Rehellisesti: miten usein peset hampaasi
Kommentit (68)
2 kertaa päivässä, joskus unohtuu aamupesu. Lankaan kun muistan, eli kerran-pari viikossa. Lapset pesee kahdesti päivässä ja syö purkkaa välillä, mun pitäisi syödä xylitol-tabletteja mutta unohdan aina. Hampaat aivan paskana koko perheellä. On alettu käymään kerran-pari kertaa vuodessa hammaslääkärssä ja aina on jollain reikiä tai muuta vikaa, mulla ja esikoisella myös eroosiota paljon hampaissa.
2 krt päivässä, lankaus joka aamu.
2 kertaa päivässä, aamulla ja illalla. Joskus päivälläkin jos tuntuu likaselta ja on joku meno. Hammaslankaa n.Joka komas päivä, suuvettä samoin. Xylitol purkkaa joka aterian jälkeen. Ainut ongelma mulla on se että en pese sitä kahta minuuttia vaan ehkä n.minuutin. Sen asian ku vielä korjais ni avot!
2 kertaa päivässä. Mulle on hammaslääkäri sanonut, että tuo on optimaalisin määrä hampaille pesuja päivässä. Tuosta yli tai alle menevä määrä on hampaille haitallisempaa. Tuon määrän alle jos pesee, eivät hampaat puhdistu tarpeeksi ja tuon määrän yli jos pesee, niin ikenet ja kiille vaurioituvat.
Aina aamulla ja illalla, joskus myös päivällä eli 2-3x/vrk.
2 kertaa päivässä. Lisäksi suuvettä ja lankaus joka päivä.
Kerran päivässä. Ei reikiä ikinä! Ikää 35. Lasten hampaat pestään myös kerran päivässä. Ja heilläkään ei ole reikiä. Olen tarkka että harjaus tapahtuu puoli tuntia syönnin jälkeen ja syödä saa vasta puolen tunnin päästä harjauksesta.
Pesen joka aamu ja ilta, sekä hammaslangalla lähes joka ilta. Meidän äiti oli lapsuudessamme hyvin tarkka hampaista ja mulle on kyllä se oppi mennyt perille :). Sama homma omille lapsille. Yhtään reikää ei ole vielä koskaan ollut ja olen 31-vuotias.
Aamuin ja illoin, joskus myös keskellä päivää jos olen vaikka treffeille menossa :) Pesen aina myös kielen. Vielä kun oppisin niitä hammasvälitikkuja käyttämään... ovat vaan ärsyttävän kalliita. Lankaa en voi käyttää retentiokaaren takia. Hammaskiveä ja ientulehdusta minulle tulee helposti, reikiä on ollut elämäni aikana vain yksi pieni. Kiilteestä en osaa sanoa, mutta aika keltaiset on hampaat, olisipa varaa valkaisuun!
Yleensä sen kaksi kertaa päivässä, lisäksi joskus keskellä päivääkin mikäli olen lähdössä jonnekin ja suu tuntuu tunkkaiselta. Aamupesun yhteydessä lankaan, tikut ei mahdu ahtaisiin hammasväleihin. Ehkä kerran kuussa saattaa jompikumpi päivittäisistä pesuista unohtua, mutta ei sen useammin. Mielestäni hoidan hampaita ihan hyvin, mutta silti on suu täynnä reikiä ja hammaslääkärilaskut hipoo pilviä. Hammaskiveä kertyy myös hirveätä vauhtia ja vaikka puolen vuoden välein kävisi putsauttamassa niin ikinä eivät saa yhdellä käynnillä kaikkea irti :(
Aamuin illoin eli kahdesti päivässä. Joskus jos laiskottaa ja olen yksin, niin iltapesu saattaa jäädä tekemättä, mutta suht harvoin kuitenkin. En pystyisi etenkään ilman aamupesua olemaan ihan vaan siksikin, että tuntuu tosi ällöltä jos suussa on sellainen likainen tai tunkkainen fiilis. Hirveän epämiellyttävää. Miehen kanssa asuessa se mies on hyvä motivaattori, tykkään pussailla mutten missään nimessä likaisella suulla, eli hampaat on pakko siksikin pestä säännöllisesti. :D
Kerran :D Illalla. Ei ole reikiä ollut koskaan yms.
Kahdesti päivässä, illalla yleensä lankaan myös.
Aamulla ja illalla, illalla käytän myös hammaslankaa. Pesen hampaat sähköhammasharjalla.
2x päivässä, mutta ehkä kerran kahteen-kolmeen viikkoon lusmuan iltapesusta. Joskus harvoin jos olen syönyt jotain rähmää ja olisi joku meno, pesen 3 kertaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:38"]
Nyt paskamyrsky valloilleen: noin kerran viikossa.
[/quote] Provosoidun: ygh
2kertaa päivässä ja lisäksi joskus kesken päivänkin jos on joku meno. Mulla on sen mallisia hampaan välejä että jää ruokaa helposti.
1-3 krt, hyvin harvoin jää yhteen (silloin aamu, ei tulisi mieleenkään lähteä harjaamatta henki haisten toisten riesaksi).