Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihkisormusten pitäisi maksaa paljon?

Vierailija
15.07.2015 |

Juttelin tuttuni kanssa, joka menee piakkoin naimisiin. Hän kertoi ylpeänä, kuinka yksistään hänen sormuksensa oli maksanut 700€ ja kuinka ei olisi tyytynyt yhtään vähempään. Sanoin sitten että minä en haluaisi pitää niin kallista sormusta sormessani, koska pelkäisin kadottavani sen, ja kerroin kuinka minun ja mieheni sormukset maksoivat yhteensä alle 100€ ja kumpikin sai mieluisensa. Tätähän tuo morsian ei voinut käsittää, vaan tuntui että mieheni ei arvosta minua yhtä paljon kuin hänen miehensä häntä tms? What? Eikä ole ensimmäinen tuttu joka leuhkii sormuksensa älyttömällä hintalapulla.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:16"]

Juu, eipä se onneksi minun tililtäni olekaan pois! Korpesi vain hieman tämän naisen miltei pilkallinen asenne sormustemme hinnoista. Jotenki kyllä tuo nainen tuntuu muutenkin ajattelevan, että on miehen velvollisuus kustantaa hänelle ne unelmiensa prinsessahäät. Mielenkiinnolla odotan kyllä noita häitä, kuinka mahtipontiset ne tulevat olemaan.

[/quote]

Niin siis mikälaiset vanhemmat tällä morsiamella on, jos eivät sen vertaa lastansa arvosta, että kustantaisivat hänelle unelmiensa häät vaan laittavat vävypojan maksamaan?

No sitten asiaan. Mitähän se kertoo mieheni arvostuksesta minua kohtaan, että minä kävin itse ostamassa itselleni mieleisen sormuksen ja maksoin sen perheen yhteiseltä tililtä?
[/quote]
Eiköhän se nykyisin ole jo yleisempää, että hääpari itse kustantaa häänsä. Yleensä kuitenkin on pari asunut yhdessä pitkään ennen naimisiin menoa.

Vierailija
2/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:56"]Mitä materiaalia teidän sormukset on jos ne maksaa alta 100€ tai jopa alle 50€? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Oman kihlani hintaa en muista,joitakin satoja markkoja maksoi tuo kapea kultainen sormus. Vihkisormus kultaa ja 7 timanttia maksoi noin 600€. Eikä tosiaankaan mitenkään kallis mielestäni.
[/quote]
Meidän sormukset on titaania. Valittiin ihan ulkonäön perusteella sellaiset jotka sopivat tyyliimme. Maksoivat yhteensä jotain 60€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 euron sormus ei ole edes vielä kallis. Kihlasormuksenikin maksoi yli kaksi kertaa tuon verran. Ja mikäs siinä on kalliita sormuksia ostellessa jos siihen on varaa, viimeisiä roposia niihin ei kyllä kannata laittaa.

Vierailija
4/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

700e ei ole mielestäni erikoiden paljon....Itde olen kattonut yli 2000e sornukdia ja ajattelin niiden olevan keskihintaisia... Täytyykin ruveta katsomaan edullisempia...

Vierailija
5/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:49"]700e ei ole mielestäni erikoiden paljon....Itde olen kattonut yli 2000e sornukdia ja ajattelin niiden olevan keskihintaisia... Täytyykin ruveta katsomaan edullisempia...
[/quote]

Ohhoh noi mun kirjoitusvirheet....

Vierailija
6/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:49"]700e ei ole mielestäni erikoiden paljon....Itde olen kattonut yli 2000e sornukdia ja ajattelin niiden olevan keskihintaisia... Täytyykin ruveta katsomaan edullisempia...
[/quote]
No, jokaisella on makunsa ja mielipiteensä. Minulle esim se 700 on iso summa, enkä laittaisi sellaista määrää yhteen sormukseen, vaikka olisin rikkaampikin.

Vierailija
7/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei satasen sopimuksilla mennä oikeisiin naimisiin. Olen tuttavasi kanssa samaa mieltä.

Vierailija
8/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään pidä. Oon etsinyt monta kuukautta sellaista täydellistä sormusta. Eilen sen löysin ja hintaa oli 159 €

Ja s on oikeasti kaunein ikinä. Hinnalla ei mitään merkitystä!

Vierailija
9/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut. Olimme nuoria opiskelijoita, ja menimme halpojen sormuksien kanssa naimisiin. Nykyään omaisuutta on reilusti enemmän, mutta edelleen nuo yli 20 v vanhat sormukset ovat sormessa. En vaihtaisi tosirakkautta johonkin jättitimanttiin. 

Vierailija
10/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en arvota koruja, edes vihkisormuksia, niiden hinnan mukaan. Hinta ja arvo ovat kaksi aivan eri asiaa. Voihan ajatuksen kääntää niin, että teillä ei ole tarpeen todistella rakkautta mahtipontisilla hintalapuilla - vaikka 700 € vihkisormuksesta ei vielä mahtipontisen paljon olekaan. T: kultaseppä

Vierailija
11/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on niille elämän pieniä iloja. Mitäpä se sulta on pois.:)  Ja onhan se ajatus vähän kummallinen, että parisuhteessa arvostusta osoitetaan rahalla, ja vielä näin päin että mies osoittaa arvostusta naiselle ostamalla tälle lahjoja, mutta ei toisinpäin. Sehän enemmän kertoo siitä, että perheessä on kaksi eri elintasoa, paljon tienaavan miehen ja sitten vähemmän tienaava naisen, eikä se ole aivan tasa-arvoinen parisuhde. Ja sekin kertoo omaa kieltänsä, että pidetään hirveän tärkeänä mitä mieltä muut ovat tästä parisuhteesta, ja miltä se ulospäin näyttää, kun tärkeintä olisi keskittyä ihan siihen parisuhteeseen ilman sen suurempaa yleisöä.

Mut kukin tavallaan.

Vierailija
12/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ystäväsi vaan ei arvosta miestään yhtä paljon kuin rahaa. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
13/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt minäkin, enkä voi käsittää miten sormus muka määrittelee yhtään mitään liitosta. 

Minä kävin itsekseni katselemassa sormuksia ja löysin aivan ihanan itseni näköisen sormuksen jolla oli hintaa huimat 28€!! Tästä kun kerroin sulhaselleni hän kauhistui ja piti liian halpana, mietti mitä ihmiset ajattelee jos minulla on niin halpa vihkisormus.. Aikamme kun asiaa väännettiin hän ymmärsi, että haluan juuri sen sormuksen ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.

Eikä ole meidän onnellisuuttamme vähentänyt pätkääkään! Kolmen vuoden jälkeen, vauva-arjen keskelläkin olemme kuin vastarakastuneet! <3

Vierailija
14/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:56"]Joo, ei satasen sopimuksilla mennä oikeisiin naimisiin. Olen tuttavasi kanssa samaa mieltä.
[/quote]
Perustelisitko?

Vierailija
15/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Tärkeintä on se, että se miellyttää, ei hinta. Oikeisiin naimisiin voi mennä ihan ilman sormustakin, ei sillä sormuksella ole lain silmissä mitään merkitystä. Meidän kihlat maksoivat yhteensä alle 50€. Katseltiin kalliimpiakin, mutta perus hopeinen rinkula miellytti eniten, miehelle työn takia hankittiin teräksinen, joka oli tarjouksessa 5€. :D Tuskin tuhansia euroja tuhlataan vihkisormuksiinkaan. Kun tyyli on yksinkertainen, niin se on.

Vierailija
16/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eipä se onneksi minun tililtäni olekaan pois! Korpesi vain hieman tämän naisen miltei pilkallinen asenne sormustemme hinnoista. Jotenki kyllä tuo nainen tuntuu muutenkin ajattelevan, että on miehen velvollisuus kustantaa hänelle ne unelmiensa prinsessahäät. Mielenkiinnolla odotan kyllä noita häitä, kuinka mahtipontiset ne tulevat olemaan.

Vierailija
17/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, #11 oli ap.

Vierailija
18/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö ne teidän halvemmat sormukset hyvässä kunnossa jopa 50-vuotta? Timantit ei ainakaan ole aitoja, jos niitä on. Toki silloin voisi uusia sormuksen vaikka 5-10 vuoden välein.

Vierailija
19/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sirot kädet ja soitan huilua, joten en haluaisi mitään isoja möhkäleitä sormuksiksi. Ole tyytyväinen omiin sormuksiisi ja anna kaverisikin olla tyytyväinen, ap! Meillä on erilaiset mieltymykset kaikilla. Toiset panostavat autoihin, toiset ulkomaanmatkoihin jne. Elämä on valintoja. 

Vierailija
20/41 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 700 euroa ei ole edes erityisen paljon. Siis, että sillä vois lähteä lesoilemaan. Perinteisesti sormuksen hinnan tulisi olla kolme kertaa miehen kuukausipalkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi