Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä

Vierailija
15.07.2015 |

mitä lääkeaineita käyttävät? Tuli mieleen tuosta e-resepti-ketjusta.

Itse käyn yksityisellä ja olen kieltänyt kaikkien tietojeni luovutuksen. Lääkärit eivät siis nää toistensa tekstejä eivätkä muiden lääkäreiden lääkkeitä. Itse kuitenkin kerron aina mitä lääkeaineitta käytän, millä vahvuudella ja osaan katsoa myös ristivaikutukset.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:11"]

Monet varmaan joutuvat hoitamaan muitakin asioita kuin mitä e-pillereitä syövät. Aikuisilla usein on vastuuta muistakin kuin pelkästään omasta navasta.  Katsotaan sitten kun sinulla on lääkitys useampaan sairauteen, perhe ja työ ja muu elämä, kuinka hyvin olet perillä kaikesta:)

[/quote]

Mulla on useampi  sairaus ja syön useampaa lääkettä. On myös muu elämä :) Itselle se on aivan selvä asia, että kun lääkäri määrää uudeen lääkkeen, niin katsotaan se vaikuttava aine, luetaan pakkausseloste ja katsotaan mitä ristivaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa ja painetaan ne mieleen. Eihän se nyt ole kova työ minuutin parn ajan perehtyä siihen, mitä lääkettä syö. ap

[/quote]

No niin! Tätä juuri tarkoitin, kun noita ristivaikutuksia ym. tutkitaan jatkuvasti lisää ja lääkkeitähän keksitään uusiakin jatkuvasti. Että tuo pakkausselosteen tieto vanhenee kyllä pelottavankin nopeasti. 

-17

Vierailija
62/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, ihan kuin lääkäreitä ja muuta hoitohenkilökuntaa kiinnostaisi tirkistellä turhaan sinun lääkkeitäsi... Pientä vainoharhaisuutta ilmassa? Lääkärit on koulutettu juuri mm. arvioimaan eri lääkeaineiden yhteisvaikutuksia. Kaikki ei lue siinä lääkkeen pakkausselosteessa. Toivottavasti et käytä kovin suurta lääkearsenaalia, koska pelkästään itse arvioimalla saatat vaarantaa terveytesi vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:30"]

Monet varmaan joutuvat hoitamaan muitakin asioita kuin mitä e-pillereitä syövät. Aikuisilla usein on vastuuta muistakin kuin pelkästään omasta navasta.  Katsotaan sitten kun sinulla on lääkitys useampaan sairauteen, perhe ja työ ja muu elämä, kuinka hyvin olet perillä kaikesta:)

[/quote]

Mulla on useampi  sairaus ja syön useampaa lääkettä. On myös muu elämä :) Itselle se on aivan selvä asia, että kun lääkäri määrää uudeen lääkkeen, niin katsotaan se vaikuttava aine, luetaan pakkausseloste ja katsotaan mitä ristivaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa ja painetaan ne mieleen. Eihän se nyt ole kova työ minuutin parn ajan perehtyä siihen, mitä lääkettä syö. ap

[/quote]

No niin! Tätä juuri tarkoitin, kun noita ristivaikutuksia ym. tutkitaan jatkuvasti lisää ja lääkkeitähän keksitään uusiakin jatkuvasti. Että tuo pakkausselosteen tieto vanhenee kyllä pelottavankin nopeasti. 

-17

[/quote]

niin? Kerron kyllä lääkärille mitä lääkkeitä syön. ITSE. :) Lääkärin ei tarvitse erikseen katoa mistään tietokannasta mitä syön, kun voin luetella vaikuttavat aineet ja pitoisuudet.

Vierailija
64/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:34"]

No huhhuh, ihan kuin lääkäreitä ja muuta hoitohenkilökuntaa kiinnostaisi tirkistellä turhaan sinun lääkkeitäsi... Pientä vainoharhaisuutta ilmassa? Lääkärit on koulutettu juuri mm. arvioimaan eri lääkeaineiden yhteisvaikutuksia. Kaikki ei lue siinä lääkkeen pakkausselosteessa. Toivottavasti et käytä kovin suurta lääkearsenaalia, koska pelkästään itse arvioimalla saatat vaarantaa terveytesi vakavasti.

