Pimppiä höyläävät av-mammat! Mikä terä ja miten usein vaihdatte?
Kokeilin tässä salaa mieheni partahöylää, joku Gilleten. Tiedän että tein tuhmasti hyh hyh.
Puolustukseksi sanon että olen tässä vuosia sokeroinut (liian kallista käydä sokeroimassa, minulla ei ole 80 euroa laittaa kuukaudessa pimppiin, itsetehtynä aivan liian sotkuista, tahmaista ja siihen menee tunteja viikossa)
Olen poistanut karvoja voiteella eikä ne lähde irti. Olen epiloinut ja se sattuu aivan liikaa ja veri roiskuu.
Olen nyppinyt pinseteillä ja siihen menee ikuisuus ja se sattuu ja on todella hankala asento. Enkä saa millään kaikkia karvoja pois sillä niitä on paljon.
Olen höylännyt miehen käytetyillä partaterillä pimppiäni, löysin niitä roskiksesta. Kainaloihini ja jalkoihini ne on ihan hyviä, karvat lähtevät ja tulos on hyvä. Mutta pimpissä se ei toimi, karvat eivät lähde ja jää sellainen parin millin karkea sänki vaikka miten laitan hiustenhoitoainetta pimppikarvoihin ja annan vaikuttaa ja vetelen joka suuntaan tai vain karvanmyötäisesti tai vain vastakarvaan jne. Mikään ei auta ja tulos on huono.
Eilen päätin sitten kokeilla uutta terää. Mieheni partaterää. Ja kappas: tulos oli heti hyvä, jopa ihoa vastakarvaan silittäessä!!!!!! En tiedä montako kertaa mies oli käyttänyt tuota terää mutta hän vaihtaa niitä aika usein ja olen kaivellut sieltä roskiksesta ne mitä ei käytä enää kainalojani ja jalkojani varten.
Nyt ihastuin tuohon, pesin sen hyvin käytön jälkeen enkä ota sitä enää. Kunniasanalla.
Mutta aion hankkia itselleni oman pimppikarvaterän! Tuollaisen hyvän.
Miten usein terä pitää vaihtaa? Ihoni on edelleen sileä vaikka höyläsin sen eilen illalla. Vanhalla terällä ei olisi ollut edes sheivauksen jälkeen sileä, seuraavasta päivästä puhumattakaan!
Millaisen terän osan? Miesten Gilleten? Naisten Venuksen? Ja miten usein vaihdan sitä terää että saan aina hyvän tuloksen mutta että lompakko ei pyörry?
Kaikki vinkit tänne pliis.
Olen niin iloinen kun löytyi keino millä saan karheat karvani pois.
t. av-mamma
Kommentit (35)
Ok. Kiitos!
Kannattaako ostaa naisen terä? Miehenkin vehjeessä on vaihtoterä. Kummat on oikeasti parempia, miesten vai naisten? Onko hinnassa eroa?
Ap
Mulla on gillette venus ja on hyvä. Ajelen useamman kerran samalla terällä. Sitte ku alkaa repimään ja jälki on juonoa niin vaihdan uuden terän. Mut aika pitkään menee yhdellä.
Tästä voisikin tehdä tutkimuksen, kumman terä on parempi, miehen vai naisen ja kumpi tulee halvemmaksi ahkerassa käytössä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:01"]
Mulla on gillette venus ja on hyvä. Ajelen useamman kerran samalla terällä. Sitte ku alkaa repimään ja jälki on juonoa niin vaihdan uuden terän. Mut aika pitkään menee yhdellä.
[/quote]Kestääkö päiviä vaiko kuukauden kunnes pitää vaihtaa?
Minulla myös miesten partahöylä, gilette. Kestää kauan! N. puoli vuotta yksi. Naisten terät ovat ihan kertakäyttökamaa... Jos järjellä ajatellaan niin kyllä kai ne jo tuotesuunnittelussa on miettineet että naiset ostavat enemmän ~ säärikarvat ovat pehmeämmät ~ ajellaan harvemmin ym. = tehdään kuitenkin sellainen että pitää vaihtaa useasti. Miesten höylät taas tehty päivittäiseen käyttöön ~ paksulle karvalle ym. = pitää tehdä kestävä koska se kuuluu kuitenkin.
No mulla on hidas karvankasvu eikä pikkusänki haittaa, niin ajelen kerran viikossa tai kahdessa. Kestää kuukausia mun käytöllä.
Pimppikarvat trimmaan miehen partatrimmerillä n.5mm pitkiksi. Inhoan sitä kutinaa ja sisäänpäin kasvavia karvoja höyläyksessä. Jalat ja kainalot menee naisten bic höylillä.
