Miten kukaan voi olla uskomatta "alieneihin"?
Miettikää, miten monta planeettaa ja Aurinkokuntaa avaruudessa on. Ja ainahan on väitetty avaruuden olevan ääretön! Me asutaan Linnunradalla, ja koska ei oo voitu todistaa näiden muiden planeettojen olevan asuttuja, ei missään muuallakaan voi olla elämää?
Mun mielestä tosi naiivia ja itsekästä lähes, on ajatella, että äärettömyydestä ja miljoonista, ties vaikka miljardeista planeetoista ja Aurinkokunnista, VAIN Maa olis ainoa asuttu.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:06"]Miten kukaan voi olla uskomatta Jumalaan. Ajatelkaa nyt. Että maailmankaikkeus on ihan yhtäkkiä tyhjästä ei-mistään pamahtanut olevaksi ja sattumalta on erinäiset hiukkaset sun muut törmäillyt toisiinsa niin että on muodostunut elämää, tietoista tuntevaa ja ajattelevaa elämää vieläpä. Todennäköisyys sille että kyseessä on sattuma on samaa luokkaa kun jos pyöremyrsky puhaltaisi romuhallin läpi ja sattumalta heittäisi yhteen metallinkappaleet toimivaksi jumbojetiksi.
[/quote]
Mä uskon kyllä Jumalaan. Mut kyse ei nyt ollut siitä.
Ap
No kun kaikilla ei ole suhteellisuudentajua. Ei riitä päässä hahmotuskyky.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:03"]
Miettikää, miten monta planeettaa ja Aurinkokuntaa avaruudessa on. Ja ainahan on väitetty avaruuden olevan ääretön! Me asutaan Linnunradalla, ja koska ei oo voitu todistaa näiden muiden planeettojen olevan asuttuja, ei missään muuallakaan voi olla elämää? Mun mielestä tosi naiivia ja itsekästä lähes, on ajatella, että äärettömyydestä ja miljoonista, ties vaikka miljardeista planeetoista ja Aurinkokunnista, VAIN Maa olis ainoa asuttu.
[/quote]
No minä kyllä uskonkin. :) ja toi on kiehtova, ihmetystä herättävä aihe. Itse olen uskovainen, uskon jumalaan, mutta minun maailmankuvaani mahtuu käsitys siitä, että avaruusihmisiä on muuallakin.
Kyllähän aika moni uskookin. Tilastollisesti aika mahdotonta ettei alieneita olisi.
Mitä tarkoittaa äärettömyys? Uskotko, että maailmankaikkeus jatkuu ikuisesti? Missä on raja ja mitä tulee sen jälkeen? Kun ajattelee meidänkin galaksiamme, jossa vain Maassa on elämää, miksi sitä olisi jossain muualla sen enempää? Ja jos on, miksi sen pitäisi olla jotenkin älykästä?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:03"]
Miettikää, miten monta planeettaa ja Aurinkokuntaa avaruudessa on. Ja ainahan on väitetty avaruuden olevan ääretön! Me asutaan Linnunradalla, ja koska ei oo voitu todistaa näiden muiden planeettojen olevan asuttuja, ei missään muuallakaan voi olla elämää? Mun mielestä tosi naiivia ja itsekästä lähes, on ajatella, että äärettömyydestä ja miljoonista, ties vaikka miljardeista planeetoista ja Aurinkokunnista, VAIN Maa olis ainoa asuttu.
[/quote]
No minä kyllä uskonkin. :) ja toi on kiehtova, ihmetystä herättävä aihe. Itse olen uskovainen, uskon jumalaan, mutta minun maailmankuvaani mahtuu käsitys siitä, että avaruusihmisiä on muuallakin.
[/quote]
Ihan samaa mieltä ollaan :) Tää nyt just Neloselta tuleva Jesse Ventura-jakso siitä Area 51 sai vaan miettimään asiaa taas syvällisemmin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:06"]
Miten kukaan voi olla uskomatta Jumalaan. Ajatelkaa nyt. Että maailmankaikkeus on ihan yhtäkkiä tyhjästä ei-mistään pamahtanut olevaksi ja sattumalta on erinäiset hiukkaset sun muut törmäillyt toisiinsa niin että on muodostunut elämää, tietoista tuntevaa ja ajattelevaa elämää vieläpä. Todennäköisyys sille että kyseessä on sattuma on samaa luokkaa kun jos pyöremyrsky puhaltaisi romuhallin läpi ja sattumalta heittäisi yhteen metallinkappaleet toimivaksi jumbojetiksi.
[/quote]
No ei. Todennäköisyys on aika lailla sama, kuin että maanjäristys kaataa laboratoriossa kemikaaleja lattialle ja aiheuttaa oikusulkuja ja kipinöintiä.
Kyllä niitä planeettoja voi ihan suoraan sanoa olevan miljardeja, kun nykyisin arvioidaan galaksejakin olevan parisataa miljardia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:14"]
Mitä tarkoittaa äärettömyys? Uskotko, että maailmankaikkeus jatkuu ikuisesti? Missä on raja ja mitä tulee sen jälkeen? Kun ajattelee meidänkin galaksiamme, jossa vain Maassa on elämää, miksi sitä olisi jossain muualla sen enempää? Ja jos on, miksi sen pitäisi olla jotenkin älykästä?
[/quote]
Maailmankaikkeus on äärellinen, mutta rajaton. Mistä päättelet että meidän galaksissamme vain Maassa olisi elämää, kun nyt näyttää jo siltä että omassa aurinkokunnassammekin voisi hyvinkin olla merkkejä alkeellisesta elämästä mm. Marsissa.
Siihen en ota kantaa onko muualla ihmisen kaltaista älykästä elämää, ja todennäköisyys ufoillaan tänne lentävistä avaruusolennoista on aika tarkkaan nolla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:14"]Mitä tarkoittaa äärettömyys? Uskotko, että maailmankaikkeus jatkuu ikuisesti? Missä on raja ja mitä tulee sen jälkeen? Kun ajattelee meidänkin galaksiamme, jossa vain Maassa on elämää, miksi sitä olisi jossain muualla sen enempää? Ja jos on, miksi sen pitäisi olla jotenkin älykästä?
[/quote]
Mä en osaa sanoa mitään tohon äärettömyyteen enempää. Kukaanhan ei voi siitä tietää tarkasti, todistetusti. Mutta avaruudessa kun on kuitenki Maan lisäksi miljoonia planeettoja, ihan todistetusti myös sellasia, mihin ainakaan vielä ei oo mahdollista elävän ihmisen, ei edes pelkän raketin tai kameran, ole mahdollista päästä. Miten melkeenpä vois olla ees mahdollista, et ainoa asutus ja elämä on täällä meidän asuttamassa Maassa?
Ja en puhunut mitään "älykkäästä elämästä". Miten älykäs elämä sitten luokitellaankaan! Oli ne sitten samanlaisia ihmisiä kun me, vihreitä alieneita tai vaan vaikka eliöitä ja mikrobeja, elävää elämää se silti on. Vaikkei "älykästä" olisikaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:03"] Miettikää, miten monta planeettaa ja Aurinkokuntaa avaruudessa on. Ja ainahan on väitetty avaruuden olevan ääretön! Me asutaan Linnunradalla, ja koska ei oo voitu todistaa näiden muiden planeettojen olevan asuttuja, ei missään muuallakaan voi olla elämää? Mun mielestä tosi naiivia ja itsekästä lähes, on ajatella, että äärettömyydestä ja miljoonista, ties vaikka miljardeista planeetoista ja Aurinkokunnista, VAIN Maa olis ainoa asuttu. [/quote] No minä kyllä uskonkin. :) ja toi on kiehtova, ihmetystä herättävä aihe. Itse olen uskovainen, uskon jumalaan, mutta minun maailmankuvaani mahtuu käsitys siitä, että avaruusihmisiä on muuallakin. [/quote] Ihan samaa mieltä ollaan :) Tää nyt just Neloselta tuleva Jesse Ventura-jakso siitä Area 51 sai vaan miettimään asiaa taas syvällisemmin. Ap
[/quote]
Joo olen katsonu sen jakson/sitä sarjaa muutenkin joskus. :) Siitäkään paikasta kun ei lopullista totuutta varmaan koskaan lasketa julkisuuteen. JOtkut sanoo että jenkit tarkotuksella hämää ihmisiä ufotarinoilla, että saavat kaikessa rauhassa keskittää huomion asevarusteöuun ja häivelentotekniikkaan, mikä on taas suurvallalle etu suhteessa kaikkiin muihin. No toiset taas sanoo, että siellä on tosiaan niitä Roswellin raatoja ja niiden teknologian pohjalta rakenneltu aluksia tms. Jännää.
Onhan tämä unoversumi niin mielettömän suuri, että ei ihme jos eläviä olentoja oisi muuallakin. Se miksi niitä ei osu noin vaan sattumalta kohalle ite kullekin, oman näkökulmani mukaan on, että koska avaruus on niin suuuuuuri, niin ne vaan ei satu tänne. Tai sitten niitä ei kiinnosta tämä nuppineulan pää täällä, vaikka olisivat tietosia tästä. Tai sitten niitä ei ehkä ole (mutta uskon itse että on niitä). Tai sitten on elämänmuotoja eri vaiheessaan, jossain bakteeritasolla vaan, ja sellasta elämäähän on löydettykin. Jossain ehkä "apinaihmisen" tasolla, jossain tätä meidän tasoa, jossain jopa älykkäämpää. On se mielenkiintosta. :)
Uskon kyllä, että emme ole ainoita eläviä olentoja täällä. Mutta en usko, että on joitakin "ufoja" :D niiku sellassii vihreitä otuksia jotka lentävät joillakin "lentävillälautasilla"
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:15"]
Miten kukaan voi olla uskomatta Jumalaan. Ajatelkaa nyt. Että maailmankaikkeus on ihan yhtäkkiä tyhjästä ei-mistään pamahtanut olevaksi ja sattumalta on erinäiset hiukkaset sun muut törmäillyt toisiinsa niin että on muodostunut elämää, tietoista tuntevaa ja ajattelevaa elämää vieläpä. Todennäköisyys sille että kyseessä on sattuma on samaa luokkaa kun jos pyöremyrsky puhaltaisi romuhallin läpi ja sattumalta heittäisi yhteen metallinkappaleet toimivaksi jumbojetiksi.
[/quote]
No ei. Todennäköisyys on aika lailla sama, kuin että maanjäristys kaataa laboratoriossa kemikaaleja lattialle ja aiheuttaa oikusulkuja ja kipinöintiä.
[/quote]
Ai maailmankaikkeuden ja tietoisen elämän synty tyhjästä on samaa luokkaa kuin jotkut random kemialliset reaktiot. Ateistien naiivius ei lakkaa hämmästyttämästä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:19"]
[/quote]
Maailmankaikkeus on äärellinen, mutta rajaton. Mistä päättelet että meidän galaksissamme vain Maassa olisi elämää, kun nyt näyttää jo siltä että omassa aurinkokunnassammekin voisi hyvinkin olla merkkejä alkeellisesta elämästä mm. Marsissa.
Siihen en ota kantaa onko muualla ihmisen kaltaista älykästä elämää, ja todennäköisyys ufoillaan tänne lentävistä avaruusolennoista on aika tarkkaan nolla.
[/quote]
Äärellinen mutta rajaton?
Jos maailmankaikkeus on ääretön, siellä on äärettömän monta tähteä ja planeettaa. Atomien järjestäytyminen on kuitenkin äärellistä koska alkuaineita on rajallinen määrä. Tästä seuraa se, että jossakin on aurinkokunnan täydellinen kopio. Siis myös maasta, ja sinusta ja minusta, koko aurinkokunnastamme. Eikä vain yksi, vaan ääretön määrä täydellisiä kopioita. Eli todennäköisesti maailmankaikkeus ei ole ääretön.
[/quote]
Nasa selittää asian näin:
"We now know (as of 2013) that the universe is flat with only a 0.4% margin of error. This suggests that the Universe is infinite in extent; however, since the Universe has a finite age, we can only observe a finite volume of the Universe. All we can truly conclude is that the Universe is much larger than the volume we can directly observe."
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:15"]
[/quote]
[/quote]
No aika ihmeellistä sitten että uusia maailmankaikkeuksia ja uutta tietoista elämää ei jatkuvasti synny maanjäristysten seurauksena. Niitä kun sattuu jatkuvasti ympäri maailmaa.
Mä uskon alieneihin vasta kun itse näin. Uskon helposti elämään maailmankaikkeudessa. Pakkohan sitä on olla, mutta minkälaista. Tiedetäänkö me edes vielä sellaisesta elämän muodosta mitään, mitä jossain muualla on?
Ihminen perustaa kaiken elämän happeen ja etsimme siitä lähtökohdasta uutta elämää.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:19"]
[/quote]
[/quote]
Oma veikkaus on että muuta älykästä elämää on ollut ja tulee olemaan meidän jälkeemmekin, mutta planeettojen ja sen asukkien elinikä on liian pieni siihen nähden kuinka iso avaruus on. Todennäköisesti silloin tällöin kehittyy maailmoja, joissa joku laji tulee tietoisiksi ja ajattelee näitä juttuja, kehittyy ja lähettää viestin olemassaolostaan avaruuteen, mutta kukaan ei ehdi koskaan nappaamaan sitä. Kenties meitäkin kohti on tulossa tällä hetkellä valon nopeudella kymmeniä viestejä maailmoista, jotka tuhoutuivat kauan sitten, mutta kun ne kerkeävät saavuttaa sen pisteen missä Maa on, on meidän planeettamme jo ollut tuhoutuneena miljoonia vuosia.
Avaruus on I-S-O. Periaatteessa kaikki se, mikä on käsittämättömän epätodennäköistä tapahtua, tapahtuu jossain maailmankaikkeuden syrjimmässä kolkassa.