Ero käynyt mielessä ensimmäistä kertaa
Mieheni ja minä olemme olleet yhdessä kohta 10 vuotta ja meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta.
Viimeisen kahden kk aikana jokin on muuttunut. Mieheni ei koske minuun enää ollenkaan ja pussaa vain jos on "pakko". Olen puhunut asiasta ja asioista hänen kanssaan mutta hän väittää kaiken olevan ok. Näin ei todellakaan ole. Olen itse hyvin stressaantunut tilanteesta ja en ole kuukauteen nukkunut kokonaista yötä heräämättä. Yritän ajatella että tämä on vain jokin vaihe.
En ainakaan itse ole vielä heittämässä hanskoja tiskiin ja haluan ainakin itselle tunteen että olen kaikkeni tehnyt jos ero tulee.
Minua ahdistaa jo valmiiksi se,että meillä on pieniä lapsia ja miten he tulevat ottamaan asian jos eroamme. En edes kestä ajatuksen tasolla sitä että lapsemme olisivat surullisia (jota tuskin voi välttää). Toisaalta mietin,että kyllähän lapsetkin jossain vaiheessa miettivät miksi olemme / olen onneton kun voisi olla onnellinen.
Tsempatkaa vähän! :-(
terkuin
surullinen ap
Kommentit (13)
Panosta omaan hyvinvointiin tällä hetkellä, mene lenkille, rentoudu, yritä irtaantua liiasta ajattelemisesta, ja siten, se uni kin ehkä tulee helpoiten. Kaikki asiat selviää ainakaan. Älä huolehdi liikaa sellaisesta mihin et voi juuri nyt vaikuttaa.
En tiedä miksi mies käyttäytyy noi passiivisesti tällä hetkellä sinua kohtaan, voihan ihmisillä olla elämänvaigeita, että ei aina jaksa olla unelmakumppani jne...tärkeintä tällä hetkellä on, että panostaa omaan hyvinvointiin, et voi miehen mielialoihin vaikuttaa liikaa, eikä niitä kannata liikaa tarkkailla tai imeä itseen. Yritä saada selville jossain vaiheessa, että mistä on kyse, voihan miehellä olla omia ajatuksia mielessä mitä ei halua jakaa. Selkeämpi mieli, kun on kirkkaammat ajatukset...
Miehellä voi olla joku ihastus, mutta jos alat kovasti painostaa, varaudu siihen, että mies suuttuu ja alkaa syyttää sinua vainoharhaiseksi yms. Ymmärrän, että tilanne ahdistaa sua. Kuten joku sanoi, nyt olisi hyvä keskittyä omaan hyvinvointiin, liiku ja syö hyvin ja tee kivoja juttuja lasten ja ystäviesi kanssa. Mies ehkä kokee sinut tylsänä itsestäänselvyytenä. Yritä muuttaa tilannetta omalta osaltasi, mutta älä painosta miestä muuttumaan. Voimia!
Tai sitten mies kokee, että on itse itsestään selvyys naiselle! Koska nainengan tässä on huolissaan suhteen kulusta, miehellä kaikki "ok" ...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 05:21"]Tai sitten mies kokee, että on itse itsestään selvyys naiselle! Koska nainengan tässä on huolissaan suhteen kulusta, miehellä kaikki "ok" ...
[/quote] luin väärin tuon ylläolevan tekstin
Sillä on jo toinen, siksi kokee uskottomuutena sinuun koskemisen. Nyt alat penkoa sen kännykän, ja seuraat autolla minne menee . Tai tiukkaat niin kauan kun tunnustaa.
Meillä minä en ole aikoihin koskenut mieheeni, en pussaile, enkä mitään muutakaan... Ei ole muita miehiä, on vain järjetön määrä stressiä ja vaikeuksia saada levättyä kun kaikki asiat pyörii päässä, ja väsymys vie loputkin halut. Meilläkin pieniä lapsia, joten rankkaa on kaikin puolin. Rakastan miestäni, ja toivon että jaksetaan yhdessä näiden rankkojen aikojen yli, kunhan lapset kasvaa ja työkuviot toivottavasti muuttuvat niin uskon että tästä selvitään voittajina.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:35"]
Meillä minä en ole aikoihin koskenut mieheeni, en pussaile, enkä mitään muutakaan... Ei ole muita miehiä, on vain järjetön määrä stressiä ja vaikeuksia saada levättyä kun kaikki asiat pyörii päässä, ja väsymys vie loputkin halut. Meilläkin pieniä lapsia, joten rankkaa on kaikin puolin. Rakastan miestäni, ja toivon että jaksetaan yhdessä näiden rankkojen aikojen yli, kunhan lapset kasvaa ja työkuviot toivottavasti muuttuvat niin uskon että tästä selvitään voittajina.
[/quote]
Tollaset asiat kannattais kertoo myös sille kumppanille ettei turhaan huolestu siitä että toinen on etäinen. Eikä sitte ihmetellä että alettiin riitelemään turhista ja tuli ero. Kannattaa avautua sille kumppanille mielen myllerryksistä. N20
Kiitos kaikille viesteistä!
Yritän kovasti olla ajatelematta asiaa mutta se on hankalaa.
Kokoajan pakko yrittää jostakin vääntää riitaa.. Kun kaikki olisi minun syytäni tai olen tehnyt jonkin asian väärin. Typerää käytöstä.
Toivottavasti jossain vaiheessa tajuaa itsekin ettei ole täydellinen ja on on hoitanut asioita väärin.
-ap
Veikkaan että ihastunut toiseen naiseen. Silloin ei ajatukset enää riitä omaan kumppaniin kuten ennen. Minkä ikäisiä olette?
On ymmärrettävää, että jos on pitkään ollut parisuhteessa niin välillä homma ei toimi, mutta mikä on vielä tärkeämpää, että pitää huolen itsestä ja ei aina tarvitse olla kuin paita ja peppu, eikä oma hyvä olo kumpua itsestä? Eli panosta omaan hyvään oloon tällä hetkellä? Liika huolehtiminen ei oikeestaan loppu kädessä auta yhtään mitään, siinä tekee hallaa itselle yleensä...Ja jos uppoaa liikaa niihin ajatuksiin, että mitä tämä on ja miksi nytkään ei tullut kosketusta, niin se on ajatuskehä mikä ei tee hyvää. Eli ei saa lietsoa omia tunteita, olette kaksi erillistä henkilöä, tuosta ään viestistä tuli vahvasti sellainen kuva, että olet liikaa huolissaan...eikä silloin pysyy nauttimaan asioista. Ja jos mies mököttää ja on alavireinrn niin ei kannata ikinä lähetä siihen mukana liikaa...menee vaan omat tunteet sekaisi...Joskus täytyy ostaa antaa itselle ns. "jäähy" eli miettiä myös kypsästi, että johtaako omi huoli ja turha murehtiminen yhtään mihinkään...Eli keskity itseen :)
Otse käyttäydyin noin kun ihastuin toiseen mieheen. Samoin teki mies kun sydämen valloitti toinen nainen. Mutta ei se tarvitse olla ihastusta kummempaa.
Voihan toi olla joku vaihe.. mutta. Kuulostaa jotenkin ihan mun vanhemmilta aikoinaan: ei enää läheisyyttä, pussailua, mikään ei ollu niinkuin ennen. Erkani toisistaan nopeesti. Syy oli se että äidillä oli toinen mies. :(
Kannattaa vielä yrittää jutella.