogeista. Esimerkiksi: http://karkkipaiva.indiedays.com/2013/11/04/se-mahtava-finnintappaja/

Ja omenaviinietikasta! :D Tätä olen itse juuri aloittanut käyttämään sisäisesti ja ulkoisesti, ja toivottavasti kohta alkaa iho parantua. Tässä siitä yksi video

. Ja netin villistä maailmastä löytyy tuosta keinosta varmasti muitakin sivuja.

En itse ole koskaan tuota Ella Bachèn -voidetta käyttänyt, mutta siitä oli niin monessa blogissa hyvää tekstiä, että ajattelin jos se voisi ap:tä kiinnostaa. Onko kenelläkään täällä av-palstalla tuosta Ella Bachèn -voiteesta tai omenaviinietikan käytöstä kokemuksia aknen kanssa?

Tämä on todella hyödyllinen keskustelunaihe ja on erittäin mielenkiintoista lukea muiden ihmisten kokemuksia/ideoita tästä aiheesta. Kiitos tästä aloituksesta Ap!

Vierailija
68/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hormonaalinen akne, ei ole mikään kanssa auttanut. Nyt viikko takana tetrasykliinikuuria, saas nähdä auttaako. Tai on joku auttanut vähän, eli iso kasa vitamiineja ja sokeri pois kaikesta, mutta arvatkaa onko se helppoa.

Vierailija
69/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*69 vielä. Ja tosiaan lisävitamiinit kuten sinkkilisä tai yleisesti joku monivitamiinivalmiste voisi ehkä myös auttaa. 

Vierailija
70/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljyä.. Mä söin roaccutanin, sen jälkeen käyttäny pelkkää kookosöljyä ihonhoitotuotteena, iho vain parantunut tänä aikana, tosin mäkin pelkään et joudun jossain vaih syömään uuden roaccutanin... Mä oon kans 33v, mul ei akne tosin ollut murkkunakaan yhtä paha kuin kolmikymppisenä...

Vierailija
71/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

isotretinoin actavis.

Vierailija
72/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin tetrasykliinikuurin. Se auttoi, mutta silti näköjään iho kukkii ajottain. Kokeilin Murad-merkkistä näppysarjaa ja se on vieny epäpuhtaudet. Iho nyt hyvä pouslukien aknearvet. En tiedä auttaako voimakkaaseen akneen, mutta kannattaa kokeilla.

Vierailija
73/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naama parani kun sain hormoonit kohdilleen.

Vierailija
74/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vinkeistä. Otan nyt kokeiluun tuon suolan, tilaan otsoniöljyn ja kokeilen hunajaa & sitruunaa naamioina. Lisäksi tuo piparminttutee vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta vinkiltä. Myös ruokavalioon on kai kiinnitettävä huomiota vaikka tuo sokeriton &alkoholiton dieetti kuulostaakin aikamoiselta rääkiltä. 

Voi meitä finninaamoja, sympatiat kaikille. 

Tulen jonkin ajan päästä ilmoittelemaan auttoiko mikään näistä. 

Ja jos on vielä joku vinkki jakamatta, kertokaa!

Vierailija
75/131 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih tuo sun tilanne! Itse olen hieman jäävi neuvomaan, koska aloitusviestissä mainitut ab:t ja epiduo ovat riittäneet. Mutta Karkkipäivässä on ollut toisinaan juttua radiofrekvenssihoidosta. Jonkun nuoren näppylöivään naamaan oli ainakin auttanut. Kaikki muut tietämäni konstit täällä taitaa jo ollakin mainittuna.

Vierailija
76/131 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty teepuuöljy on auttanut joitain ihmisiä.

Vierailija
77/131 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Young living eteerinen sitruunaöljy. Oon kuullu hyvää.

Vierailija
78/131 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:22"]

Minulta loppuu keinot. Naama on täynnä sekä kipeitä ihonalaisia pahkuroita, mustapäitä ja pienempää epäpuhtautta, lisäksi vielä finniarvet ja isot ihohuokoset. 

[/quote]

kaikki tollaset mistä tulee valkosta kakkaa eivät välttämättä ole finnejä tai mustapäitä. niihin voi olla joku hoito, mutta se selviää kun käväset lääkärillä. tai sitten ne ovat vain ihosi ominaisuuksia ja niihin pitää vaan tottua.

Vierailija
79/131 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jättää maito ja gluteeni (vehnä, ruis, ohra) pois. Mulla auttoi. Etsi tietoa googlesta monella muullakin on auttanut. Kärsin 18 vuotta. t: 32v

Vierailija
80/131 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasiron apteekista saa ilman reseptiä itellä ai.aki autto paremmin ku lääkärin määrämät rasvat