Katkera "ystävä"
Sain tietää kuukausi sitten että odotan tyttövauvaa. Ystäväni on samaan aikaan raskaana kuin minä, vain pari viikkoa pidemmällä. Tiedän hänen toivoneen hartaasti tyttövauvaa mutta poikaa hänelle "luvattiin" ultrassa. Kerroin terveydenhoitajan sanoneen minulle että vauvani on selvä tyttö ja ystäväni reaktio oli tympeä. Hän vastasi tähän vain "jaa", eikä mitään muuta. Hän ei ole puhunut minulle tämän jälkeen kuin kerran ja silloinkin hän kysyi mistä ostin eräät hyvät mammafarkut.. Voitteko käsittää? Minä en.
Kommentit (39)
Rupesit leuhkimaan kaverille, vaikka tiesit hänen pettymyksestään?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:06"]Vaihtakaa vauvat?
[/quote]
Mistä näitä innovatiivisia ratkaisuja aina löytyy :)
Ei varmaan tarvitse olla mikään Herlokki todetakseen, että asia on hänelle kipeä. Eli tuskin sinun kannattaa oikeasti odottaa häneltä vilpittömän hilpeää onnentoivotusta. Jos oikein fiksu olet, niin ehkei kannata aihetta käsitellä kovin alleviivaten, vaikka lapsensaanti sinulle varmasti hienoa onkin. :)
Kaverisi on vain idiootti monella tasolla. Jätä omaan arvoonsa.
Pitäisi jonkun lapsettomuudesta kärsivän suutahtaa kaverillesi, josko osaisi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Onko ystäväsi poika eka lapsi? Jos on niin luulenpa, että saatuaan pojan syliinsä kaikki katkeruus unohtuu. kyllä silloin yleensä normaali ihminen on tyytyväinen juuri siihen, mitä paketista tuli eikä mitään muuta haluaisikaan.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:20"]
Pitäisi jonkun lapsettomuudesta kärsivän suutahtaa kaverillesi, josko osaisi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
[/quote]
Ohis ihmettelee, onko voimakkaat tunteet sallittuja ainoastaan silloin, jos kärsii kaikista kaikkein eniten? Vaikeahan niitä tunteita on napsauttaa vain pois päältä, jos ne odotukset eivät toteudukaan.
Ei sillä, vaikeapa lapseen on asettaa oikein mitään odotuksia, kun ei siinä mitään tilaustavaraa olla hankkimassa. Mutta on oikeasti typerää lähteä vertailemaan, kenellä on oikeus kokea minkälaisia tunteita. Pääasia, että ne saa käsiteltyä, eikä hautaudu niihin.
On ensimmäinen.. Ja hän kysyi minulta itse ultrani jälkeen nähtiinkö siellä kumpi tulossa. En hehkuttanut/vaikuttanut yli-innokkaalta mielestäni.. Ja minä ottaisin pojan tai tytön, jos minulle lapsi suodaan niin olen siitä jo tyytyväinen. Ehkä minun on sen takia vaikeaa samaistua ystävääni.. -Ap
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:01"]On teillä pennuilla ongelmat.
[/quote] tällä palstalla väännetään paljon turhanpäiväsemmistäkin asioista.. :D mutta ap ehkä sinun kannattaa nostaa kissa pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:01"]On teillä pennuilla ongelmat. [/quote] tällä palstalla väännetään paljon turhanpäiväsemmistäkin asioista.. :D mutta ap ehkä sinun kannattaa nostaa kissa pöydälle.
[/quote]
Jos käytös menee aivan överiksi, niin miksei... mutta olisiko kuitenkin parempi antaa ystävän hetken aikaa sulatella asiaansa, mikä ikinä se sitten onkin (olipa sitten kateellinen, katkera tai mitä tahansa). Voipi olla muutenkin vähän herkät tilanteet, kun lapsi on tulossa maailmaan.
Ohis
Miksi ihmeessä joku toivoo tyttöä?? Mä olisin ollut tosi pettynyt tyttöön, luojan kiitos sain pojan!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:20"]
[/quote]
Ohis ihmettelee, onko voimakkaat tunteet sallittuja ainoastaan silloin, jos kärsii kaikista kaikkein eniten? Vaikeahan niitä tunteita on napsauttaa vain pois päältä, jos ne odotukset eivät toteudukaan.
Ei sillä, vaikeapa lapseen on asettaa oikein mitään odotuksia, kun ei siinä mitään tilaustavaraa olla hankkimassa. Mutta on oikeasti typerää lähteä vertailemaan, kenellä on oikeus kokea minkälaisia tunteita. Pääasia, että ne saa käsiteltyä, eikä hautaudu niihin.
[/quote] Tunteisiin jokaisella on oikeus. Käyttäytymistä muita kohtaan voi jokainen kumminkin miettiä niistä tunteista huolimatta. Lähtökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä, mutta jos on tuolle linjalle kerta lähtenyt niin olisi hänelle pieni herätys paikallaan samalla mitalla.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:38"]
Käy sääliksi ystäväsi poikaa.
[/quote]
Niin kannattaakin sääliä. Ihan varmasti hän kohtelee poikaa kaltoin, vihaa häntä yli kaiken ja uhraa lampaita alttarille, että hän salakavalasti muuttuisi tytöksi.
... Tai sitten tuo tunne on vain ohimenevä häivähdys, joita kaikki joskus jossakin kokevat, synnyttää pojan ja on onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:20"]
[/quote]
[/quote]
On typerää uhriutua ja surkutella kohtaloaan, kun kaikki on helvetin hyvin eli on saamassa lapsen suunnitellusti. En näkisi tätä siis edes "lievänä kärsimyksenä".
Miten hänen olisi pitänyt vastata?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:40"]
--
Tunteisiin jokaisella on oikeus. Käyttäytymistä muita kohtaan voi jokainen kumminkin miettiä niistä tunteista huolimatta. Lähtökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä, mutta jos on tuolle linjalle kerta lähtenyt niin olisi hänelle pieni herätys paikallaan samalla mitalla.
[/quote]
Noh, jos homma siis menee täysin överiksi ja aivan sietämättömäksi, niin tietenkin se kannattaa käsitellä. Mutta toisaalta, kun tässä nyt on meneillään aika isoja asioita (ylipäätään lapsen syntymä, jolloin kenellä tahansa on varmaan tunteet pinnassa), ei kannata käsitellä kaikkea heti-nyt nyrkkiä pöytään lyöden (kärjistys, huom). Asiat voivat rauhoittua itselläänkin sitten, kun tilanteet vähän tasaantuvat ja suurimmat tunteet laantuneet.
Jos eivät rauhoitu, niin sehän onkin sitten sen ajan murhe.
Vaihtakaa vauvat?