Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: miten usein peset hampaasi

Vierailija
15.07.2015 |

Kertoaas.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti päivässä, joskus useammin jos olen lähdössä ulos ja olen syönyt aikaisemmin jotain voimakkaan tuokstuista esim. meetvurstia.

Vierailija
62/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 13:01"]2 kertaa päivässä, joskus unohtuu aamupesu. Lankaan kun muistan, eli kerran-pari viikossa. Lapset pesee kahdesti päivässä ja syö purkkaa välillä, mun pitäisi syödä xylitol-tabletteja mutta unohdan aina. Hampaat aivan paskana koko perheellä. On alettu käymään kerran-pari kertaa vuodessa hammaslääkärssä ja aina on jollain reikiä tai muuta vikaa, mulla ja esikoisella myös eroosiota paljon hampaissa.
[/quote]
Pakko kysyä näin toisena eroosiopotilaana että mikä teillä on aiheuttanut eroosion?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 16:01"]

Siis faktaahan on se, että reikiintyminen liittyy enemmän syljen laatuun ja hampaan pintarakenteeseen kuin hygieniaan. Eli osalle reikiä vain tulee, vaikka kuinka hampaitaan hoitavat, ja osalle ei tule vaikka laiminlyöväät suuhygienian. Sitten on monia, jotka voivat itse parantaa tilannettaan. Kamalinta hampaiden pesemättömyydessä on kuitenkin hampaan pinnalla näkyvä plakki ja haiseva hengitys, jotka mielestäni ovat jo erittäin hyvä syy harjata hampaita päivittäin, vaikkei hampaiden kunto kiinnostaisikaan. Vai oletteko opetelleet puhumaan ja hymyilemään niin, etteivät likaiset hampaanne näy? Ja tarpeeksi kaukaa, ettei kanssakeskustelija haista löyhkäänne...

[/quote]

Miksi niitä likoja pitäisi piilotella? Samasta syystä kuin kaikkien pitäisi näyttää photoshopatuilta kansikuvamalleilta? Onko vaikea uskoa, että osa meistä elää ihan vailla ulkonäköpaineita. Hengitys haisee yhtälailla hampaita pesevilläkin ihmisillä. Osalla johtuu esimerkiksi propuista. Ei minua ainakaan häiritse keskustelukumppanin hampaat. En tuijota niitä.

Vierailija
64/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa päivässä. Ei koskaan alle 2. Myös suuvettä ja hammaslankaa pesujen yhteydessä. Purkkaa ja suusuihketta läpi päivän. 

Vierailija
65/68 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:22"]

Aamuin illoin ja joskus siinä välilläkin. Tunnen itseni ylipaskaiseksi jos hampaat on pesemättä.

Mä olen sitä ikäpolvea, joka peloteltiin tehokkaasti huolehtimaan hampaistaan. Iltasaduksi Möön ja Paan seikkailut ja hammasmukissa teksti "Harjaa hampaat huuhdo suu hammaspeikko lannistuu".

Kai siitä jotain hyötyäkin on ollut kun aikuisiällä ei ole tarvinnut kertaakaan paikata hampaita.

[/quote]HAHAAAHHAAHHAAA! Mäkin muistan noi mukit. Jaettiin eka luokalla koulussa samalla kun koko luokka pureskeli fluoritabletteja. :=DDDDDD
[/quote]

Minun mukissa luki: aamulla ja illalla pese hampaat huolella

Vierailija
66/68 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1-2 kertaa viikossa riittää kun pesee silloin kunnolla.

Vierailija
67/68 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kaksi kertaa päivässä, usein kolmekin. Xylitol-purkkaa otan lounaan jälkeen. Lankaan harvemmin, siinä olisi petrattavaa. 

Vierailija
68/68 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu ja ilta. Pitäisi pestä joskus kolmekin kertaa päivässä mutta olen laiska :( Hampaat mulla on todella huonot, en ole kertaakaan käynyt hammaslääkärillä niin, ettei olisi ollut yhtään reikää.