Ehdottomasti miesten Gillette, tyyppiä en nyt tähän hätään muista mutta siinä on paristo ja se värisee. Tyttöystäväni käytti aluksi minun partakonettani mutta joulupukki toi hänelle viime jouluna ikioman. Kone on melko kallis, samoin terät, mutta terät kestävät moninkertaisesti halpiksiin verrattuna ja tulos on aivan omaa luokkaansa, mitään partakonetta ei voi tähän verrata.
Ne Venukset on hyviä, missä terän ympärillä on sitä jotain geeliä. Geeli pysyy siinä muutaman ajelun verran ja terä on hyvä vielä ainakin pari kertaa sen jälkeen. Ovat niin tuhottoman kalliita, että teroitan muutaman kerran itse ennen uuden hankkimista.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:01"]Tästä voisikin tehdä tutkimuksen, kumman terä on parempi, miehen vai naisen ja kumpi tulee halvemmaksi ahkerassa käytössä.
[/quote]
Itseasiassa mies teki jo. Päätyi siihen, että naisten terät parempia pitkällä juoksulla, tulee halvemmaksi jne
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:01"]
[/quote]Kestääkö päiviä vaiko kuukauden kunnes pitää vaihtaa?
[/quote]
Itsellä jokusen kuukauden, mutta riippuu varmasti paljon käytön määrästä ja karvan laadusta
Minä olen tutkinut asiaa, vertailin miesten viisiteräistä Gilletteä (mach3) ja naisten viisiteräistä Gilletteä (venus sensitive).
Teräkone maksoi miehillä 5,95 euroa. Naisilla 8,95 euroa.
Vaihtoterät maksoivat miehillä 6 kpl 11,45 euroa. Eli terän kappalehinta on 1,91 e.
Miehille on myös jättipakkaus missä on 12 kpl teriä ja se maksaa 19,95 euroa. Tässä terän kappalehinta on 1,67 e.
Naisille vaihtoteriä on paketissa 6 kpl ja paketti maksaa 19,95 euroa. Terän kappalehinta on 3,33 euroa.
Kumpi kannattaa ostaa??? :D
Ehdottomasti se miesten terä.
Hyvä av-mamma, osta Gillette Mach3. Miehesi voi ostaa saman koneen itselleen ja ostatte ison teräpaketin ja käytätte sitä yhdessä.
haluisin tulla vähän höylään jonkun pimppii...
Herra mun jee, ei kai kukaan höylää jalkoväliä ja vieläpä toisten likasilla höylillä... ei ei ei... en voi uskoa.
Mars Giganttiin ostamaan tämä: http://www.gigantti.fi/product/terveys-ja-hyvinvointi/parranajokoneet-ja-trimmerit/TT2021/philips-bodygroom-tt2021-36
Tuo on miehille mutta ei haittaa, se on hyvä, sen voi vesipestä eli on hygieeninen.
Mulla ei ongelmana oo se ajelu, sään Venuksella paikat siisteiksi. Ongelma on se kamala kutina, joka tulee parin päivän jälkeen, sekä punaiset näpyt.
kesän kunniaksi pinppi kaljuksi xD
Mulla on vain pieni kolmio mutta muuten kaikki vedetty pois. Höyläksi kelpaa mikä vaan, kunhan siinä on kuminen kädensija. On tullut pari viiltoa alapäähän (myös klittaan) kun koitin sitkeästi käyttään oliko Bicin joitain kovamuovisia kertakäyttöhöyliä loppuun kun tyhmänä ostin. Nyt käytössä pinkki rainbow. Yksi höylä kestää kait n. 3-4 alapään siistintää + jalat + kainalot tältä ajalta. Höylään ensin myötäkarvaan ja sitten jäävän sängen vastakarvaan, ei ärsytä niin paljoa. Näppyjä tulee harvoin. Sheiverinä toimii vaihdellen ihan palasaippua, suihkugeeli ja Shebamed. Limakalvot ei jostain syystä ärsyynny normi saippuasta. Jee.
Sinähän sen tunnet koska höylä vaihtaa pitää. Huomaat tosi helposti kun alkaa höylääminen tuntumaan ja jälki huonontumaan.
Ja niihin naisten kalliimpiin höyliin on niitä vaihtoteriä,ei tarvitse koko vehjetää ostaa aina.
Itsellä muuten pysyy terät aika kauankin hyvänä vaikka ahkerasti käytän. Kyllä sen sit huomaa..