Pitkä liitto takana ja mies ilmoitti eilen kauppareissulta
tultuaan että se oli nyt tässä. Hän muuttaa pois, on kuulemma löytynyt uusi kumppani joka antaa hänelle kokonaan uuden loppuelämän. Pakkasi pikaisesti pariin matkalaukkuun vaatteita ja ilmoitti tulevansa hakemaan suurempia tavaroita viikonloppuna. Kuulemma sitten voi miettiä isomman linjan asioita kuten omaisuuden jakoa kun on palannut lomiltaan elokuun lopussa.
Kummallisinta tässä on, että kun ensi yllätysshokki meni ohi, en tehnyt mitään. En möykännyt, itkenyt, paasannut tms. Tuli tunne kuin olisi vapautunut jostakin.
Ikää miehellä on 46 vuotta, mulla 42. Avioliitossa ollaan oltu 20 vuotta, lapsia kolme joista keskimmäinen on riparilla just nyt, vanhin 18 v on jenkeissä sukuloimassa ja vain nuorin eli 10v on kotosalla. Tosin hänkin on mummulassa eli mun vanhempien luona ja tulee huomenna.
Ei meillä varsinaista riitaa ole mistään ollut, mutta jo vuosia on ollut tunne, että eletään ihan erillisiä elämiä ja ollaan kuin kaverit. Seksiä hyvin harvoin. Varmaan siis olis pitänyt jotenkin arvata tämä, mutta jotenkin en ole jaksanut/viitsinyt puuttua asiaan, vaan olen vain ollut kun ei tässä nyt mitään kriisiäkään ole ollut. Tavallista perhe-elämää vain. Sen olen itsestäni viimeisen viiden vuoden aikana huomannut, että en ole paljon välittänyt, missä mies menee. Siis ei vain ole kiinnostanut vaan olen ollut enemmän helpottunut kun se ei ole kotona. Eikä nytkään harmita tai raivostuta yhtään vaan jotenkin päällimmäisenä ajatus, että aijaa tämmöinen juttu, no hoidetaan alta pois.
Eli tää oli varmaan tosiaan tässä.
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:27"]
Miksi se olisi ainoastaan naisen asia käsitellä parisuhteen ongelmia 10? Onko vaimolla kyky vaikuttaa miehen ihastumisiin ja rakastumisiin?
[/quote]Mut jos ei vaimoakaan kiinnosta?
Hienoa on, että pian tuo sallitaan myös homoille. Ne on kyllä hyvin dramaattisia, toisin kuin sinä.
No jos talouskin on kunnossa ja mies elää loppuelämänsä uudessa paratiisissa ja ap ok niin eihän tässä kärsi muut kuin lapset. Onko mies ollut hyvä isä ja onko välit lapsiin ok? Toivottavasti tämä uusi nainen hyväksyy lapsetkin...
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:32"]
No jos talouskin on kunnossa ja mies elää loppuelämänsä uudessa paratiisissa ja ap ok niin eihän tässä kärsi muut kuin lapset. Onko mies ollut hyvä isä ja onko välit lapsiin ok? Toivottavasti tämä uusi nainen hyväksyy lapsetkin...
[/quote]Kyllä minusta on ollut hyvä isä. Vanhimman kanssa otti rankasti yhteen kun tämä oli murrosiässä ja miehellä on aika tiukat periaatteet joissakin asioissa, mutta ei se mitään epätavallisen rankkaa ollut. Rajoista vääntämistä lähinnä. Sanoisin että ihan tavallinen hyvä suomalainen isä. ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:24"]
Miksi tätä on yläpeukutettu? Onko teistä hyvä juttu että ap:n mies teki tuollaisen tempun?
[/quote]
Aloitajasta asia on ihan ok. Elämässä tapahtuu surullisiakin asioita, mutta ne pitää osata kääntää voitoksi. Ei ero kenellekään täytenä yllätyksenä tule, eiköhän tuossakin suhteessa ne merkit ole ilmassa ollut. Toiset osaa niitä lukea ja toisen ei. Ero voi olla myös uusi mahdollisuus parempaa elämään. Parisuhde on aina kahden kauppa, jossa pelkän yhdenosapuolen syyttelyn sijaan tulisi miettiä olisiko kummassakin vikaa.
Mä en ymmärrä teitä naisia, joiden maailma kaatuu, jos mies jättää. Olkaa itsenäisiä naisia. Tosin ap:lle asia taisi olla ihan ok. Hyvä näin. Elämä on, eläkää omaa elämäänne itsenäisesti, ei miehen kautta.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:32"]
[/quote]
Ei ero auttamatta tee lasten elämästä kamalaa, se voi olla jopa helpotus. Monen lapsen yhteys siihen toiseen vanhempaa jopa saattaa parantua eron myötä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:31"]
Missä se kävi kaupassa? Ilmeisesti ollut hyvä kauppareissu?
[/quote]Biltemassa ja sen jälkeen Tokmannilla. ap
Voisin kuvitella samanlaisen reaktion myös omalle kohdalleni. Meilläkin on hieman väljähtynyt liitto, mies on paljon poissa ja se on mulle ihan ok. Olen usein jopa helpottunut kun mies taas lähtee oltuaan useamman päivän putkeen kotona. Toisaalta tiedän, että tämä liitto voisi vielä tästä piristyäkin kunhan molemmilla olisi energiaa... Kyllä meiltä löytyy rakkaudentapaistakin tunnetta toisillemme. Mutta siis, en varmaan järkyttyisi kamalasti jos mies ilmoittaisi muuttavansa omilleen.
Hyvää uuden elämänvaiheen alkua sinulle ap! Ja varmaan sitä suruakin vielä tulee koettua ja haikeutta, kun tajuaa menettäneensä ikuisesti sen ydinperheen tai jotain. Mutta sellaistahan tämä elämä on, jatkuvia hyvästijättöjä, myös asioista joita piti itsestäänselvinä.
Varmasti saatte kaikki käytännönasiatkin selvitettyä järkevästi, kun ei ole kummallakaan sellaista hirvittävää tunnekuohua ja surua ym taustalla. Lapsetkin ovat niin isoja, että pääsevät itsekin tapaamaan isäänsä, surullisia varmaan ovat, mutta ainakin heidän kanssaan pystyy käsittelemään asiaa jo hyvinkin 'aikuismaisesti'. Toivottavasti isäkin pystyy jossain vaiheessa juttelemaan rehellisasri lastensa kanssa.
Toivotan nyt vielä voimiakin varmuuden vuoksi tuleviksi kuukausiksi!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:31"]
on se kumma kun noille nelikymppisille kurppanoille tulee AINA yllätyksenä se, että mies jättää nuoremman vuoksi vaikka asia on selvä kuin pläkki ja miehen geeneihin rakennettu: mies etsii AINA lisääntymisikäistä yksilöä, se määräytyy jo miehen geeneissä ja geenit myös määräävät miehen kääntämään katseensa nuorempiin ja kauniimpiin yksilöihin
Suhteessa jo 4 vuotta 10v nuoremman naimisissa olevan miehen kanssa. Hänellä hieman itseään nuorempi puoliso. Ettei nyt ihan noin simppeliä kuitenkaan. Nuorempi ei muuten ole synonyymi kauniimmalle.
[/quote]
Byäääääh!!! Miks mun mies ei löydä ketään? Miks mun mies ei tee tuollaista? Miksei se mene Biltemaan ja Tokmannille ja löydä sieltä jonkun jonka kanssa voi muuttaa elämänsä? Mä haluan erota, mutta en jaksa enkä haluu aina olla se joka järjestää asiat.
*munkopitääkaikkihoitaa*
..enpä tiedä miksi viestini meni samaan "laatikkoon" kuin lainaamani viesti.
-se yllä kirjoittanut toinen nainen-
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:30"]
Olisit miettinyt omaa käytöstäsi jo aikoja sitten. Mutta saatpahan av-mammoilta mies on sika ja sinä olet-uhri-jankkausta ja "hyväksynnän" sille ,että olet ollut itse huono puoliso, mutta vika on miehessä. AINA.
Miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut.
[/quote]Tähän. Aloittaja voisi vähän kurkata peiliin ja miettiä, mitä siellä näkee. Ilmeisesti välinpitämättömän yksilön jota ei oma läheinen kiinnosta lainkaan. On tainnut niitä kilojakin päästä vähän kertymään, mut eihän niistäkään tarvii välittää - nythän ollaan naimisissa. Ja v--t seksistä, kun ei kiinnosta niin eihän sitä miestäkään voi kiinnostaa.
[/quote]
Miehen läskeillä ei alettaisi koskaan spekuloida vastaavassa tilanteessa.
No hei, mahtavaa sulle!! Mieti mitä uusia mahtavia tyyppejä tulet aikanaan tapaamaan ja mitä ne tuo sun elämään. Ihanaa kesän jatkoa!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:30"]Olisit miettinyt omaa käytöstäsi jo aikoja sitten. Mutta saatpahan av-mammoilta mies on sika ja sinä olet-uhri-jankkausta ja "hyväksynnän" sille ,että olet ollut itse huono puoliso, mutta vika on miehessä. AINA. Miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut. [/quote]Painu helvettiin, jankkaaja.
[/quote]
ULIULILIULIUUUUUUUUU!
NAINEN ON AINA UHRI! NAINEN ON AINA UHRI! NAINEN ON AINA UHRI! NAINEN ON AINA UHRI!
[/quote]Urpo, ap ei nimenomaan ole mikään uhri. Vituttaako?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:44"]
No hei, mahtavaa sulle!! Mieti mitä uusia mahtavia tyyppejä tulet aikanaan tapaamaan ja mitä ne tuo sun elämään. Ihanaa kesän jatkoa!
[/quote]
Ja lapsille kaikki ne tulevat äiti- ja isäpuolet. Oppivat, että on erilaisia aikuisia!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:30"] Olisit miettinyt omaa käytöstäsi jo aikoja sitten. Mutta saatpahan av-mammoilta mies on sika ja sinä olet-uhri-jankkausta ja "hyväksynnän" sille ,että olet ollut itse huono puoliso, mutta vika on miehessä. AINA. Miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut. [/quote]Tähän. Aloittaja voisi vähän kurkata peiliin ja miettiä, mitä siellä näkee. Ilmeisesti välinpitämättömän yksilön jota ei oma läheinen kiinnosta lainkaan. On tainnut niitä kilojakin päästä vähän kertymään, mut eihän niistäkään tarvii välittää - nythän ollaan naimisissa. Ja v--t seksistä, kun ei kiinnosta niin eihän sitä miestäkään voi kiinnostaa. [/quote] Miehen läskeillä ei alettaisi koskaan spekuloida vastaavassa tilanteessa.
[/quote]En ole lihava vaan ihan tavisrakenteinen suomalaisnainen, 173 cm ja 69 kg. Vyötärö vois olla kapeempi mut tuollainen se on ollut aina. Mieskään ei ole lihava. Ei ainakaan vielä mutta sillä on kyllä alkava maha ja veikkaisin että ylipainoa sellaiset 5-7 kg. ap
Hyvä näin. Mun mies on eronnut exästä 20 vuotta sitten mutta vieläkin tulee kännykkään herjausviestejä ja aikuinen poika joka asuu vieläkin äitinsä kanssa ei halua tavata kun iskä jätti. On se vaan hienoa että edes ap ja miehensä osaa kääntää lehteä elämässä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:19"]
jätä se sika
[/quote]
öö. eiks se lähteny jo?
Missä se kävi kaupassa? Ilmeisesti ollut hyvä kauppareissu?