Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihkisormusten pitäisi maksaa paljon?

Vierailija
15.07.2015 |

Juttelin tuttuni kanssa, joka menee piakkoin naimisiin. Hän kertoi ylpeänä, kuinka yksistään hänen sormuksensa oli maksanut 700€ ja kuinka ei olisi tyytynyt yhtään vähempään. Sanoin sitten että minä en haluaisi pitää niin kallista sormusta sormessani, koska pelkäisin kadottavani sen, ja kerroin kuinka minun ja mieheni sormukset maksoivat yhteensä alle 100€ ja kumpikin sai mieluisensa. Tätähän tuo morsian ei voinut käsittää, vaan tuntui että mieheni ei arvosta minua yhtä paljon kuin hänen miehensä häntä tms? What? Eikä ole ensimmäinen tuttu joka leuhkii sormuksensa älyttömällä hintalapulla.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:19"]

Pysyykö ne teidän halvemmat sormukset hyvässä kunnossa jopa 50-vuotta? Timantit ei ainakaan ole aitoja, jos niitä on. Toki silloin voisi uusia sormuksen vaikka 5-10 vuoden välein.

[/quote]

No minun yli 20v sormukseni on ainakin ihan kultaa ja timantteja, vaikka timantit pieniä ovatkin. Mitään vikaa ei vuosien varrella ole näkynyt. Enemmän pelkäisin isojen timanttien puolesta, koska kohollaan oleva kivi on paljon alttiimpi irtoamaan.

Vierailija
22/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:19"]Pysyykö ne teidän halvemmat sormukset hyvässä kunnossa jopa 50-vuotta? Timantit ei ainakaan ole aitoja, jos niitä on. Toki silloin voisi uusia sormuksen vaikka 5-10 vuoden välein.
[/quote]

Kaikki ei kaipaa timantteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:21"]

Mun mielestä 700 euroa ei ole edes erityisen paljon. Siis, että sillä vois lähteä lesoilemaan. Perinteisesti sormuksen hinnan tulisi olla kolme kertaa miehen kuukausipalkka.

[/quote]

Brutto vai netto? Miten sormukseen saisi laitettua jonkun 24 000 euroa, ja mitä järkeä siinä olisi? Onneksi mentiin nuorena naimisiin, eikä mies edes maksanut minusta 50 kamelia.

Vierailija
24/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mentiin kihloihin niiin kihlasormukset oli sileät, kultaiset ja maksoivat yht. 400mk.

Kun mentiin naimisiin niin vihkisormukseni oli kultaa ja maksoi 159 €, nätti sormus, josta nyt on tosin irronnyt yksi "timantti".

10v hääpäivän kunniaksi sain  valita minkälaisen sormuksen halusin. Sormukseni on valkokultaa, siinä on yksi aito timantti ja maksoi 500€. Ei ollut lähellekkään kallein sormus kaupasta, mutta kaunein :)

Vierailija
25/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:21"]

Mun mielestä 700 euroa ei ole edes erityisen paljon. Siis, että sillä vois lähteä lesoilemaan. Perinteisesti sormuksen hinnan tulisi olla kolme kertaa miehen kuukausipalkka.

[/quote]

Brutto vai netto? Miten sormukseen saisi laitettua jonkun 24 000 euroa, ja mitä järkeä siinä olisi? Onneksi mentiin nuorena naimisiin, eikä mies edes maksanut minusta 50 kamelia.
[/quote]
Ennen oli tapana, että nainen pärjäsi eron tai leskeytymisen yllättäessä 3-5 kk myymällä sormuksen . Eräänlainen vararahasto siis.
m41

Vierailija
26/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihlasormukset maksoi 169€x2 ja vihkisormus maksoi varmaan jotain 250€ ja sit kaiverrus omaan kihlasormukseeni. En köyhänä voinut ostaa mitää rimpulaa mut en tarjota liian kallistakaan T. Mies

Vierailija
27/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vihkisormus maksoi yli 5000 euroa, mutta se onkin ainoa sormus. Kihlaa ei ole lainkaan.

Vierailija
28/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Minun vihkisormukseni maksoi 10 vuotta sitten reilusti yli tonnin. Yleensä se istuu nätisti korurasiassa sillä työssäni leveä yhdistelmä osoittautui hankalaksi. Arkikäytössä minulla on yksi kapea kultainen perusrinkula joka maksoi tarjouksessa alle satasen. Siinäpä sitten ruokakaupan kassat ja puistotädit säälivät minua...

Teräksiset, titaaniset ja hopeiset sormukset ovat paljon kestävämpiä kuin ohuimmat kultasormukset, vaikka ne eivät olekaan kalliita. Sitä paitsi, vaikka ap:n sormus olisi pääsiäismunasta, se on hienompi kuin tuon ystävän käytöstavat.

Vierailija
29/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tärkeyttä voi mitata sormuksen arvossa.
Mun mies kosi mua rannalla, teki sormuksen sellaisesta kaislasta. Pidettiin niitä kunnes päästiin ostamaan oikeat.

Vierailija
30/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taa on taas tata suomalaista touhua. Ihmisen arvo mitataan rahassa. Millaan muulla ei ole valia. 

Vierailija
31/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen haluaa mahdollisimman kalliin kihla- ja vihkisormuksen, hän ei usko liiton kestävän.

Vierailija
32/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:42"]

Jos nainen haluaa mahdollisimman kalliin kihla- ja vihkisormuksen, hän ei usko liiton kestävän.

[/quote]

Köyhien propagandaa.

Vierailija
33/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme köyhiä opiskelijoita. Mieheni osti minulle 800 e kihlan ja 1200 e vihkin. Olisin huolinut perusrinkulankin onnellisena, mutta myönnän kyllä että on kiva nähdä että mies on oikeasti valmis vapaaehtoisesti panostamaan minuun noin paljon.

Vierailija
34/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:21"] Mun mielestä 700 euroa ei ole edes erityisen paljon. Siis, että sillä vois lähteä lesoilemaan. Perinteisesti sormuksen hinnan tulisi olla kolme kertaa miehen kuukausipalkka. [/quote]   Brutto vai netto? Miten sormukseen saisi laitettua jonkun 24 000 euroa, ja mitä järkeä siinä olisi? Onneksi mentiin nuorena naimisiin, eikä mies edes maksanut minusta 50 kamelia. [/quote] Ennen oli tapana, että nainen pärjäsi eron tai leskeytymisen yllättäessä 3-5 kk myymällä sormuksen . Eräänlainen vararahasto siis. m41

[/quote]

Eron tai leskeytymisen yllättäessä talosta ja sijoituksista on enemmän hyötyä kuin sormuksesta. Tottakai myös omasta hyvästä kuukausipalkasta on apua.

Vierailija
35/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä materiaalia teidän sormukset on jos ne maksaa alta 100€ tai jopa alle 50€? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Oman kihlani hintaa en muista,joitakin satoja markkoja maksoi tuo kapea kultainen sormus. Vihkisormus kultaa ja 7 timanttia maksoi noin 600€. Eikä tosiaankaan mitenkään kallis mielestäni.

Vierailija
36/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen rakkaus on ehdollista ja riippuu siitä kuinka paljon mies on valmis siirtämään varallisuuttaan naiselle, esimerkiksi vihkisormuksen hinnan muodossa.

Vierailija
37/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:16"]

Juu, eipä se onneksi minun tililtäni olekaan pois! Korpesi vain hieman tämän naisen miltei pilkallinen asenne sormustemme hinnoista. Jotenki kyllä tuo nainen tuntuu muutenkin ajattelevan, että on miehen velvollisuus kustantaa hänelle ne unelmiensa prinsessahäät. Mielenkiinnolla odotan kyllä noita häitä, kuinka mahtipontiset ne tulevat olemaan.

[/quote]

Niin siis mikälaiset vanhemmat tällä morsiamella on, jos eivät sen vertaa lastansa arvosta, että kustantaisivat hänelle unelmiensa häät vaan laittavat vävypojan maksamaan?

No sitten asiaan. Mitähän se kertoo mieheni arvostuksesta minua kohtaan, että minä kävin itse ostamassa itselleni mieleisen sormuksen ja maksoin sen perheen yhteiseltä tililtä?

Vierailija
38/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihkisormusta voi olla mitään rihkamaa, voi miten noloa.

Vierailija
39/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:21"] Mun mielestä 700 euroa ei ole edes erityisen paljon. Siis, että sillä vois lähteä lesoilemaan. Perinteisesti sormuksen hinnan tulisi olla kolme kertaa miehen kuukausipalkka. [/quote]   Brutto vai netto? Miten sormukseen saisi laitettua jonkun 24 000 euroa, ja mitä järkeä siinä olisi? Onneksi mentiin nuorena naimisiin, eikä mies edes maksanut minusta 50 kamelia. [/quote] Ennen oli tapana, että nainen pärjäsi eron tai leskeytymisen yllättäessä 3-5 kk myymällä sormuksen . Eräänlainen vararahasto siis. m41

[/quote]

Eron tai leskeytymisen yllättäessä talosta ja sijoituksista on enemmän hyötyä kuin sormuksesta. Tottakai myös omasta hyvästä kuukausipalkasta on apua.
[/quote]
Niin nykyään. Tapa juontaa yli sadan vuoden taakse, jolloin omaisuutta oli vaatteet päällä, muutama kippo ja rukki ym.
m41

Vierailija
40/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja silloin sata vuotta sitten vaimon raiskaus ei ollut rikos, eikä edes pahoinpitely ollut väärin. Naisen asema koulutuksen ja työelämänkin suhteen oli heikompi. Siksi nainen sai turvakseen kalliita koruja. Ei siksi, että häntä olisi arvostettu, vaan päin vastoin, koska häntä ei arvostettu. Sille arvostetulle, miehelle, kelpasi yksinkertainen halpa rinkula sitoutumisen merkiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän