Muita jotka syö vain 2-3 ateriaa päivässä
Suomalaisethan tunnetusti syövät pitkin päivää ravintosuositustenn mukaan . Mutta onko kukaan "poikkeuksellinen" ja syökin vain 2-3 ateriaa päivässä? Niinhän useissa maissa tehdään. Miten rytmitätte aterioinnin ja oletteko huomanneet positiivisia vaikutuksia? Jos siis ennen olette puputtaneet kaiken aikaa :)
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:56"]
Mä en syö edes noin usein. Paitsi jos kahvi lasketaan ateriaksi.
[/quote]
kahvia ei lasketa :) Itse kokeilen ns.pätkäpaastoa ja syön vain kaksi kunnon ateriaa päivässä. Ehkä kolmannenkin mutta kevyen. Seuraan vointiani ja painoani nyt tovin tällä metodilla. ap
Itse syön yleensä kerran päivässä, aina en sitäkään.
Työpäivä menee pelkällä kahvilla. Kotona lämmin ruoka klo 16-17. Joskus harvoin illalla leipä/hedelmä.
Syön kaksi kertaa päivässä (aamulla kylläkin kahvia, mutta muuten lounas (klo12-13) ja päivällinen (17-18). Olen aina tottunut syömään näin, lukiossa opettelin syömään aamullakin mutta nykyään se on jäänyt välistä. Huomaan että tämä on tapa jolla en liho, ateriakoot ovat normaalit, syön peruskoturuokaa. minulla siis tulee päivässä kahden aterian kalorit. En syö leipää, iltaisin joskus harvoin otan jogurtin. Olen pienikokoinen ja minulle tämä riittää.
Ja mitä tulee naposteltua ja juotua aterioiden välissä... Monet lihavat eivät syö juuri "mitään"...
Pieni aamupala, useimmiten kahvi ja hedelmä, lounas klo 13, päivällinen klo 20. En halua enkä tarvitse enempää. En edes muista väliaikoina että jotain voisi syödäkin. Kun ei ole koskaan ollut tapana syödä mitään välipaloja, ei sellaisia ole mulle edes olemassa. Mä joskus hämmästyn kun tajuan, että muut ihmiset syö vähän väliä. Töissäkin työkavereilla on pöydällä keksejä tai karkkia, samoin kaverit napostelee kun ollaan ulkona. Minusta se on kummallista. Joko syödään ruokaa, tai ei syödä mitään, eikä jotain siltä väliltä.
Mä syön aamaiaisen, lounaan ja iltapalan. Saatan jptain pähkinöitä tmv napostella välissä, mutta oikein hyvin olen tuolla määrällä aina pärjännyt. Ei syöty lapsuudenkodissanikaan kuin yksi lämmin ruoka per päivä.
Aamiainen lounas ja illallinen, mitä sitä koko ajan pitäisi puputtaa? Viikonloppuna syön usein vain kahdesti kun aamiainen venyy myöhäiseksi.
Syön aamupalan, töissä lounaan, kotona välipalan ja illalla iltapalan. Joskus vähemmänkin. Sopii minulle. Verensokerit eivät heittele liikoja.
Itse työttömänä syön kokoajan 5-6 välipalaa ja pari lämmintä ruokaa kun ei ole muutakaan tekemistä. Kasvatan rasvakerrosta kylmää talvea varten
Mä juon aamulla vain kahvia, yleensä yhteen tai kahteen asti. Joskus saatan syödä pari juustonäkkäriä, mut harvoin. Sit syön ruuan, ihan kotiruokaa ja normaalin kokoisen annoksen. Illalla en enää syö, paitsi jos on jotain erityistä kuten vieraita kahvilla.
Bmi 22.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:15"]
En ole kuullutkaan, että ravitsemussuositusten mukaan aikuisen pitäisi syödä yli kolme kertaa päivässä. Lapsilla asian vielä ymmärrän. Neuvooko näin siis ihan jokin virallinen taho vai Jutta/jokurandomfitnessheebo?
[/quote]
No eikös nyt suositella syömään aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ainahna joka paikassa kehoitetaan syömään muutaman tunin välein? Vai olenko nyt ihan hakoteillä?
[/quote]
Et ole hakoteillä. Tosin mitään järkeä ei ole syödä noin usein.
[/quote]
Ei minustakaan ja siksi tämän ketjun avasinkin. Onko meidät ihmiseet täällä Suomessa nyt ainakin opettu syömään alinomaa? Vai onko tapa yleinen muuallakin maailmassa? Voisiko esim. aamupalan merkityksen kyseenalaistaa jos vain ei ole nälkä siihen aikaan?
[/quote]
En tiedä muista maista heidän syömistottumuksiaan. Mutta suomalainen systeemi, että täytyy syödä varmuuden vuoksi, ettei vaan tule nälkä, on hölmöläisten hommaa. Ja toi aamupalan ylistys on omaa luokkaansa täällä suomessa.
Työajat sellaiset, että syön aamupalaa n. klo 8.30, lounaan n. klo 13.30 ja töiden jälkeen kotona jotain n. klo 19.00. Joskus kahvitauolla jotain pientä, esim hedelmän tai keksin, mutta en läheskään aina.
Vapaapäivinä usein vain myöhäinen aamupala ja 1 lämmin ateria viiden-kuuden aikaan illalla.
Yleensä kerran päivässä, joskus en kertaakaan. Mies 178/90
Syön ajoittain vain päivällisen eli paljon hyvää rasvaa sisältävän terveellisen salaatin viiden-kuuden aikoihin ja illalla hedelmiä. Joskus myös vähän kreikkalaista jogurttia aamupalaksi. Viikonloppuna ostan sitten levyn suklaata ja pussillisen ruisleipää ja nautiskelen. Pysyn sopivan hoikkana, en omista vaakaa mutta käsittääkseni jotain 165/53.
aamupala
aamupäivän välipala
lounas
iltapäivän välipala
päivällinen
samaan aikaan joka päivä, aina ei kuitenkaan ole mahdollista
nainen 172/58
pä
Minä myös syön 2-3 kertaa päivässä. Aamupala n. klo 9, maitokahvi ja pari keksiä. Lounas 12-14 ja illallinen 20-22. Pyrin noudattamaan tätä tarkkaan, sillä olen huomannut, että jos skippaan kunnollisen lounaan niin tulee helposti napsittua välipaloja ja makeanhimo kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:56"]Mä en syö edes noin usein. Paitsi jos kahvi lasketaan ateriaksi.
[/quote]
Lasketaan jo lotraat kermaa siihen, muuten ei.
Syön lounaan noin klo 10 töissä ja kotona ison annoksen kotiruokaa klo 17.30-18.30.
Ihan hyvin pärjään, juon aamulla 2 mukia kahvia ja iltapäivisin vissypullon, arkisin. Viikonloppuisin syön tiheämmin ja myös karkkia ja leivon kakkuja tai lettuja.
Nainen 37 v. 165 cm 70 kg
aamulla vettä sinne lounaaseen, 11.30 eteepäin. illalla 18 maissa joko päivällinen tahi vaan leipäpalaset
Mä en syö edes noin usein. Paitsi jos kahvi lasketaan ateriaksi.