Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet! Kovia kokenut nainen. Kyllä vai ei?

Vierailija
16.07.2015 |

Mies, uskaltaisitko alkaa vakavaan, perheen perustamiseen tähtäävään parisuhteeseen naisen kanssa jolla on epävakaa tausta (vanhempien alkoholismia ja mt-ongelmia, perheväkivaltaa, toisen/molempien vanhempien kuolema nuorena) vai kelpaako ensisijaisesti vain ns. normaaleissa oloissa kasvanut? Et tietäisi asiasta etukäteen, vaan se tulisi ilmi tapailuvaiheessa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:38"]

Oletko itse sinut menneisyytesi kanssa? 

[/quote]

Jollain tavalla olen. Nuorempana häpesin ja salailin taustojani lähes neuroottisesti, mutta pikkuhiljaa olen ymmärtänyt että ei minun tarvitse vanhempieni virheitä ja tekemisiä hävetä ja olen oma erillinen ihminen, ei lapsi voi mitenkään olla ollut syypää tuollaiseen käytökseen. Nykyään pystyn esimerkiksi lähimmille ystäville häpeilemättä kertomaan näistä asioista (vaikka vaikealta se välillä tuntuu, mutta toisaalta vapauttavalta samaan aikaan). Toki tuollainen lapsuus jättää väistämättä jälkensä ihmiseen, siitä ei mihinkään pääse, koen helposti olevani jotenkin "epänormaali", minulla on huono itsetunto, pyrin miellyttämään ihmisiä/olemaan ylikiltti ja olen melko herkkä.

-Ap

[/quote]

Kohtalotoveri, minkä ikäinen olet?

Vierailija
42/44 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:42"]

Mitenköhän mahtaa vanhemmuus sujua, jos oma lapsuus on rikki? Kummasti tapaavat siirtyä nämä traumat sukupolvelta toiselle.

[/quote]

Tämä juuri minua pelottaa tai ainakin mietityttää. Ei ole turvaverkkoja eikä selviytymismalleja. Enkä ole ihan varma edes, millaista ns. normaali lapsiperhe-elämä on? Mitä nyt ystävien perheitä seurannut sivusta :). 

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:38"]

Oletko itse sinut menneisyytesi kanssa? 

[/quote]

Jollain tavalla olen. Nuorempana häpesin ja salailin taustojani lähes neuroottisesti, mutta pikkuhiljaa olen ymmärtänyt että ei minun tarvitse vanhempieni virheitä ja tekemisiä hävetä ja olen oma erillinen ihminen, ei lapsi voi mitenkään olla ollut syypää tuollaiseen käytökseen. Nykyään pystyn esimerkiksi lähimmille ystäville häpeilemättä kertomaan näistä asioista (vaikka vaikealta se välillä tuntuu, mutta toisaalta vapauttavalta samaan aikaan). Toki tuollainen lapsuus jättää väistämättä jälkensä ihmiseen, siitä ei mihinkään pääse, koen helposti olevani jotenkin "epänormaali", minulla on huono itsetunto, pyrin miellyttämään ihmisiä/olemaan ylikiltti ja olen melko herkkä.

-Ap

[/quote]

Kohtalotoveri, minkä ikäinen olet?

[/quote]

28v.

-Ap

Vierailija
44/44 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset kasvattaa minkäs itse omalle menneisyydelleen voi ! Itselläkin tosi rikkinäinen lapsuus ja välillä on ollut huonoja aikoja ja entinen paras kaverikin joka on kasvanut hyvässä perheessä sanoi että en voi syyttää menneisyyttä että menee huonosti se ei varmaan ymmärrä että en sitä syytäkään vaan esim kyllä isän kuolema on vaikuttanut tähän päivään asti ja muut lapsuuden rankat vaiheet !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi