Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurimmat kissanristiäiset jotka olet jättänyt väliin, häät, hautajaiset...

Vierailija
16.07.2015 |

u name it.

Itse olen jättänyt menemättä hautajaisiin, sekä siskon tytön kastajaisiin. Soittelivat vielä kun minua ei näkynyt, mutta sanoin etten tuu krapulassa, eikä kiinnosta. Suuttuivat siitä, mutta ei kiinnostanut sekään, vaan haistatin vitut. 

Miten teillä. Oletko keksinyt valkoisen valheen, tai jättänyt vaan menemättä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:43"]

En pidä häitä, hautajaisia, rippi- tai ylioppilasjuhlia kissanristijäisinä. En myöskään kastejuhlaa taikka nimiäisiä. En tosin ole mikään juhlijatyyppi, joten usein kieltäydyn kohteliaasti jonkin verukken perusteella. Viimeaikoina suvussa kaikki tällaiset tilaisuudet ovat olleet usean sadan kilometrin päässä, joten olen kieltäytynyt pitkään matkaan vedoten.

Häihin en mene vaikka naapurissa olisivat, ellei kyse ole lähisukulaisen häistä, tyyliin sisarukset tai äiti. Häät ovat minusta nykyisin ihan kammottavia pirskeitä, kestävät tuntikausia ja muka pitäisi olla hauskaa. Muista juhlista sentään pääsee nopeammin pois, eikä tarvitse esittää niin superhilpeää. Lisäksi häälahjatoiveet ovat menneet nykyisin älyttömyyksiin. En ole muiden juhlien kohdalla koskaan nähnyt kutsussa lahjalistaa tai tilinumeroa, nämäkin minua vähän närästävät. Ja kyllä, vastaan hääkutsuunkin kieltävästi vastauspyyntöpäivään mennessä.

[/quote]Ja tuossa ei ole mitään moitittavaa. Noin minäkin saatan joskus tehdä. Terv se Lammas jonka persoonaan ei kuulemma mahdu että kaikki eivät halua osallistua joka juhlaan.

Ap:n persoonaan ei mahdu että minä en "paheksu" hänen juhlimattomuuttaan vaan halveksuvaa käytöstään.

Minäkään en katsonut tarpeelliseksi selittää että olen asiallisesti ilmoittanut ajoissa etten johonkin tapahtumaan osallistu ja niinpä ap määritteli minut kotona makaavaksi av-loiseksi, lampaaksi joka tekee kuten kaikki muutkin, jolla ei riitä tajua että ihmiset ovat erilaisia jne. Hyvin syvällisen ja elämää nähneen kuvan ap itsestään antaakin.

[/quote]

Ja sinähän et päätä missä on moitittavaa ja missä ei ole. Etkö näe omaa lapsellista naiviuuttasi. Minäkin voisin sanoa, että sinun tavat ovat moitittavia, mutta minun tavat eivät ole.

[/quote]Tottakai voit sanoa että tapani ovat moitittavia ja olen naivi koska en haistattele ihmisille ja käyttäydyn asiallisesti. Minusta hyvät käytöstavat ja toisten kunnioittaminen eivät ole moitittavia tai lapsellisia asioita mutta näkemyksensä kullakin.

[/quote]

Äläpä valehtele taas kerran. Kyse oli siitä kun luulit jonkun kirjoituksen perusteella voivasi päättää mitkä tavat ovat ok, (omien mieltymyksiesi mukaan) ja mitkä eivät ole. Sinä et edelleenkään päätä yhtään mitään mitkä tavat ovat moitittavia ja mitkä eivät.

Minäkin voin arvottaa sinun tapasi moitittavaksi.

Vierailija
42/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä häitä, hautajaisia, rippi- tai ylioppilasjuhlia kissanristijäisinä. En myöskään kastejuhlaa taikka nimiäisiä. En tosin ole mikään juhlijatyyppi, joten usein kieltäydyn kohteliaasti jonkin verukken perusteella. Viimeaikoina suvussa kaikki tällaiset tilaisuudet ovat olleet usean sadan kilometrin päässä, joten olen kieltäytynyt pitkään matkaan vedoten.

Häihin en mene vaikka naapurissa olisivat, ellei kyse ole lähisukulaisen häistä, tyyliin sisarukset tai äiti. Häät ovat minusta nykyisin ihan kammottavia pirskeitä, kestävät tuntikausia ja muka pitäisi olla hauskaa. Muista juhlista sentään pääsee nopeammin pois, eikä tarvitse esittää niin superhilpeää. Lisäksi häälahjatoiveet ovat menneet nykyisin älyttömyyksiin. En ole muiden juhlien kohdalla koskaan nähnyt kutsussa lahjalistaa tai tilinumeroa, nämäkin minua vähän närästävät. Ja kyllä, vastaan hääkutsuunkin kieltävästi vastauspyyntöpäivään mennessä.

[/quote]Ja tuossa ei ole mitään moitittavaa. Noin minäkin saatan joskus tehdä. Terv se Lammas jonka persoonaan ei kuulemma mahdu että kaikki eivät halua osallistua joka juhlaan.

Ap:n persoonaan ei mahdu että minä en "paheksu" hänen juhlimattomuuttaan vaan halveksuvaa käytöstään.

Minäkään en katsonut tarpeelliseksi selittää että olen asiallisesti ilmoittanut ajoissa etten johonkin tapahtumaan osallistu ja niinpä ap määritteli minut kotona makaavaksi av-loiseksi, lampaaksi joka tekee kuten kaikki muutkin, jolla ei riitä tajua että ihmiset ovat erilaisia jne. Hyvin syvällisen ja elämää nähneen kuvan ap itsestään antaakin.

[/quote]

Tajuatko ettei sinun paheksumisilla ole mitään väliä, koska olet väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jättänyt väliin kahden isovanhemman hautajaiset koska asun ulkomailla, useammat häät millon mistäkin syystä ja aika monet ristiäiset, rippijuhlat ja lakkiaiset. Aina ei vaan voi osallistua vaikka haluaisikin, mulla on iso suku ja laaja ystäväpiiri ja esimerkiksi tänä kesänä olisi kahdeksat häät, kahdet rippijuhlat ja sukukokous. Menen kaksiin häihin ja sukukokoukseen, muista kieltäydyin kauniisti.

Vierailija
44/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaverin ökyhäät jäi näkemättä. Meni naimisiin yhden Suomen varakkaimpiin kuuluvan perheen perillisen kanssa. Sinne oli kutsuttu käsittämätön määrä väkeä ja majoitus ja aamiainenkin tulivat isäntäväen puolesta. Vaan minä ressu olin niin köyhä opiskelija ettei ollut rahaa edes matkalippuun (saati lahjaan, juhlavaatteisiin...). Tämä on jäänyt harmittamaan - olisi takuulla olleet ikimuistoiset kemut.

Vierailija
45/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 oletko jotenki vinoutunut? Tavoissasi on moitittu nimenomaan haistattelua ja ylimielistä suhtautumista muihin ihmisiin. Mistä valehtelusta puhut?

Pysy asiassa äläkä vääristele -tai itse valehtele.

Terv ei se jolle olet vastaillut mutta aivan samaa mieltä oleva.

Vierailija
46/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun häät jäivät välistä. En edes tajua miksi minut ylipäätään kutsuttiin, koska emme ole olleet käytännössä 15 vuoteen minkäännäköisissä tekemisissä. Jos itse joskus menen naimisiin, niin itse en aio heille kutsua edes lähettää.

Kun äitini sisko joskus kuolee en aio mennä hänen hautajaisiinsa, en usko, että minua ja vanhempiani edes kutsuttaisiinkaan... En aio edes lähettää omaisille surunvalitteluja asian johdosta.

Vierailija
47/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:00"]

u name it.

Itse olen jättänyt menemättä hautajaisiin, sekä siskon tytön kastajaisiin. Soittelivat vielä kun minua ei näkynyt, mutta sanoin etten tuu krapulassa, eikä kiinnosta. Suuttuivat siitä, mutta ei kiinnostanut sekään, vaan haistatin vitut. 

Miten teillä. Oletko keksinyt valkoisen valheen, tai jättänyt vaan menemättä?

[/quote]Vaikka moneen kertaan luin aloituksen en nähnyt siinä vihjeitä että ap tekee rankkaa viikkoa ja haluaa levätä viikonloput ja siksi ei osallistu ja se pitäisi meidän kaikkien ymmärtää.

Lukemasta voi päätellä vain että ap on epäystävällinen ja ylimielinen. Samoin jatkokommenteista.

[/quote]

Mulle on ihan sama mitä sinä haluat ymmärtää. En minä käyttäydy kuten sinä. Ei sillä rankan viikon tekemisellä ole mitään merkitystä, vaan lopputulemalla. En mennyt kissanristiäisiin. 

Syytä voi toki itse kysyä, jos on kiinnostunut, mutta mitään huomiota en ole sillä hakenut, koska jätin sen jo aloituksesta kokonaan pois, eli tilanne on aivan päinvastainen mitä kuvittelet.

[/quote]Oot rasittava. Kehuskelit aloituksessai kuinka et mene kissanristiäisiin kun krapula on kivempaa ja jos joku pettyneenä soitta ja kysyy tuletko sanot ettei kiinnosta ja haistakaa vittu.

On sillä merkitystä miksi ei mene ja miten asian asianomaisille esittää.

Mäkään en toimi kuten sinä ja oon siitä "ylpeä".

Vierailija
48/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:53"]

[/quote]

Ja sinähän et päätä missä on moitittavaa ja missä ei ole. Etkö näe omaa lapsellista naiviuuttasi. Minäkin voisin sanoa, että sinun tavat ovat moitittavia, mutta minun tavat eivät ole.

[/quote]Tottakai voit sanoa että tapani ovat moitittavia ja olen naivi koska en haistattele ihmisille ja käyttäydyn asiallisesti. Minusta hyvät käytöstavat ja toisten kunnioittaminen eivät ole moitittavia tai lapsellisia asioita mutta näkemyksensä kullakin.

[/quote]

Äläpä valehtele taas kerran. Kyse oli siitä kun luulit jonkun kirjoituksen perusteella voivasi päättää mitkä tavat ovat ok, (omien mieltymyksiesi mukaan) ja mitkä eivät ole. Sinä et edelleenkään päätä yhtään mitään mitkä tavat ovat moitittavia ja mitkä eivät.

Minäkin voin arvottaa sinun tapasi moitittavaksi.

[/quote]Valehtele? Ja taas kerran? En ymmärrä mitä tarkoitat. Enkä jaksa enää "keskustella" kanssasi koska itse väännät ja käännät asioita etkä halua ymmärtää, lisäksi katsot olevasi oikeutettu nimittelemään ja halveksimaan minua vain siksi että en pidä rumasta käytöksestä.  Ja itse teet oletuksia jonkin kommentin perusteella, päättelit etten ymmärrä heitä jotka skippaavat jotkut juhlat vaikka siihen en sanonut juuta enkä jaata.

Vierailija
49/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu pitää lapsilleen nimipäiväjuhlat. Lapsia on kolme. Ristiäiset ja synttärit näiden kolmen kersan kanssa saa riittää, nimipäiväjuhliin en mene. Nykyään välttelen myös synttäreitä, koska aina pitää viedä lahja (äiti oikein toivoo lastensa puolesta mitä pitäisi viedä). Minulla ei ole mitään tunnesidettä näihin lapsiin.

Vierailija
50/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:03"]

Kissanristiäiset = vähäpätöinen, tyhjänpäiväinen, tyhjästä nyhjäisty tapahtuma/juhla.

Eli tosiaan kastajaiset ja vihkiminen ei ole kissanristiäisiä.

[/quote]

Kastaminen nyt ei kovin kummoinen juhla ole. Pari minuuttia liirumlaarumia ja sitten roiskitaan vettä sen keran päälle, joka ei sitä tule itse edes koskaan muistamaan.

[/quote]Eiköhän se vauvan vanhemmille ole. Ei toki kaikille mutta vieraat eivät päätä onko nimenantojuhla/ristiäiset tärkeät vai ei.

[/quote]

Niin miksi se roiskiminen on vanhemmille tärkeetä?

Vierailija
51/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:03"]

Kissanristiäiset = vähäpätöinen, tyhjänpäiväinen, tyhjästä nyhjäisty tapahtuma/juhla.

Eli tosiaan kastajaiset ja vihkiminen ei ole kissanristiäisiä.

[/quote]

Kastaminen nyt ei kovin kummoinen juhla ole. Pari minuuttia liirumlaarumia ja sitten roiskitaan vettä sen keran päälle, joka ei sitä tule itse edes koskaan muistamaan.

[/quote]Eiköhän se vauvan vanhemmille ole. Ei toki kaikille mutta vieraat eivät päätä onko nimenantojuhla/ristiäiset tärkeät vai ei.

[/quote]

Niin miksi se roiskiminen on vanhemmille tärkeetä?

[/quote]Koska heille (ei tietenkään voi sanoa että ihan kaikille, mutta joillekin) on joko tärkeä hetki/tilaisuus lapsen nimenanto/julkistaminen ja uskopa pois, heitäkin on joille merkitsee paljon lapsen liittäminen seurakunnan jäseneksi. He eivät miellä kastetta "veden roiskimiseksi". Surullista että Suomessa on lujaa vauhtia kadonnut kunnioitus muiden ihmisten arvoja ja seremonioita kohtaan vaikka itse ajattelisikin toisin.

Vierailija
52/55 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt tätini hautajaisiin. Kutsu tuli niin myöhään, että kyseiselle päivälle oli jo varattu ohjelmaa, jonka olin jo maksanut etukäteen (ei mitään ihan halpaa). Lisäksi hädin tuskin tunsin tätä tätiäni, joten olisi tuntunut nololta olla hautajaisissa olevinaan kovin surullinen. Muistaisin nähneeni hänet ehkä 10 kertaa koko elämäni aikana. Lähetin toki addressin.

Vierailija
53/55 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset lankeavat päivästä toiseen näihin niin selkeisiin provoihin, että jopa Timo T.A. Mikkonen näkisi sen?

Vierailija
54/55 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivälounas anoppilassa. Olin "kipeä" = jääkiekon MM-kisojen finaali. Tosin Suomi hävisi.

Vierailija
55/55 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:04"]

Vaikutat tosi viehättävältä persoonalta ap. Varmaan menettivät paljon kun sinua ei kiinnostanut osallistua.

Vaikutat taas sellaiselta joka ei ymmärrä mistään mitään. Jos kaikki eivät toimi kuten sinä ja kaltaisesi lampaat, niin voi kun kauheata. Kymmenet kissanristiäiset olen kuitenkin kiertänyt.

Jossain vaiheessa totesin, että menen, mutta en mene kravatissa enää koskaan, enkä krapulassa.

Voi luoja mikä iso vauva. En VaRmAna PiStä kRavAtTia!!!!!!!111 Parempi onkin kun pysyttelet kammiossasi ihan itseksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi