Tilasin eilen käteistä pankista
Laitoin eilen pankkiin pyynnön, että nostan 50.000 euroa käteistä tililtä maanantaina.
Tänään tuli ihme kysely, että mihin tarkoitukseen rahat tulevat.
Vi2ako se niille kuuluu, omianipa nuo on.
Tässä tilanteessa on hyvä olla reilusti käteistä saatavilla.
Kommentit (31)
Mä kävin ostaa panttilainaamosta romukultaa. On kohta kovaa valuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin nostavani yhden määrän joka on pikkusumma tuohon verrattuna. Pankki ei kuulemma suosittele, ei kuulemma kannata käyttää käteistä. Nostan silti jos itse haluan.
No eipä ole ihme, että pankki sanoo noin. Jos pankit saisi päättää niin kukaan ei käyttäisi käteistä vaan kaikki olisi kortilla ja pankin talutusnuorassa.
Ajattelin tehd saman tempu. Annan käteiset tytön ja pojan perheille. Talletussuoja ei koske suuria talletuksia H ´eillä on käytössä meidän omistamat perheasunnot. Kun asunnot antaa lapselle ei kunta koskaan voi viedä niitä tai niiden tuotttoa muistisairaan vanhuksen 5000 e /ruokaan ja lääkkeisiin. Hoitollaitokset nylkevät suurten ikä luokkien työelkkeet ja sijoituset. Jos ollet vaikka 65-vuotias asuinkunmppani. vihitty tai ei, miehesi joutuu sarastuneena asumaan palvelutalossa, sinne hoitoon menee myös sinun eläkkeesi ,mahdolinen pieni vuokratulo, joka on ylitöillä hankittu. Metstuolokin otetaan vaikka vain laskeallinen, eikä koskaan myyyty metsää , Suomi ryöstää "ahkerat " vanhukset. Ikänsä koti.äitnä ollut siskosi ei maksa hoidostaan mitään. vanhus on heti demeniko, kun 2 viikkoa popsinut Espoonsairaalan omia lääkket.itä. 2 x aamu , 2x päivä, 2x ilta Yön jälkeen makaa jo koko vuorokauden . Et-aasialainen hoitaja," nukuu , nukuu, paaljon nukuu."
Venäjä on murenemassa. Vain vuosi ja Putin on poissa. Ja Venäjä syvässä vuosikymmenien lamassa. Mikä on enemmän tai vähemmän normaali tila sille valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus: "Hypistelen seteleitä kotona ja käytän kirjanmerkkeinä".
Mikä olisi tarkoitus johon pankki ei suostu luovuttamaan ihmisen omalla tilillä olevia rahoja?
Terrorismin tukemiseen, voisi olla ettei rahaa tule vaikka omia.
Hyvä syy on myös: Ostan plllua ja useimmat hooratsut ei ota kuin käteistä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä maksa millään MobilePaylla, tuskin edes osaisin. Ei kiinnosta olla kännykän orja ja kantaa sitä mukana joka paikkaan.
En minäkään maksa. Ja mitä se auttaa, vaikka maksaisit ostoksesi sekunnissa, kun ne tavarat pitää kuitenkin kerätä pois sieltä kassan kaukalosta. Helposti kertyy jonoa joka tapauksessa: seuraavat asiakkaat joutuvat odottelemaan joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Joo, käteistä on hyvä olla jonkun verran, mutta loppujen lopuksi se on vain paperia.
No mitä digiraha sitten on? Jotain sähkövirtaa!
Paperi on sentään paperia.
Käteistä kannattaa aina olla varalla, se on totta. Tuo summa, mitä ap kirjoittaa, on kuitenkin ihan älytön. Mutta jonkin verran kannattaa olla ihan jo esim laajaa sähkökatkoa varten, silloin pankkikortit tai automaatit eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, näiden "huolestuneiden" trollialoitusten ainoa tarkoitus on horjuttaa ihmisten uskoa pankkeihin ja talouteen ja aiheuttaa kolkytluvun lama-ajan kaaos. Kun tarpeeksi monta kertaa toistelee tällaisia "käteinen loppuu ja kortit ei käy!!"-juttuja, ihmiset alkavat oikeasti panikoitua. Älkää uskoko tätä trollaamista, ja poistattakaa nämä aloitukset täältä.
Opetelkaa erottamaan trollien aloitukset! "Huoli taloudesta", "mihin paeta" ja "onko viisasta ärsyttää Venäjää?"-jutut ovat trolleja. Niissä on myös usein hieman omituista suomea.
Olen ihan samaa mieltä, mutta hyvä pitää 10g ja 100g kultaharkkoja varalta kotona
Siis pankkihan nähnyt rahat tilillä koko ajan, on tietoinen mistä rahat ovat tilille aikanaan tulleet. Ei pankille kuulu yhtään, mihin itse olet omat käteisrahasi käyttämässä.
Tilanne eri kun pankki ottaa rahaa vastaan tilille, silloin voivat yrittää kysellä mistä peräisin...
Täysin älytön vaatimus siis. Asiakas voi sanoa mitä tahansa kuten aion ostaa auton yksityiseltä tms eikä kukaan saa tai voi seurata ostatko lopulta sen auton siltä "Matilta" tai et jota suunnittelit, mutta koeajon perusteella ei olisi ollutkaan sen arvoinen...
Itse olin aikanaan samassa tilanteessa ja pankki kysyi miksi nostan kerralla paljon käteistä. Olin lähdössä reissuun isolla porukalla ja aikomus tuoda käytetty kauppakassi samalla reissulla Saksasta.
Päätin siinä samantien, että nostan koko tilin tyhjäksi ja siirryin toisen pankin asiakkaaksi.