[/quote]

Käytän paljon lääkkeitä. Lääkärin ei kuitenkaan ole tarve mistään tietokannasta katoa mitä lääkkeitä käytän, vaan kerron hänelle itse kaikki ne lääkeaineet joita syön. Minä tiedän vallan mainiosti, mitä lääkkeitä suuhuni laitan päivittäin ja lääkäri saa tiedon suoraan minulta. Ei siis ole tarve salata, mutta ei myöskään ole tarve antaa lupaa lääkärin katsoa itsenäisesti mitään tietoja.

Vierailija
65/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sieltä e-resepteissä näy kaikki lääkkeet mitä käyttää??

sikshän se järjestelmä tehtiin

Vierailija
66/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:30"]

[/quote]

[/quote]

-17

[/quote]

niin? Kerron kyllä lääkärille mitä lääkkeitä syön. ITSE. :) Lääkärin ei tarvitse erikseen katoa mistään tietokannasta mitä syön, kun voin luetella vaikuttavat aineet ja pitoisuudet.

[/quote]

Kerrot jos pystyt. Ei kuulosta kovin terveeltä jos käytät paljon lääkkeitä, ja ilmeisesti vielä jatkuvasti.

Vierailija
67/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramppaako ap ihan ammatikseen oikein YKSITYSlääkärin vastaanotolla ja opettelee ulkoa kaikkien lääkkeiden vaikutukset ja yhteensopivuudet muihin lääkkeisiin. Mulla ainakin on parempaakin tekemistä ja niin harvoin syön mitään lääkkeitä, että en jaksa painaa niitä mieleeni.

Vierailija
68/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän mitä lääkkeitä käytän ja olen antanut kaikille mahdollisille tahoille luvan katsoa kaikkia mahdollisia lääkitys- ja muita terveystietojani.

Koko lääkärikunta ja hoitajat sekä farmaseutit ja mitä niitä onkaan ovat koko ajan valmiudessa palvelemaan minua, hoitamaan minua ja antamaan minulle presiis oikeat ja parhaat mahdolliset lääkkeet. Tiedoissa on lisäksi omaseurantatietoja, joita uskon vakaasti omahoitajani ja -lääkärini seuraavan varmaankin ihan päivittäin. Tai jos eivät ihan päivittäin, niin ainakin silloin kun lähetän sähköisen reseptinuusimispyynnön omalle terveysasemalleni.

Vierailija
69/69 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 16:27"]

Entäpä jos joudut sairaalaan siinä tilassa, jossa et kykene selostamaan lääkärillesi mitä lääkkeitä olet syönyt viimeaikoina? Ei ole tainnut käydä mielessä pahat äkilliset sairaskohtaukset, onnettomuudet, vakavat äkilliset komplikaatiot...

[/quote]

On käynyt kyllä mielessä. Hätätapauksessahan voi antaa luvan katsoa tietoja. Itse olen senkin kieltänyt. Tämä on minun päätökseni, potilasta hoidetaan hänen ehdoillaan tai ei ollenkaan. ap

[/quote]

Hätätapauksessa ne katsotaan ilman sinun lupaasi.

Terheisin päivystyksen sh

[/quote]

Mielenkiintoista, istuin pari viikkoa sitten koulutustilaisuudessa, jossa sanottiin, että ei saa katsoa. Ihan siksi, että on pärjätty vuosisatoja ilman, että lääkäri tai hoitajat pääsee ko. tietoja ajantasaisina näkemään ja silti potilaat on hoidettu. Sähköinen järjestelmä on tuore ja ilman sitä pitää pystyä hoidot tekemään.

Tai sitten olet kuten se sairaanhoitaja, joka ryhtyi inttämään, että olen jättänyt sydänlääkkeeni ottamatta ja minä ihmettelin, että mitkä, ei minulla ole sydänlääkitystä. Hoitaja tuli täpinöissään printin kanssa vierelleni ja näytti, että ähäkutti, nämä tässä, luuletkos, että ei tiedetä. Sanoin hoitajalle, että muuten meni ihan kivasti, etunimikin ihan oikein, mutta katsoit väärän potilaan tiedot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi