Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: miten usein peset hampaasi

Vierailija
15.07.2015 |

Kertoaas.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:16"]Kertoaas.
[/quote]

Kertokaas*

Vierailija
2/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2krt/pvä. Ja hammas lanka vähintään joka toinen päivä.
Pari kertaa kuulautrrn saattaa käydä niin etten pede kuin kerran päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:17"]2krt/pvä. Ja hammas lanka vähintään joka toinen päivä.
Pari kertaa kuulautrrn saattaa käydä niin etten pede kuin kerran päivässä.
[/quote]

Hammaslankaa siiid ; D

Vierailija
4/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa päivässä, joka ilta langaten. Joskus pesen useamminkin, jos hampaat likaantuu jostain syömisestä enemmän. 

Vierailija
5/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin.

Vierailija
6/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa päivässä. Purkka aina ruokailun jälkeen ja suuvesi kerran päivässä.

Vierailija
7/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa päivässä, illalla lankaan ja tikutan myös.

Vierailija
8/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin, illoin ja purkkaa aterioiden jälkeen.

Vierailija
9/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin ja joskus siinä välilläkin. Tunnen itseni ylipaskaiseksi jos hampaat on pesemättä.

Mä olen sitä ikäpolvea, joka peloteltiin tehokkaasti huolehtimaan hampaistaan. Iltasaduksi Möön ja Paan seikkailut ja hammasmukissa teksti "Harjaa hampaat huuhdo suu hammaspeikko lannistuu".

Kai siitä jotain hyötyäkin on ollut kun aikuisiällä ei ole tarvinnut kertaakaan paikata hampaita.

Vierailija
10/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:22"]

Aamuin illoin ja joskus siinä välilläkin. Tunnen itseni ylipaskaiseksi jos hampaat on pesemättä.

Mä olen sitä ikäpolvea, joka peloteltiin tehokkaasti huolehtimaan hampaistaan. Iltasaduksi Möön ja Paan seikkailut ja hammasmukissa teksti "Harjaa hampaat huuhdo suu hammaspeikko lannistuu".

Kai siitä jotain hyötyäkin on ollut kun aikuisiällä ei ole tarvinnut kertaakaan paikata hampaita.

[/quote]HAHAAAHHAAHHAAA! Mäkin muistan noi mukit. Jaettiin eka luokalla koulussa samalla kun koko luokka pureskeli fluoritabletteja. :=DDDDDD

Vierailija
11/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin ja illalla lankaus. Myönnän, että joskus on aamupesu unohtunut.

Vierailija
12/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paskamyrsky valloilleen: noin kerran viikossa.

Vierailija
13/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran päivässä, iltaisin. Joskus aamuisinkin tai jos olen lähdössä johonkin. Lapsi 3v pesee itse aamuisin ja minä pesen sen hampaat illalla. Parikymppisenä en juuri pessyt hampaitani. Rapsuttelin plakkia kynnellä irti ja söin ne. Hyi olkoon! Itteäkin puistattaa. Onneksi opettelin pesemään hampaat kunnolla ja tartutin tavan mieheenikin, kun alettiin seurustelemaan. Sekään ei ollut aiemmin kovin ahkerasti pessyt. Lapsen koitan opettaa paremmaksi, kuin minun vanhemmat on minut opettaneet.

Vierailija
14/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin aina aamuin illoin, kunnes totesin saaneeni tästä kiillevaurion, nykyisin harjaan vain aamuisin. Ja reikiä nolla edelleen.

Vierailija
15/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti päivässä, illalla lankaan. Xylitolipurkkaa syön yleensä lounaan ja päivällisen jälkeen, vältän napostelua ja hiilihappopitoisia happamia juomia. 

Ja ihan siksi, että mulla ei ole varaa käydä hammaslääkärissä, ja olen nähnyt miten hampaiden kautta elimistöön levinneet bakteerit voivat viedä hengen, joten pidän hampaiden terveyttä tärkeänä. Hampaiden harjaus on noin rahallisesti ja terveydellisesti ajatellen isoimpia ja tärkeimpiä asioita mistä huolehtia.

Vierailija
16/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain WT-porukka pesee harvemmin kuin kahdesti päivässä.

Vierailija
17/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 kertaa päivässä

Vierailija
18/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2krt/pv. Enempää ei hammaslääkäri suosittele, eikä kyllä vähempääkään. Fluori kerääntyy ja liika määrä haittaa. Suuhygienistilla käyn 2-3 krt/vuodessa.

Vierailija
19/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa päivässä. Lankaus meinaa unohtua, että sitä ei ihan joka päivä tule tehtyä. Ksylitolpurkkaa syön päivittäin. 30-vuotias eikä reikiä ollut ikinä. :)

Vierailija
20/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa päivässä. Joskus vapaapäivinä aamupesu unohtuu