Ei lapsia ravintoloihin
Ravintolat pitäisi olla vain aikuisille. Olin eilen hienossa ravintolassa syömässä ja tunnelma meni pilalle kun viereiseen pöytään tuli lapsiperhe. Pitivät hirveetä mekkalaa ja käyttäytyvät huonosti. Miksei ravintolavat vois olla k18 ja lapsiperheet voi käydä vaikka hesessä tai muussa pikaruokapaikassa.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:14"] [quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:10"]Kukaan ei varoittanut, että ulkona ihmisten ilmoilla saattaisi olla...hui...IHMISIÄ?? [/quote] Ihmiset ei haittaa vaan lapset. [/quote] Mun lapset ainakin on ihmisiä ei kissoja tai koiria eikä hevosia. [/quote] Tiesitkö että lapsi on älyllisesti koirien ja kissojen tasolla?
[/quote]Tiesitkö, ettet edes sinä yllä kissan tasolle älyllisesti?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:14"] [quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:10"]Kukaan ei varoittanut, että ulkona ihmisten ilmoilla saattaisi olla...hui...IHMISIÄ?? [/quote] Ihmiset ei haittaa vaan lapset. [/quote] Mun lapset ainakin on ihmisiä ei kissoja tai koiria eikä hevosia. [/quote] Tiesitkö että lapsi on älyllisesti koirien ja kissojen tasolla?
[/quote]
Niin... miksi halusit asian kertoa? Taisit paljastaa myös oman älykkyytesi.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:20"]Ap, missä ravintolassa kävit? Oliko hyvää ruokaa? :)
[/quote]
En viitsi paljastaa ettei mua tunnisteta.
Jos lapsia ei ole kasvatettu käyttäytymään, niin tietenkin ne möykkäävät. Mä en ymmärrä tätä koirien roudaamista ravintolan terassille, lentokentälle, kirppareille ihmistungoksiin.
3
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:09"]
Samaa mieltä. Ei lapset edes ymmärrä mitään ruuan päälle joten voivat käydä hesessä syömässä.
[/quote]
Kyllä lapset ymmärtävät hyvän ruuan päälle, jos heille antaa mahdollisuuden siihen.
Milloin koulut taas alkaakaan? Voisi sitten palailla taas palstalle.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:20"]Ap, missä ravintolassa kävit? Oliko hyvää ruokaa? :) [/quote] En viitsi paljastaa ettei mua tunnisteta, eli en viitsi ottaa riskiä, että joku oikeasti siellä ravintolassa eilen ollut tulisi kommentoimaan ketjuun.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:20"]Ap, missä ravintolassa kävit? Oliko hyvää ruokaa? :) [/quote] En viitsi paljastaa ettei mua tunnisteta.
[/quote]No pöh, kerro nyt vaan, kai siellä nyt monta muutakin ihmistä oli. Vähän turha huudella, että olipa sitä tai tätä, kun ei voi edes kertoa missä oli. Kerro nyt edes mitä söit ja oliko hyvää? :)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:24"]Milloin koulut taas alkaakaan? Voisi sitten palailla taas palstalle.
[/quote]
Miten koulujen alku vaikuttaa av palstaan?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:24"]Milloin koulut taas alkaakaan? Voisi sitten palailla taas palstalle. [/quote] Miten koulujen alku vaikuttaa av palstaan?
[/quote]
Teini-ikäisillä on vähemmän luppoaikaa, provojen taso nousee.
Mua ärsyttää ne aikuiset, jotka kohtelee mun lapsia, kuin halpaa makkaraa ja mulkoilee pitkin nenänsä vartta. Mun lapset käyttäytyy äärimmäisen hyvin, jopa paremmin kuin useimmat aikuiset, eivät mölise tai riehu. Ovat nyt vain muutaman kymmenen senttiä lyhyempiä kuin aikuiset. Yritän vain opettaa heille, että tyhmiä ihmisiä on monenlaisia ja niistä pitää oppia olemaan välittämättä. Onneksi Helsingissä on tosi paljon ravintoloita, oikeastaan kaikki, joihin lapset ovat ennemmän kuin tervetulleita.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:24"]Milloin koulut taas alkaakaan? Voisi sitten palailla taas palstalle.
[/quote]
Miten koulujen alku vaikuttaa av palstaan?
[/quote]
Jonnet ja demiernut vähentää angstaustaan kun joutuvat koulua käymään.
Itsekin olen sitä mieltä että voisi olla joissan hienommissa ravintoloissa k-11/k-15/k-18 ei vaan "kuppiloissa". Olen äiti mutta silloin kun menemme pariskuntana ulos illalla syömään (noin. kl 19/20) olisi mukavaa pystyä mennä sellaiseen ravintolaan missä ei tarvitse kuunnella muidenkaan lapsia.
Sitten taas kun olemme perheennä ulkona syömässä (noin kl 17) niin valikoimme useasti lapsi ystävällisen ravintolan, sellaisen siis joka ihan nettisivulla kertoo asiasta. Ymmärrän kyllä että lasten tarvitsee oppia ravintola käytöstä, olisi vaan mukavaa että edes joskus voisi mennä syömään ilman että tarvistee muiden lapsia kaitsia kun on omat hoidossa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:27"]
Mua ärsyttää ne aikuiset, jotka kohtelee mun lapsia, kuin halpaa makkaraa ja mulkoilee pitkin nenänsä vartta. Mun lapset käyttäytyy äärimmäisen hyvin, jopa paremmin kuin useimmat aikuiset, eivät mölise tai riehu. Ovat nyt vain muutaman kymmenen senttiä lyhyempiä kuin aikuiset. Yritän vain opettaa heille, että tyhmiä ihmisiä on monenlaisia ja niistä pitää oppia olemaan välittämättä. Onneksi Helsingissä on tosi paljon ravintoloita, oikeastaan kaikki, joihin lapset ovat ennemmän kuin tervetulleita.
[/quote]
Voi kun tietäisit, mitä tarjoilijat ajattelevat lapsiasiakkaista. ; )
Mä kävin viimeksi 3 v poikani kanssa . Istui kiltisti ja söi alkusalaattia leivän kaa, een jälkeen pastan haarukalla, ja pastan jälkeen jäätelön . Kertaakaan ei käyty wc ssa, leikkipaikalla. Syötiin ja lähdettiin , ei riehunut yhtään . Kai se on kasvatuksesta kiinni
Käyn kerran-kaksi kuussa Hgin keskustassa syömässä ns. fine dining -illallista, koska satun asumaan keskustassa ja on aikaa. Päivittäin syön lounasta Hgin keskustassa.
Erittäin harvoin olen törmännyt häiritseviin lapsiperheisiin tässä yhteydessä. Sitäkin useammin puusta pudonneisiin "aikuisiin" urpoihin. Yleinen ongelma on liiallinen humalatila ja siitä johtuva kailottaminen. Toinen, joskin enemmänkin koominen seikka, on listan hintojen kauhistelu suureen ääneen seurueen kesken ja tarjoilijalle, kun on ensin tultu tieten tahtoen "syömään paremmin". Vakiotavaraa on myös pariskaunnan tai pöytäseurueen kinastelu otettavan viinipullon hinnasta. Tekisi mieli sanoa, että ottakaa se halvin, koska ette siitä kuitenkaan mitään ymmärrä.
Itse olen siis lapseton, mutta parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:20"]Ap, missä ravintolassa kävit? Oliko hyvää ruokaa? :) [/quote] En viitsi paljastaa ettei mua tunnisteta.
[/quote]No pöh, kerro nyt vaan, kai siellä nyt monta muutakin ihmistä oli. Vähän turha huudella, että olipa sitä tai tätä, kun ei voi edes kertoa missä oli. Kerro nyt edes mitä söit ja oliko hyvää? :)
[/quote]
amarillo helsinki jos nyt kerran haluat tietää.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:24"]Milloin koulut taas alkaakaan? Voisi sitten palailla taas palstalle.
[/quote]tunnillakin voi seikkailla täällä palstalla jos haluaa
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:23"] [quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:20"]Ap, missä ravintolassa kävit? Oliko hyvää ruokaa? :) [/quote] En viitsi paljastaa ettei mua tunnisteta. [/quote]No pöh, kerro nyt vaan, kai siellä nyt monta muutakin ihmistä oli. Vähän turha huudella, että olipa sitä tai tätä, kun ei voi edes kertoa missä oli. Kerro nyt edes mitä söit ja oliko hyvää? :) [/quote] amarillo helsinki jos nyt kerran haluat tietää.
[/quote]
Amarillo ja jaksat valittaa lapsiperheistä!? :D
Huhheijaa.
Oliko makoisa einesburgeri tai mäkeen tapettu "pihvi"?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:16"]Minä näin lapsiperheen isänä voin kertoa että meidän 5-henkisen perheen ravintolaan jättämä rahamäärä on huomattavasti isompi kuin AV-mamman keskikaljatuopista tuleva tuotto.
[/quote]
Sekö oikeuttaa tulla sun sikailemaan lapsien kanssa ravintolaan ja häiritsemään muita asiakkaita?